CFR MODERNIZEAZA CALEA FERATA DIN GARILE FETESTI SI CIULNITA – Trenurile vor prinde viteza de 160 km/h, lucrarile se ridica la 309 milioane lei, fara TVA

Incepe modernizarea liniilor din garile Fetesti si Ciulnita, pentru viteza de 160 km/h. trenurile de calatori nu sunt afectate, arata CFR.

Au inceput lucrarile pregatitoare pentru deschiderea santierelor de modernizare a liniilor, peroanelor si a instalatiilor feroviare din statiile Fetesti si Ciulnita, lucrari finantate din fonduri nerambursabile si de la bugetul de stat, in valoare de 309 milioane lei, fara TVA.

Lucrarile pregatitoare constau in amenajarea terenului, depozitarea materialelor de cale, crearea platformelor tehnologice, deconectarea liniilor de contact aferente liniilor incluse in prima faza a programului de modernizare (linii de primiri-expedieri trenuri de marfa, linii de manevra sau doar de expedieri) si demontarea catenarei.

Constructorul a structurat programul lucrarilor de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare din cele 2 statii in faze de executie, pentru a nu afecta graficul de circulatie al trenurilor de calatori in sezonul estival, astfel primele linii pe care incep lucrarile sunt linii de manevra, de expedieri sau primiri-expedieri trenuri de marfa, dupa cum urmeaza:

Gara Fetesti

  • liniile L11, L12 si 1T – 3T, pentru deconectarea liniillor de contact, liniile L8 – L10 si firul II Fetesti – Movila, pentru demontarea catenarei.

Gara Ciulnita

  • liniile L4, L5 si L7 – L10, pentru montarea liniilor de contact, linii neelectrificate in prezent.

Obiective prioritare incluse in programul de modernizare din statiile FETESTI si CIULNITA

  • terasamente
  • linii
  • peroane
  • pasarele pietonale
  • tunel pietonal
  • constructii civile de exploatare feroviara
  • lucrari de instalatii, de energoalimentare si de telecomunicatii

SCOP:

  • cresterea vitezei de circulatie a trenurilor de calatori la 160 km/h
  • optimizarea capacitatii de tranzit pentru trenurile de marfa
  • facilitati de acces la standarde europene pentru calatori, inclusiv pentru persoanele cu dizabilitati

Principalele lucrari care se vor executa in statia FETESTI:

  • montare sina noua, traverse de beton si prindere elastica pe liniile 1-13
  • reabilitare Firul I si II Tandarei pana la km proiectat 145+323 – 145+499, respectiv km proiectat 145 + 328 – 145+837
  • refactia liniilor 14, 15, 6T si 7T din grupa Triaj
  • instalatie de centralizare electronica noua pentru liniile 1 – 15
  • inlocuirea elementelor liniei de contact (stalpi, catenara, ancore) cu elemente noi la liniile 1-13
  • iluminarea zonei macazurilor de la capetele statiei
  • peron la linia 1 (4 m latime si 250 m lungime) si copertina
  • peron intermediar intre liniile 1si 2 (4 m latime si 4 m lungime) si copertina
  • peron intermediar intre liniile III-5 (7,65 m latime si 4 m lungime) si copertina
  • pasarela pietonala noua, de 129,80 m, peste linii, pentru a facilita accesul pietonal intre cele doua zone ale orasului
  • tunel pietonal subteran nou
  • igienizare cladirea dispecerat, cladire de calatori, birou IDM
  • lucrari la grupurile sanitare de la etajul 1 al cladiri,
  • reabilitare finisaje, tamplarie si acoperis la substatia de tractiune – bloc de comanda

Principalele lucrari care se vor executa in statia CIULNITA:

  • montare sina noua, traverse de beton si prindere elastica pe liniile 1-3 si la linia spre Calarasi
  • instalatie de centralizare electronica care va fi interfatata cu sectiile de circulatie adiacente
  • reabilitarea liniei de contact  
  • montare stalpi si catenare noi pe liniile 1, 2, III (km 108+300 – 109+700), catenara noua pe stalpii existenti la celelalte linii abatute, stalpii, ancorele si catenara noua pe linia spre Calarasi Nord, intre schimbatorul 7 si semnalul de intrare dinspre Calarasi
  • iluminarea zonei macazurilor de la capetele statiei
  • lucrari de telecomunicatii pentru a se asigura legatura de comunicatii intre cele 2 districte
  • instalatie de informare a publicului calator
  • peron la linia II B (3,5 m latime si 4 m lungime) si copertina
  • peron intermediar intre liniile IIB – III (3,05 m latime si 275 m lungime) si copertina
  • peron intermediar intre liniile IV – 6 (8,4 m latime si 400 m lungime) cu marcaje pentru persoanele cu dizabilitati
  • rectificarea peronului suplimentar de la linia I, pentru asigurarea gabaritului de libera trecere, si copertina
  • pasarela pietonala noua, de 25,20 m, pentru acces din fata cladirii la peronul intermediar dintre liniile IV – 6
  • asigurarea iluminatului peroanelor, copertinelor si a pasarelei pietonale
  • lucrari de suprastructura la trecerea de nivel de la km 107+915, intersectia cu strada Barierei
  • lucrari de suprastructura la trecerea de nivel de la Km 1+120, in directia de mers Calarasi Nord, intersectia cu DN3A
  • lucrari de interfatare a trecerilor la nivel cu calea ferata de la Km 1+675, respectiv Km 111+178, cu noua Instalatie de Centralizare Electronica;
  • reparatii la cladirea substatiei de tractiune – bloc de comanda
  • lucrari in cladirile de exploatare CED:
  • amenajare platforma grup Diesel-Generator al Instalatiei de Centralizare Electronica.
Articolul precedentA FOST DESEMNAT CASTIGATORUL PENTRU DRUMUL RADIAL 4 – Contractul de 13,8 milioane lei fara TVA a fost castigat de Explan
Articolul următorUN NOU SANTIER PE AUTOSTRADA BUCURESTIULUI – Start bun pentru lucrarile de largire la 4 benzi pe Centura Capitalei, de la A1 spre Pasajul Domnesti

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.