APAR PRIMELE TRENURI CU HIDROGEN DIN ROMANIA, DE 1 MILIARD DE EURO โ€“ Ministerul Transporturilor anunta pe ce trasee vor circula trenurile viitorului

Proiectul pilot pentru achizitia primelor trenuri pe hidrogen din Romania a fost avizat in Consiliul Tehnico – Economic al Ministerului Transporturilor. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reforma Feroviara, vizeaza achizitia a ๐Ÿญ๐Ÿฎ ๐—ฎ๐˜‚๐˜๐—ผ๐—บ๐—ผ๐˜๐—ผ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฒ ๐—ฑ๐—ฒ ๐Ÿญ๐Ÿฒ๐Ÿฌ ๐—น๐—ผ๐—ฐ๐˜‚๐—ฟ๐—ถ, precum si servicii de intretinere si reparatii a vehiculelor si alimentare cu hidrogen, pe termen lung.

Trenurile vor permite imbarcarea cu bicicleta si accesul facil pentru persoanele cu dizabilitati.

Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fara TVA.

Finantarea proiectului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile, prin Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

โ€In sedinta Comitetului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investitie pentru ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐—ถ๐˜‡๐—ถ๐˜๐—ถ๐—ฎ ๐—ฝ๐—ฟ๐—ถ๐—บ๐—ฒ๐—น๐—ผ๐—ฟ ๐˜๐—ฟ๐—ฒ๐—ป๐˜‚๐—ฟ๐—ถ ๐—ป๐—ฒ๐—ฝ๐—ผ๐—น๐˜‚๐—ฎ๐—ป๐˜๐—ฒ ๐—ฝ๐—ฒ ๐—ต๐—ถ๐—ฑ๐—ฟ๐—ผ๐—ด๐—ฒ๐—ป, din Romaniaโ€, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.

Proiectul pilot โ€žprivind utilizarea automotoarelor in tractiune electrica pe baza de pile de combustie cu hidrogen, in cadrul obligatiei de serviciu public de transport feroviar de calatori pe liniile de cale ferata neelectrificateโ€ va deservi prin servicii cu frecventa ridicata rutele din nordul Municipiului Bucuresti si judetul Ilfov, in conexiune cu judetele invecinate Arges, Dambovita si Giurgiu. Datorita fiabilitatii noilor vehicule trenurile vor ajunge si pana in judetele Olt si Dolj.

Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:

  • Trenuri la 30 de minute intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni
  • Trenuri la 30 de minute intre Gara de Nord โ€“ Chitila โ€“ Sabareni si Titu
  • Trenuri la o ora intre Bucuresti – Gaesti โ€“ Pitesti
  • Trenuri la o ora intre Bucuresti si Targoviste
  • 4 trenuri pe zi intre Bucuresti โ€“ Slatina – Craiova prin Pitesti

Prin inlocuirea tractiunii diesel cu cea electrica bazata pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an si, de exemplu, 18.348 tone CO2/an si 306 tone NOx/an, contribuind la atingerea obiectivelor din strategiile europene si nationale de atingerea efectului net-zero al poluarii in 2050.

De altfel, Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a publicat in luna aprilie un anunt de consultare de piata pentru obtinerea de valori estimative cu privire la ramele electrice cu baterii (B-EMU), destinate traficului regional.

ARF anunta in martie ca vrea sa organizeze o procedura de achizitie a ramelor electrice cu baterii pentru scurt parcurs si a serviciului de mentenanta necesar functionarii acestora pe o perioada de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenantei ramelor la 30 de ani, conform specificatiilor tehnice atasate in anunt, precum si serviciile de alimentare cu baterii aferente acestora.

Se doreste obtinerea unei valori estimative unitare pentru achizitia unei rame electrice cu baterii de scurt parcurs (B-EMU), in doua variante si anume:

โ€“ cu o capacitate de transport de aproximativ 120 de locuri fixe si rabatabile pentru calatori, respectiv 12 locuri pentru biciclete, a serviciului de mentenanta necesar functionarii acesteia pentru o perioada de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani, precum si serviciile de alimentare cu baterii aferente acesteia;

โ€“ cu o capacitate de transport de aproximativ 160 de locuri fixe si rabatabile pentru calatori, respectiv 16 locuri pentru biciclete, a serviciului de mentenanta necesar functionarii acesteia pentru o perioada de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani, precum si serviciile de alimentare cu baterii aferente acesteia.

Pretul ramei, in functie de capacitate, va fi compus din:

โ€“ pretul de achizitie al ramelor electrice cu baterii, exprimat in lei/rama,

โ€“ pretul pentru asigurarea intretinerii/mentenantei pentru 15 ani, exprimat printr-un pret mediu in lei/km. Serviciile de mentenanta vor fi prevazute cu o optiune de suplimentare de pana la 30 de ani.

โ€“ pretul aferent asigurarii serviciului de alimentare, pentru 15 ani, cu baterii necesar functionarii acestei rame, exprimat in lei/km.

Consultarea se desfasoara online si termenul de transmitere al observatiilor este 15 aprilie 2022.

Finantarea achizitiei se va asigura din fonduri europene nerambursabile.

Lฤ‚SAศšI UN MESAJ

Vฤƒ rugฤƒm sฤƒ introduceศ›i comentariul dvs.!
Introduceศ›i aici numele dvs.