Drumul National DN6 se reabiliteaza intre Alexandria si Craiova. Reabilitarea DN6 pe acest lot se desfasoara pe o lungime de 48 km, de la limita dintre judetele Teleorman si Olt, pana la limita dintre judetele Olt si Dolj.
Lucrarile sunt deja realizate in proportie de 35%, iar drumul ar putea fi dat in trafic in acest an.
DN6, pe sectorul Alexandria – Craiova, este cel mai important drum national din aceasta zona a tarii si face parte din reteaua drumurilor cu trafic international, fiind catalogat ca drum european (E70).
“Mobilizarea antreprenorului este buna, iar daca se pastreaza ritmul actual, permite darea in trafic a acestui obiectiv de investitie pana la sfarsitul acestui an”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Antreprenorul promite sa finalizeze lucrarile la partea carosabila pana la sfarsitul acestui an, pentru a se putea circula fara restrictii. In prezent, in santier sunt mobilizati un numar de 297 muncitori si 193 utilaje.
”Am convocat pe santierul DN6 o sedinta cu reprezentantii antreprenorului si ai firmei care asigura dirigentia de santier, in care am discutat care sunt modalitatile optime de a sprijini si presa constructorul in desfasurarea lucrarilor de modernizare de pe toate zonele santierului, pe tronsonul de drum cuprins intre Alexandria si Craiova (Lot 2)”, spune oficialul.
Stadiul acestora a ajuns la 35%, dupa cum urmeaza:
- La podul peste Olt, se executa lucrari de betonare a sapei, sablare si vopsire a tablierului metalic aferent uneia dintre deschideri;
- s-au turnat straturile de balast si de baza din mixtura asfaltica in zona intersectiei DN150 cu comuna Draghiceni;
- se executa lucrari de amenajare a drumurilor laterale, prin sapaturi, montare tuburi, betonare podete si asfaltare;
- s-au executat lucrari de sapaturi pe o lungime de 18,34 km;
- s-au turnat 47.307/126.000 tone (24,24 km) de mixtura asfaltica AB 31.5 (stratul de baza);
- s-au turnat 25.000/64.000 tone (20 km) de mixtura asfaltica BAD 22.4 (stratul de legatura);
- s-au asternut 8.108 m3 de strat de forma din balast din totalul de 33.000 m3;
- s-au asternut 14.369 m3 de strat de fundatie din balast din totalul de 64.000 m3; – s-au forat, armat si betonat 93 piloti din totalul de 237;
- s-au executat lucrari la infrastructura si suprastructura a 5 poduri;
- se executa lucrari de montare a rigolei carosabile;
- se executa lucrari de sapaturi si de structura rutiera pe casete incepand de la km 132 pana la km 155;
- se executa lucrari la toate podetele aferente acestui tronson de drum.
Constructorul turc Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi Anonim Sirketi a inceput in mai 2022 lucrarile pentru modernizarea unui tronson de 50 de kilometri de pe DN 6 Alexandria-Craiova, un proiect inceput in 2011 si trecut prin trei contracte.
Constructorul a solicitat, la acel moment, inceperea, cu prioritate, a executiei lucrarilor la obiectivele de arta aflate intr-o stare avansata de degradare: podul de la Stoenesti, pasajul peste calea ferata la Stoenesti si pasajul peste calea ferata la Daneasa.
Valoarea totala estimata a contractului este cuprinsa intre 289.989.055,50 lei si 329.220.452,20 lei, fara TVA, adica 80 de milioane de euro cu TVA.
Tronsonul astepta de 10 ani sa fie modernizat.
Pe acest drum a lucrat, intre 2011 si 2012, firma Romstrade. Portiunea respectiva a DN 6 trebuia modernizata pana in mai 2013, insa asocierea Romstrade – Ezentis Infraestructuras – Euroconstruct Trading 98 a abandonat lucrarile in iunie 2012, dupa ce executase doar 13% din lucrare.
Dupa ce a reziliat contractul cu firma Romstrade, CNAIR a reluat licitatia pentru acest tronson. A fost nevoie de patru ani pentru a stabili un castigator. In noiembrie 2017, compania atribuia contractul catre o asociere condusa de firma italiana Secol, pentru suma de 152 de milioane de lei (contractul cu Romstrade a avut o valoare de 140 de milioane de lei).
Ofertantul de pe locul doi, firma italiana Tirrena Scavi, a contestat rezultatul procedurii si chiar a obtinut in instanta descalificarea ofertei celor de la Secol. Ca urmare a rezultatului, oferta Tirrena Scavi trecea pe primul loc, insa CNAIR nu i-a atribuit contractul. Comisia de evaluare din cadrul companiei a descalificat oferta respectiva si a anulat licitatia pe motiv ca Tirrena Scavi ar fi avut unele datorii catre stat, in Italia. Tirrena Scavi lucreaza acum pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitesti si pe Centura Bucuresti Nord).
Contractul cu Secol a fost reziliat in decembrie 2020.
Locuiesc in com Daneasa,pe raza DN6,unde firmele care efectuează lucrările de modernizarea anume: Șanțuri, trotuare, podețe betonate, asfaltate etc. , vreau sa va aduc la cunoștiință ca aceste lucrări sunt făcute la voia întâmplării.Mi s a blocat intrarea pe ambele porți … si nu Răspunde nimeni la plingerile făcute de persoanele in cauza.Muncitorii spun ca așa este regula, sa toarne betonul peste porți, in așa fel incit sa blocheze accesul locatarilor in curți.Stau si ma gindesc, cine o fi dat aceasta regula, in ce epoca trăim? Șefii probabil in aceasta perioada stau la umbra, trebuie sa i înțelegem, pentru ca suntem romani.