Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a mers pe santier sa verifice ritmul lucrarilor la Lotul 3 de pe Autostrada Bucurestiului A0. Pe acest sector de autostrada, stadiul fizic a ajuns la 38%. Acest tronson ar trebui dat in trafic pana la finalul anului, la fel ca si Lotul 1 si Lotul 2. Desi spune ca acum se simte o usoara imbunatatire a mobilizarii din partea antreprenorului, asocierea Aktor – Euroconstruct Trading, oficialul ii cere oficial acestuia sa creasca, in continuare, mobilizarea in santier, in toate directiile.
Lotul 3 al A0 Sud leaga DN6, in zona Bragadiru-Cornetu, pana la A1, in zona localitatilor Ciorogarla-Dragomiresti Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 si A1) si are o lungime de 18 km.
”Spre deosebire de ce am gasit pe santier la ultima vizita, acum se vede si se simte o usoara imbunatatire a mobilizarii din partea antreprenorului, in ceea ce priveste resursele de lucru (muncitori, utilaje) si sper ca antreprenorul sa inteleaga, intr-un final, cat de important este acest lot si sa respecte graficul lucrarilor, astfel incat sa avem semi-inelul de sud al Autostrazii Bucurestiului A0 finalizat si dat in trafic cat mai repede. Antreprenorul trebuie sa creasca, in continuare, mobilizarea in santier, in toate directiile. Voi reveni pe acest santier de ori ca.te ori va fi nevoie, in asa fel incat sa crestem presiunea asupra acestuia, dar si sprijinul”, spune Scriosteanu.
Oficialul s-a declarat in repetate randuri nemultumit de cum merg lucrurile si a cerut antreprenorului, asocierea Aktor – Euroconstruct Trading, sa grabeasca ritmul de lucru.
Lucrarile aflate in curs de desfasurare sunt urmatoarele:
- La pasajul pe autostrada peste CF Bucuresti – Craiova (sat Teghes, comuna Domnest), se monteaza esafodajele pentru executie rigle, se armeaza si cofreaza rigle;
- La podul pe autostrada peste raul Sabar (sat Darvari, comuna Ciorogarla), se cofreaza zidul de garda si zidul intors aferent uneia dintre culee si se armeaza radierul;
- La pasajul pe DJ602 peste autostrada (Ciorogarla), se armeaza elevatia la pila 1;
- La trei pasaje peste autostrada, pe DC128, pe DC158 (ambele in Darvari) si unul in Domnesti, se cofreaza radierele pilelor;
- La pasajul pe autostrada peste DJ601 (Ciorogarla), se pregateste esafodajul aferent riglei si se armeaza bancheta cuzineti la Culeea 2;
- La podul pe autostrada peste raul Ciorogarla, se armeaza si cofreaza zidul de garda aferent culeelor;
- Se executa lucrari de imbunatatire a terenului de fundare pe sectorul de drum stanga/dreapta din zona satului Bacu, comuna Joita;
- Se executa umpluturi la corpul de drum cu material necoeziv pentru drumurile locale din zonele Clinceni, Domnesti, Teghes;
- Se executa umpluturi la corpul drum cu material necoeziv pentru traseul autostrazii si bretele din zonele satelor Bacu si Darvari;
- Se executa lucrari de fundatie de balast pe un sector de autostrada din zona Domnesti;
- Se executa sapaturi pentru bazinul de retentie;
- Se executa lucrari la podetele din zonele Clinceni, Domnesti, Bacu;
- Se executa lucrari de drenuri/umpluturi adiacente podetelor.
Pe acest lot de autostrada, vor fi construite 9 pasaje si 4 poduri, un nod rutier la intersectia cu A1, 46 podete pe autostrada si bretele, doua parcari de scurta durata si doua spatii de servicii.
De altfel, Aktor a incasat penalitati de intarziere chiar din faza de proiectare: are ordin de incepere aferent proiectarii din 23.05.2019, dar i s-a aprobat PAC abia in 11.06.2021, iar autorizatia de construire a venit in 01.07.2021.
Contractul pentru lotul 3 se ridica la 853 milioane lei (fara TVA).
Constructor este Asocierea Aktor – Euroconstruct Trading
Executia a inceput in noiembrie 2021. Contractul a fost semnat pe 14 aprilie 2019. Licitatia a inceput in iulie 2017.
Termen de finalizare este trimestrul 2 2024.
Pe autostrada de centura a Capitalei A0 (circa 101 km) sunt in prezent in curs de executie circa 71 de kilometri, din care 52 de km pe partea de sud.