DRUMURILE RADIALE DIN BUCURESTI PRIND CONTUR – Au fost semnate primele contracte pentru studiile de fezabilitate

Proiectul drumurilor radiale intra in linie dreapta. Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Zona Metropolitana Bucuresti a semnat primele contracte pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate a doua drumuri, respectiv DR1 Vest Expres si DR9 Sud Expres, anunta primarul Capitalei, Nicusor Dan. Cele doua obiective de investitii vor avea caracteristicile unor Drumuri Expres cu 4 benzi de circulatie, cate 2 pentru fiecare sens.

De asemenea, in cadrul contractelor, vor fi elaborate Proiectele pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si vor fi obtinute autorizatiile de construire.

Drumul Radial 1 –Vest Expres va avea o lungime de aproximativ 9 km si va face conexiunea Bd. Timisoara – Centura Capitalei (DNCB) –A0 – Darvari (Ilfov). Documentatia tehnica pentru DR1 Vest Expres va fi intocmita de Asocierea Explan SRL –Geologic Site SRL –DP Consult SA.

Valoarea contractului este de 12.639.864 lei fara TVA, iar termenul de executie este de 12 luni.

Drumul Radial 9 – Sud Expres va avea o lungime de aproximativ 13,9 km si va face conexiunea Vidra (Ilfov) – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu. Documentatia tehnica pentru DR9 – Sud Expres va fi intocmita de Asocierea DP Consult SRL (Leader)- Explan SRL – Geologic Site SRL.

Valoarea contractului este de 16.317.450 lei fara TVA, iar termenul de executie este de 12 luni.

De asemenea, Hubert Thuma, presedintele Consiliului Judetean Ilfov, anunta luna trecuta ca cel mai important proiect de infrastructura rutiera din judetul Ilfov, Drumul Radial 1 – Vest Expres (DR1), prinde contur. Asta dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a mentinut decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor.

Astfel, compania desemnata castigatoare a procedurii de achizitie va demara pregatirea documentatiei pentru Drumul Radial 1-Vest Expres.

Vorbim de primul drum radial care intra, astfel, in linie dreapta. DR 1 – Vest Expres va avea regim de sosea de mare viteza, o lungime de aproximativ 9 km si urmatoarele caracteristici: 4 benzi de circulatie (cate doua pe fiecare sens), piste pentru biciclete si trotuare. Si, de asemenea, va conecta Autostrada A0 cu Centura Capitalei (DNCB) si Bulevardul Timisoara, tranzitand localitatile Domnesti si Ciorogarla. Drumurile radiale ne vor ajuta enorm. Ganditi-va cat timp vom castiga! Practic, zece drumuri radiale vor conecta Ilfovul de Bucuresti. Pentru judetul Ilfov, constructia acestor drumuri radiale inseamna dezvoltarea infrastructurii rutiere, dar si dezvoltare economica”, spunea, in martie, presedintele Consiliului Judetean Ilfov.

Totodata, primarul Nicusor Dan anunta in martie 2023 ca a parcurs o noua etapa pentru implementarea proiectului drumurilor radiale care vor lega Bucurestiul de viitoarea autostrada de centura, fiind desemnat castigatorul licitatiei pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru Drumului Radial 9: Asocierea DP Consult SA – Explan SRL – Geologic Site SRL.

Valoarea ofertata pentru studiul de fezabilitate (SF), elaborare Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si obtinerea Autorizatiei de Construire (AC) este de 16.317.450 lei fara TVA.

Drumul Radial 9 – Sud Expres are o lungime de 13.86 km si realizeaza conexiunea Vidra (Ilfov) – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu.

Adunarea Generala a Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Zona Metropolitana Bucuresti a aprobat la inceputul anului trecut parteneriatul cu CNAIR pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru cele 10 drumuri radiale care leaga Bucurestiul de autostrada de centura.

Cele 10 radiale sunt prelungiri ale unor bulevarde din Capitala, care se vor intersecta cu soseaua de centura si se vor conecta la autostrada de centura: Bd. Timisoara, Calea Giulesti, Bd. Poligrafiei, zona Pipera, Sos. Dobroesti, Splaiul Unirii, Bd. Metalurgiei, Prl. Ferentari.

Este vorba despre 10 drumuri radiale pe o lungime de peste 96 de km si 33 de noduri rutiere, care leaga artere importante ale Municipiului Bucuresti si Centura Capitalei cu Autostrada Bucurestiului – A0, intersectand 30 de localitati din zona metropolitana.

Vor fi 96 de km de trotuare si de piste de biciclete in lungul tuturor drumurilor radiale si 120 de puncte de incarcare a autovehiculelor electrice.

De precizat, Regiunea Bucuresti Ilfov genereaza aproape 30% din PIB-ul Romaniei.

Drumurile radiale

– DR 1 – Vest Expres, are o lungime de 8,98 km si realizeaza legatura intre Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Timisoara, avand un cost estimat de 75 milioane de euro cu TVA

– DR 2 – Autostrada A1, are o lungime de 12 km si scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens intre km 10 si km 23 a Autostrazii A1. Costul estimat este de 42,9 milioane de euro cu TVA

– DR 3 – Giulesti Epres, drum radial care are o lungime de 10,37 km, conecteaza Sabareni la Autostrada A0, se prelungeste pana la DNCB apoi realizeaza legatura cu Calea Giulesti. Costul estimat este de 72,6 milioane de euro cu TVA

– DR 4 – Nord Expres, cu o lungime de 12,59 km realizeaza conexiunea localitatii Corbeanca la Autostrada A0, apoi se prelungeste spre DNCB si Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,3 milioane de euro cu TVA

– DR 5 – Pipera Expres, are o lungime de 8,7 km si realizeaza legatura intre Autostrada A0 si localitatile Otopeni – Tunari – DNCB – Penetratie Aleea Teisani. Costul total estimat este de 77,6 milioane de euro cu TVA

– DR 6 – Afumati Expres, drumul radial ce realizeaza conexiunea Autostrazii A0 cu DN2, devenind o varianta de ocolire a localitatii Afumati. Are o lungime de 4,39 km si un cost total de 34,1 milioane de euro cu TVA

– DR 7 – Est Expres are o lungime totala de 6,1 km, conecteaza Moara Domneasca la Autostrada A0 si realizeaza legatura Municipiului Bucuresti la A0 prin Dobroesti – Pantelimon – DNCB – A0. Costul estimat este de 58,3 milioane de euro cu TVA

– DR 8 – Splai Expres cu o lungime de 5,49 km conecteaza Autostrada A0 cu Municipiul Bucuresti prin legatura la DNCB si Splaiul Unirii, dar si conexiunea cu zona metropolitana prin nodul Cernica. Costul total estimat este de 36,5 milioane de euro cu TVA

– DR 9 – Sud Expres, are o lungime de 13,86 km si realizeaza conexiunea Vidra – Autostrada A0 – DNCB – Bulevardul Metalurgiei / Gara Progresu. Costul estimat este de 96,4 milioane de euro cu TVA

– DR 10 – Magurele Expres, realizeaza legatura Autostrazii A0 la DNCB – Parc Industrial Magurele – Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km si un cost total estimat de 76,6 milioane de euro cu TVA

Articolul precedentSASE OFERTE PENTRU SECTIUNEA LEGHIN-TARGU NEAMT DIN AUTOSTRADA UNIRII – Firme din Romania si din Turcia se bat pe contractul de 2 miliarde lei, fara TVA
Articolul următorCNIR ESTE IN SFARSIT OPERATIONALA – Catalin Urtoi, numit sef interimar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.