Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea si executia lucrarilor de constructie a tronsonului 1 din Autostrada Sibiu – Fagaras, ultimul din cele 4 tronsoane. Acest tronson va lega Avrig – Marsa (DJ105G) de Autostrada Sibiu – Pitesti, la Boita.
Valoarea estimata a contractului este de 2 miliarde de lei fara TVA.
Contractul de proiectare si executie lucrari va avea o durata de 48 de luni, din care, 12 de luni perioada de proiectare si 36 de luni perioada de executie a lucrarilor.
Intregul proiect de autostrada este finantat din fonduri europene nerambursabile.
”Pentru constructia intregii Autostrazi Sibiu-Fagaras (68,31 km) sunt depuse oferte! Au fost depuse 5 oferte pentru proiectarea si executia Tronsonului 1 al Autostrazii Sibiu-Fagaras (ultimul din cele 4 tronsoane) de catre firme din Turcia, Italia, precum si de catre filiala din Romania a unei firme austriece. In lungime de 14,25 km, acest tronson va face legatura intre Boita (Autostrada Sibiu – Pitesti) si Avrig – Marsa (DJ105G)”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
In acest moment sunt in total in evaluare, pentru toate cele 4 tronsoane, 21 de oferte.
”Joi, 16.03.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare si executie “Autostrada Sibiu – Fagaras, Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu – Pitesti) si Avrig – Marsa (DJ105G), km 0+000- km 14+253”. Acest tronson al autostrazii Sibiu – Fagaras are o lungime de 14,25 km”, informeaza CNAIR.
Pana la termenul limita au depus oferte urmatorii operatori economici:
– PORR CONSTRUCT SRL
– WEBUILD SPA – MILANO
– KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S.
– MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.
– MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
”Sper ca la finalul acestui an sa avem semnate contracte de proiectare si executie a lucrarilor pe toata lungimea autostrazii Sibiu – Fagaras”, spune seful CNAIR, Cristian Pistol.
Valoare estimata a contractului este de 2.098.425.092,54 lei, fara TVA.
Perioada de garantie a lucrarilor va fi de minim 5 ani, aceasta putand fi majorata de ofertanti pana la maxim 10 ani.
Autostrada Sibiu – Fagaras are o importanta majora in desfasurarea traficului pe directia Coridorului IV Pan European, deoarece face parte dintr-un proiect mai amplu de conectivitate a infrastructurii rutiere la reteaua de transport europeana TENT – Comprehensive si anume intercoridorul Moldova – Transilvania.
In perioada urmatoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele in conformitate cu prevederile documentatiei de atribuire si cu legislatia in vigoare in domeniul achizitiilor publice.