Incep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviara, finantat prin Programul Transport. Pentru reabilitarea Tronsonului de cale ferata Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebes (6 loturi) sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fara TVA).
Au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentatiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson care are o lungime totala de aproape 226 de km.
”CFR SA a transmis in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), in vederea verificarii si validarii, documentatiile de atribuire pentru primele 3 LOTURI aferente tronsonului de cale ferata CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBES, pentru achizitia publica a serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de reabilitare”, anunta CFR.
Valoarea totala estimata a primelor 3 LOTURI – 5.630.718.894,85 lei, fara TVA
Lotul 1 (Craiova-Filiasi), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimata de 1,4 miliarde de lei (fara TVA) si trebuie finalizat in 54 de luni (12 luni proiectare si 42 de luni executie lucrari).
Lotul 2 (Filiasi-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimata de 1,14 miliarde de lei (fara TVA) si trebuie finalizat in 60 luni (12 luni proiectare si 48 de luni executie lucrari).
Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimata de 3,08 miliarde de lei (fara TVA) si trebuie finalizat in 72 luni (12 luni proiectare si 60 de luni executie lucrari). Pe acest lot va fi construita si o varianta noua de traseu care va asigura relatia intre statiile Balota, Prunisor si Drobeta Marfa. Intre statiile Prunisor si Drobeta Turnu Severin Est este prevazuta constructia unui tunel de cale ferata dubla, in lungime de 6,1 km.
Cele 3 loturi au o lungime insumata de 123,47 km de cale ferata moderna si o valoare totala estimata de 5,63 miliarde de lei (fara TVA), spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Va fi dublata linia de cale ferata pe relatiile Strehaia – Ciochiuta, Ciochiuta – Tamna, Tamna – Igiroasa, Igiroasa – Prunisor dar si in statiile Igiroasa si Ciochiuta.
Vor fi construite noi variante de traseu pe relatiile Igiroasa – Prunisor Noua, Prunisor – Drobeta Est Noua, Drobeta Est Noua – Drobeta Marfuri, Drobeta Est Noua – Dudasu.
Vor mai fi montati 4.750 m de panouri fonoabsorbante, vor fi modernizate instalatiile de semnalizare/centralizare/telecomunicatii, va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERTMS) si vor fi montate bariere automate la trecerile la nivel.
Pe traseu vor mai fi reabilitate sau construite:
– 16 statii
– 48 de poduri
– 87 de podete
– 18 pasaje inferioare si superioare
– 1 viaduct cu cale dubla in lungime de 900 m (peste Valea Baran)
– 16 treceri la nivel cu calea ferata
– 4 noi puncte de oprire
Procedura 1
- LOT 1: CRAIOVA (CAP X) – FILIASI (CAP Y), km 248+760 – 286+735 (37,975 km)
Valoare estimata: 1.400.738.775,27 lei fara TVA
Durata proiectarii si executiei lucrarilor: 54 luni (12 luni proiectare si 42 de luni executie lucrari)
- LOT 2: FILIASI (CAP Y) – IGIROASA (CAP Y), km 286+735 – 331+000 (44,265 km)
Valoare estimata: 1.142.560.591,80 lei fara TVA
Durata proiectarii si executiei lucrarilor: 60 luni (12 luni proiectare si 48 de luni executie lucrari)
Procedura 2
- LOT 3: IGIROASA (CAP Y) – DROBETA TURNU SEVERIN (Cap X), km 331+000 – 362+632, inclusiv legaturile CF ale noii variante de traseu BALOTA cu statiile Prunisor si Drobeta Marfa, Statia CF Drobeta Marfa, Racord CF Dudasu (41,234 km)
Valoare estimata: 3.087.419.527,78 lei fara TVA
Durata proiectarii si executiei lucrarilor: 72 luni (12 luni proiectare si 60 de luni executie lucrari)
Principalele obiective feroviare incluse in primele 3 LOTURI sunt:
- 123,474 km reabilitati pentru viteza maxima de circulatie de 160 km/h;
- 16 statii/halte
- 48 de poduri
- 87 de podete
- 18 pasaje inferioare si superioare
- 1 tunel nou cu cale ferata dubla (6.189 m)
- 1 viaduct nou cu cale ferata dubla (900 m)
- 16 de treceri la nivel cu calea ferata
- 4 puncte de oprire
- 4.750 m panouri fonoabsorbante
- constructii cladiri de exploatare/mentenanta
- dublare linii CF: Strehaia – Ciochiuta, statia Ciochiuta, Ciochiuta – Tamna, Tamna – Igiroasa, statia Igiroasa, Igiroasa – Prunisor
- variante noi de traseu: Igiroasa – Prunisor Noua, Prunisor – Drobeta Est Noua, Drobeta Est Noua – Drobeta Marfuri, Drobeta Est Noua – Dudasu
- modernizarea instalatiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicatii, bariere automate la trecerile la nivel
- sistemul european de management al traficului (ERMS) pe intregul tronson
- lucrari specifice de protectia mediului
Lungimea totala a liniei de cale ferata CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBES, analizata in cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 225,287 km, iar valoarea totala estimata pentru obiectivul de investitie (6 LOTURI) este de 10.506.354.835,57 lei, fara TVA.