CONTROL PE AUTOSTRADA MOLDOVEI – Autoritatile cer monitorizarea atenta lotului Ploiesti-Buzau

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu a fost intr-o vizita neanuntata pe tot santierul primului lor al Autostrazii Moldovei Ploiesti-Buzau.

Am fost astazi pe santierul Autostrazii Moldova A7, la km 0, respectiv la Lotul 1 al Autostrazii Ploiesti-Buzau, unde se construieste si nodul rutier intre A3 Bucuresti-Ploiesti si Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din tronsonul Ploiesti-Buzau, de altfel”, anunta oficialul.

Lotul 1 este cuprins intre Dumbrava (Autostrada Bucuresti – Ploiesti) – Mizil (DJ 100C) si are o lungime de 21 km.

Avand in vedere situatia siturilor arheologice din acest santier, am solicitat tuturor responsabililor monitorizarea atenta si permanenta, astfel incat ca acestea sa nu produca intarzieri in derularea si implementarea proiectului”, spune Scriosteanu.

Stadiul lucrarilor pe Lotul 1:

Au fost finalizate lucrarile de descarcare arheologica pe 4 situri arheologice si continua aceasta activitate si pe situl Conduratu, unde, pe langa descoperirea arheologica de exceptie din luna decembrie a anului trecut, in care au gasit mormantul unui razboinic princiar din secolele IV-V din epoca migratiiilor si peste 120 piese de aur, printre care arme (spada, pumnal), precum si podoabe pentru razboinic si pentru decorarea calului cu care a fost inmormantat, arheologii au mai gasit si aproximativ 30 bordeie, un atelier ceramic cu cuptor de olarit si alte morminte.

Se executa lucrari de relocare a utilitatilor.

  • Se lucreaza la decaparea terenului vegetal intre in zona bretelei 1 nod rutier Dumbrava (km 0+550 – km 0+800), bretelei 2 nod rutier Dumbrava (km 0+100 – km 0+400) si in zona autostrazii (km 3+000 – km 4+180);
  • Se executa lucrari de stabilizare a terasamentului cu liant hidraulic intre km 4+000 – km 4+500, km 8+840 – km 8+880 si km 9+840 – km 10+000;
  • Se executa lucrari de umpluturi cu pamant pe traseul autostrazii intre km 8+200 – km 8+300, km 8+700 – km 8+880, km 9+100 – km 9+300 si km 16+740 – km 17+140;
  • Se executa lucrari pentru pilotii de indesare la km 1+457;
  • Se executa lucrari de armare, cofrare si betonare pentru piloti la structura km 1+157;
  • Se realizeaza sapaturi pentru podetele autostrazii la km 11+975 si podet bretea 4 la km 0+330;
  • Se executa lucrari de armare a radierelor aferente pilelor P1 si P2, precum si armarea si cofrarea radierului culeei C2;

De asemenea, a inceput armarea culeei C1 de la structura km 1+036.

Se lucreaza totodata la armarea si cofrarea elevatiilor pe sectoarele marginale ale structurii de la km 7+530 si se pregateste cuneta pentru betonare.

A7 este cel mai mare proiect de infrastructura propus prin PNRR (pentru segmentul Pascani-Bacau-Focsani-Buzau-A3).

Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.

Valoarea totala a investitiei este de 6,12 miliarde de lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde de lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.

Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.

Articolul precedentDN 25 VA FI MODERNIZAT – Judetul Galati investeste 309 milioane de euro in drumurile nationale
Articolul următorCINCI OFERTE PENTRU AUTOSTRADA CHIRIBIS-BIHARIA – Constructori din Romania, Ungaria, Turcia si Austria ”se bat” pe contractul de 877,77 milioane de lei fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.