Presedintele Consiliului Judetean Iasi, Costel Alexe, spune ca ”a fost incredintat” ca in 2026 vom putea circula pe autostrada A7, iar judetul Iasi va fi mai bine conectat la infrastructura nationala. El da asigurari ca CJ Iasi colaboreaza cu institutiile centrale pentru a reduce birocratia si a mentine un ritm bun de implementare a proiectelor celor doua autostrazi pentru Moldova.
„In ultima sedinta extraordinara, am votat pentru trecerea din proprietatea publica a judetului Iasi in proprietatea publica a statului roman a unei suprafete de 31.000 mp din tronsoanele de drum care fac parte din coridorul de expropriere pentru Autostrada Bacau – Pascani”, afirma Costel Alexe.
Este vorba despre 13 portiuni de drum situate in zona Pascani si a comunelor Halaucesti si Stolniceni Prajescu.
Tronsonul Bacau – Pascani din Autostrada Moldovei A7 are o lungime de 77,4 kilometri.
In judetul Iasi, A7 va tranzita comunele Mircesti, Halaucesti, Mogosesti – Siret, Stolniceni – Prajescu si municipiul Pascani, pe o lungime de aproximativ 30 de kilometri.
”Va asigur ca in ceea ce priveste Consiliul Judetean facem tot ce tine de competenta noastra pentru a asigura bunul mers al proiectelor de infrastructura. Sunt incredintat ca in 2026 vom putea circula pe autostrada A7, iar judetul Iasi va fi mai bine conectat la infrastructura nationala”, adauga presedintele CJ Iasi.
Totodata, la sfarsitul anului trecut, presedintele CJ Iasi a semnat certificatul de urbanism pentru elaborarea Documentatiei Tehnice pentru Autostrada Targu Neamt – Iasi – Ungheni, cu amplasament pe teritoriul judetului Iasi, de la Motca la podul peste Prut.
Autostrada Unirii A8 va avea o lungime de 91 km pe teritoriul judetului Iasi si va traversa UAT-urile Pascani, Tg. Frumos, Podu Iloaiei, Motca, Miroslovesti, Stolniceni-Prajescu, Helesteni, Costesti, Ion Neculce, Baltati, Erbiceni, Dumesti, Letcani, Miroslava, Rediu, Popricani, Victoria, Aroneanu, Ungheni, Golaesti, Ruginoasa.
De asemenea, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea luna trecuta ca, in domeniul rutier, si-ar dori ca Autostrada Unirii (A8) sa fie continuata pana la Chisinau (Republica Moldova) si Odesa (Ucraina).
Acesta a avut atunci intalnire cu omologul sau din Republica Moldova, Andrei Spinu. Oficialul roman a abordat si subiectul modernizarii si constructiei mai multor poduri rutiere transfrontaliere peste Prut: Podul de la Sculeni (Sculeni); Podul Oancea (Cahul); Podul Albita (Leuseni)- pod nou; Podul Raducaneni (Barboieni)- pod nou; Podul Bumbata (Leova)- pod nou; Podul Falciu (Leca /Cantemir)- pod nou.