Ministerul Transporturilor, prin secretarul de stat Irinel Scriosteanu, anunta noi proiecte de infrastructura pentru Bucuresti-Ilfov, Dambovita si Calarasi, care sunt pregatite pentru lansarea licitatiilor de executie a lucrarilor: Largirea Prelunigrea Ghencea (Bucuresti-Ilfov), nod rutier A3 – Gruiu si Nuci (Ilfov), nod rutier A1 – Ionesti (Dambovita), nod rutier pe A2 – Dragos Voda (Calarasi).
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania a aprobat indicatorii tehnico-economici ai urmatoarelor proiecte din zona Bucuresti-Ilfov:
Supralargire Prelungirea Ghencea intre strada Brasov, viitorul terminal al tramvaiului 41 si Pasajul Domnesti (tronson de drum preluat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere), proiect care se face la solicitarea si cu colaborarea cu autoritatile locale si Consiliul Judetean Ilfov. Prevede:
- largirea la 4 benzi a strazii Prelungirea Ghencea, intre strada Maracineni si Pasajul Domnesti, precum si conexiunea cu infrastructura existenta (pasajul Domnesti)
- realizarea pistelor pentru biciclete
- amenajarea trotuarelor pe ambele parti ale drumului, cu latimea de 3 m si piste de biciclete cu latimea de 1,5 m
- modernizarea sistemului de iluminat
- realizarea sistemului de canalizare pluviala
- amenajarea a 2 statii de autobuz
- amenajarea unei zone mediana 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioara cu cale dubla de tramvai printr-o investitie viitoare a Primariei Municipiului Bucuresti
- amenajarea unor intersectii semaforizate: intersectia dintre Prelungirea Ghencea – Acces Cartierul Latin (km 4+710); intersectia dintre Prelungirea Ghencea – Accese (km 4+850); trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220)
Traseul sectorului de drum se afla pe teritoriul administrativ al Municipiului Bucuresti (Sectorul 6) si al judetului Ilfov (Bragadiru si Clinceni) si este cuprins intre strada Maracineni si Pasajul Domnesti.
“Si pentru ca stiu ca doar largirea bulevardului si, in general, investitiile in infrastructura rutiera fara integrarea acestora cu sistemele de transport public, nu vor rezolva definitiv problema traficului, propun Primariei Capitalei sa studieze implementarea unui proiect privind realizarea unei benci unice pentru autobuze pe Prelungirea Ghencea, de tip BRT (Bus Rapid Transit), dupa finalizarea lucrarilor. Aceasta banda unica pentru autobuze poate fi implementata pe zona mediana unde este prevazuta linia de tramvai si poate fi functionala pana la momentul in care se va realiza infrastructura necesara circulatiei tramvaiului. Asa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructura rutiera, mijloace de transport in comun rapid si predictibil) reprezinta cheia descongestionarii traficului rutier in zona marilor orase”, spune Scriosteanu.
Nod rutier Autostrada A3 (km 36+700) cu DJ 101C la Gruiu-Nuci (Ilfov), sector Bucuresti-Ploiesti, proiect realizat la solicitarea si cu colaborarea autoritatilor locale din comunele Gruiu si Nuci, precum si a Consiliului Judetean Ilfov si prevede:
- utilizarea pasajului existent pe DJ101C, care supratraverseaza Autostrada A3 la km 36+700;
- amenajarea a 4 bretele de acces pentru toate relatiile de trafic, amplasate pe ambele parti ale DJ101C, a caror racordare la Autostrada A3 se va realiza prin benzi de accelerare si deccelerare;
- amenajarea la ambele capete ale rampelor pasajului a cate o intersectie tip sens giratoriu, pentru asigurarea tuturor relatiilor de trafic atat catre localitatea Gruiu, cat si spre localitatea Lipia;
- lucrari pentru colectarea si scurgerea apelor, siguranta rutiera si iluminat public.
Totodata, au fost aprobati indicatorii tehnico-economici si pentru realizarea a doua noduri rutiere pe Autostrada A1 in judetul Dambovita si Autostrada A2 in judetul Calarasi, dupa cum urmeaza:
Nod rutier pe Autostrada A1 (km 73+100) cu DJ 702F la Ionesti, judetul Dambovita, care prevede:
- amenajarea a 4 bretele rutiere: 3 bretele de acces noi + 1 bretea reabilitata;
- amenajarea a doua intersectii tip sens giratoriu la capetele celor doua rampe ala pasajului existent pe DJ702F, peste autostrada A1, pentru asigurarea relatiilor de intoarcere catre localitatile Ionesti, respectiv Puntea de Greci;
- lucrari pentru colectarea si scurgerea apelor, siguranta rutiera si iluminat public;
Va fi amplasat la intersectia A1 cu DJ702F, la sud de orasul Gaesti (Dambovita), in zona localitatii Ionesti.
Nod rutier pe Autostrada A2 (km 90+100) cu DJ 306 si DN 3A la Dragos Voda, judetul Calarasi, care prevede:
- amenajarea a 4 bretele rutiere de acces, amplasate pe ambele parti ale DJ306;
- amenajarea a cate o intersectie tip sens giratoriu la capetele celor doua rampe ale pasajului existent pe DJ306, pentru asigurarea tuturor relatiilor de trafic atat catre localitatea Dragos Voda, cat si spre localitatile din nordul orasului Calarasi;
- lucrari pentru colectarea si scurgerea apelor, siguranta rutiera si iluminat public;
Acesta va fi amplasat la jonctiunea drumului judetean DJ306/DN3A cu Autostrada A2, la sud de localitatea Dragos Voda, in judetul Calarasi.
“Urmeaza lansarea procedurilor de licitatie pentru executia lucrarilor, etapa derulata concomitant cu realizarea procedurilor de expropriere. Sursa de finantare a obiectivelor de investitii este constituita din fonduri externe nerambursabile, bugetul de stat si/sau alte surse legal constituite”, adauga secretarul de stat, fara a preciza la ce suma se ridica intreaga investitie.