Trei oferte au fost depuse la licitatia pentru intocmirea studiului de fezabilitate pentru construirea centurii de ocolire a orasului Podu Iloaiei.
Andrei Cazacu, administratorul public al judetului Iasi, spune ca proiectul are sanse reale sa fie implementat.
„Ne dorim sa vedem aceasta centura de ocolire implementata si ne vom ocupa cu toate resursele de acest proiect”, spune Cazacu.
Data limita pentru evaluarea ofertelor este 11 aprilie, termen dupa urmeaza sa fie desemnat castigatorul licitatiei.
Regionala de drumuri nationale a reluat anul trecut procedura de achizitie a studiului de fezabilitate pentru realizarea unei centuri la Podu Iloaiei, unde au loc ambuteiaje.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a alocat, la fel ca la prima incercare de atribuire a contractului, 822.600 de lei.
Castigatorul va avea la dispozitie 5 luni pentru realizarea studiului de fezabilitate.
Pentru construirea unei variante de ocolire a orasului Podu Iloaiei, „s-au avut in vedere ca, in anul 2021, s-au inregistrat valori zilnice ale traficului rutier de pana la 46.000 de autovehicule/sens si, de asemenea, necesitatea desfasurarii circulatiei in conditii de siguranta si confort si care sa corespunda din punct de vedere tehnic reglementarilor in vigoare”, se arata in caietul de sarcini.
Cel mai probabil, traseul variantei ocolitoare va fi paralel cu calea ferata, dincolo de linie, fiind necesara astfel si construirea a doua pasaje. Capetele centurii, respectiv intersectiile cu DN 28/ E583 vor fi prevazute cu sensuri giratorii. Un astfel de rond va fi amenajat si la intrarea in Tg. Frumos, la intersectia cu DN 28B, drumul spre Botosani a carui modernizare ar trebui sa se incheie pana la mijlocul anului viitor.
Varianta de la Podu Iloaiei va avea o banda pe sens si lungimea intre 4 si 5 km (traseul prin oras masoara 3,5 km).
Daca va fi atribuit contractul pentru realizarea SF, iar castigatorul va respecta termenul de executie, licitatia pentru realizarea centurii ar putea fi lansata in toamna acestui an.
Mai departe, daca nu vor fi contestatii, breteaua ar putea sa fie inaugurata in 2024. Cat priveste costul investitiei, acesta va fi stabilit tot de studiul de fezabilitate.