Productia de autoturisme din România a fost, in 2022, de 509.465 de unitati, in crestere cu 21% fata de anul precedent, informeaza Asociatia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
La nivelul lunii decembrie a anului trecut, pe plan local au fost produse 35.930 de autoturisme, dintre care 22.593 de unitati care au iesit pe poarta uzinei Dacia de la Mioveni, iar 13.337 de exemplare de la uzina Ford România Otosan din Craiova.
Productia de autoturisme, in România, a atins in 2022 volumul de 509.465 de unitati (314.228 marca Dacia si 195.237 sub brandul Ford), un record absolut al productiei de vehicule pe plan national.
De la an la an, cresterea productiei de autoturisme a fost de 21%, când au fost consemnate 420.755 de exemplare.
De asemenea, numarul inmatricularilor de autoturisme noi in România s-a situat, in 2022, la 129.328 de unitati, in crestere cu 6,7% fata de anul precedent, arata datele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), citate de ACAROM.
Clasamentul pe marci are pe prima pozitie Dacia, cu 39.910 de unitati, urmata de Toyota – cu 10.200 de unitati, Hyundai (9.551), Skoda (8.669), Ford (8.645), Renault (8.443), Volkswagen (8.203), Mercedes (3.572) si Peugeot (3.532).
In ceea ce priveste autoturismele second hand inmatriculate pentru prima oara in România, anul trecut s-a inregistrat o diminuare de 20%, pe un volum de 316.332 de unitati.
Motoarele cu combustie interna devin istorie
Vânzarile de vehicule electrice (VE) in SUA, China si Europa vor depasi toate celelalte tipuri de motorizari cu trei ani mai devreme decât se preconiza anterior, potrivit EY Mobility Lens Forecaster, un instrument de prognoza bazat pe inteligenta artificiala (AI), care ofera o perspectiva pentru inmatricularile de vehicule usoare pâna in 2050.
Cele mai recente previziuni arata ca, pâna in 2027, vânzarile de vehicule electrice in Europa le vor depasi pe cele ale altor sisteme de propulsie, o tendinta care se va repeta atât in China, cât si in SUA pâna in 2032.
In cazul Europei si al Chinei, acest lucru se va intâmpla cu un an mai repede decât se preconiza anterior, iar in cazul SUA cu patru ani mai repede. In SUA, schimbarea este determinata de investitiile continue in electrificare, statele fruntase fiind, printre altele, California, New York, Washington si Massachusetts.
Analiza arata, de asemenea, ca, pâna in 2040, vânzarile de vehicule cu motor cu ardere interna se vor reduce la mai putin de 1% din vânzarile globale, cu cinci ani mai repede decât se preconiza anterior.
„In conditiile in care se preconizeaza o tendinta globala accelerata spre dominarea vânzarilor de vehicule electrice, intrebarea cheie pentru România va fi cât de repede ne putem adapta atât legislatia, cât si stimulentele fiscale pentru a incuraja investitiile de capital intr-o retea de statii de incarcare si, de asemenea, sa incurajam investitiile digitale si tehnologice in reteaua electrica pentru a sustine cererea flexibila care va urma – venituri si iesiri de energie atât din fermele de energie regenerabila, cât si din vehiculele electrice”, spune Cristian Cârstoiu, partener, consultanta, EY România.
Cererea in crestere a consumatorilor, sustinuta de politicile si stimulentele guvernamentale, impreuna cu obiectivele agresive de electrificare ale producatorilor de echipamente originale (OEM), au accelerat tranzitia catre adoptarea VE in toate cele trei regiuni cheie – Europa, SUA si China.
Beneficiile unui ecosistem de mobilitate neutra din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon sunt acum constientizate la o scara mai mare, ceea ce a dus la investitii substantiale in toate cele trei regiunile in vederea crearii infrastructurii VE si a tranzitiei de la un ecosistem de mobilitate bazat pe combustibili fosili, la unul electric.
Analistii auto si oamenii de stiinta din domeniul datelor de la EY au construit EY Mobility Lens Forecaster pe baza unui model de retea neuronala care utilizeaza inteligenta artificiala pentru a analiza mai multe variabile care influenteaza cererea si oferta de mobilitate. Printre acestea se numara variabile care reflecta comportamentul consumatorilor, tendintele de reglementare, evolutia tehnologiei (vehicul si ecosistem) si strategiile anuntate de producatori.
Modelul este actualizat in mod regulat cu noi date de intrare pe piata pentru a tine pasul cu realitatea in continua schimbare, inclusiv cu aspectele disruptive si tehnologia disponibila.
Pe masura ce previziunile sale sunt comparate cu rezultatele reale, modelul isi ajusteaza calculele si invata din eventualele greseli pentru previziunile viitoare, devenind, in esenta, mai inteligent si mai precis in timp.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 365.399 de angajati in peste 700 de birouri in 150 de tari si venituri de aproximativ 45,4 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2022.
Prezenta in România din anul 1992, EY este liderul de pe piata serviciilor profesionale. Cei peste 900 de angajati din România si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, juridica, strategie si tranzactii, consultanta catre companii multinationale si locale. Are birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau.