PRIMARIA GALATI CUMPARA 36 DE AUTOBUZE ELECTRICE, TRAMVAIE SI MICROBUZE – Investitia, prin PNRR, depaseste 37 milioane euro

Primaria municipiului Galati anunta achizitionarea a 36 de autobuze electrice, tramvaie si microbuze nepoluante, investitia in cadrul PNRR, ridicandu-se la peste 37 de milioane de euro.

Contratele de finantare, in cadrul PNRR, au fost semnate recent.

Astfel, un contract presupune achizitia a 10 tramvaie de 18 metri si a 2 microbuze nepoluante, in valoare de 24.395.000 de euro, iar cel de-al doilea achizitia a 22 de autobuze nepoluante electrice de 10 metri si a 2 microbuze nepoluante, valoarea acestora ridicandu-se la 13.318.480 de euro.

De asemenea recent, in cadrul PNRR a fost aprobat pentru finantare inca un proiect care presupune achizitia a 20 de autobuze electrice si a unui microbuz nepoluant, suma ridicanduse la peste 14.7 milioane de euro. Pana acum, in cadrul PNRR au fost aprobate proiecte privind achizitia a 57 de noi mijloace de transport nepoluante de peste 52 de milioane de euro.

Galatiul elimina ambuteiajele

La randul sau, presedintele Consiliului Judetean Galati, Costel Fotea, anunta ca elimina ambuteiajele si creste siguranta in trafic. In plus, sunt introduse benzi de circulatie suplmentare pe DJ 251, pe tronsonul de drum din zona pietei legumicole din Matca.

Piata legumicola din Matca este o zona foarte aglomerata, cu zeci de camioane care incarca marfa si foarte multi comercianti. Traficul in zona, care acum se desfasoara pe doua benzi de circulatie, este foarte aglomerat in anumite perioade, mai ales in plin sezon al legumelor, ceea ce creeaza adevarate blocaje in timpul zilei, pe ambele sensuri. De aceea, am cerut proiectantilor sa gaseasca o solutie tehnica de largire a drumului, prin crearea de benzi suplimentare de circulatie pentru cei care intra si ies din zona comerciala, astfel incat sa nu se mai formeze ambuteiaje. Am semnat deja contractul de proiectare si lucrari, astfel incat in perioada urmatoare astept solutiile specialistilor pentru reconfigurarea si largirea drumului in zona pietei din Matca, pentru a imbunatati siguranta si fluxul de trafic”, spune Costel Fotea.

De asemenea, in afara de aceasta portiune de pe DJ 251, contractul pe care l-a semnat prevede lucrari majore de modernizare si pe alte segmente de drum judeten:

  • pe DJ 251C, in localitatea Mandresti
  • pe DJ 204 N, in zona localitatii Hanu Conachi (portiunea dintre calea ferata si DN25)
  • tronsoanele de piatra cubica dintre Corni si Varlezi
  • pe DJ 242H, in intravilanul localitatii Lunca (com. Jorasti)

Mai mult, va fi realizat si un drum de acces dinspre DJ251C (localitatea Mandresti) catre depozitul de deseuri de la Valea Marului.

De asemenea, Primaria municipiului Galati informeaza ca, in urma modernizarii strazilor Traian Vuia, Henri Coanda, George Cosbuc (tronson str. Henri Coanda – str. Alexandru Macelaru), incepand de luni, 9 ianuarie 2023, se va relua circulatia tramvaielor pe traseul 44 (Comat – Piata Centrala), traseu ce va fi asigurat cu doua tramvaie avand o frecventa de 30 de minute.

Totodata, vor surveni si urmatoarele modificari in programul de transport public:

se va modifica capatul traseului 39, din Micro 40 la Comat. Traseul va fi asigurat cu sase tramvaie cu o frecventa de 10 minute;

pe relatia Comat – Bariera Traian – Cimitir Israelit, transportul va fi asigurat cu doua autobuze, cu o frecventa de 20 de minute;

se vor desfiinta traseele de autobuz 17 si 36, conform Hotararii Consiliului Local nr. 416/29.06.2022.

statiile „Baia Comunala“ amplasate pe str. Basarabiei, care deserveau doar traseul de autobuz 36 se vor anula.

Articolul precedentPASAJUL BASARAB, RECEPTIONAT DUPA 12 ANI – Primaria Bucuresti lanseaza licitatie pentru expertiza tehnica
Articolul următorLINIILE DE TRAMVAI SE EXTIND CU 15 KM – Metroul SA castiga 2 licitatii de 5 milioane de lei fara TVA si Intergroup Engineering alte doua licitatii de 2,7 milioane lei fara TVA, pentru realizarea studiului de fezabilitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.