PASAJUL BASARAB, RECEPTIONAT DUPA 12 ANI – Primaria Bucuresti lanseaza licitatie pentru expertiza tehnica

Podul hobanat Basarab din Bucuresti nu a fost receptionat nici la 12 ani de la inaugurare. Primaria Capitalei a lansat in SEAP procedura de achizitie a serviciilor de expertizare tehnica a Pasajului Basarab, prin procedura simplificata, astfel incat, dupa mai mult de un deceniu, receptia acestui obiectiv de investitii sa poata fi finalizata.

Expertiza tehnica va verifica:

– Modul de respectare al proiectului;

– Calitatea executiei lucrarilor;

– Modul in care exploatarea lucrarilor a influentat constructia si performantele de siguranta a pasajului pe perioada de la finalizarea lucrarilor (2011) si termenul actual de receptie la terminarea lucrarilor;

– Starea tehnica a constructiei in conformitate cu reglementarile tehnice in vigoare si masurile de interventie care se impun.

Pasajul Basarab are o lungime totala de 1,9 kilometri, din care podul hobanat 360 de metri, iar latimea este de 43 metri. Durata expertizei tehnice este de 60 de zile, iar valoarea contractului de 375.000 lei.

Ofertele pot fi depuse pana pe 7 februarie 2023, ora 15.00.

Valoarea estimata este de 375.000 de lei, iar durata expertizei este de 60 de zile calendaristice de la emiterea ordinului de incepere, spune primarul Capitalei, Nicusor Dan.

Invit companiile interesate sa depuna ofertele pana pe 7 februarie, ora 15:00. Concret, dupa finalizarea raportului de expertiza, acest pasaj va putea fi preluat de Administratia Strazilor si va fi, in sfarsit, reparat si administrat. Prin expertizarea Pasajului Basarab se va analiza modul de respectare a proiectului, calitatea materialelor utilizate, a executiei lucrarilor, starea tehnica a constructiei in conformitate cu reglementarile tehnice in vigoare si masurile de interventie care se impun”, anunta primarul Nicusor Dan.

Expertiza tehnica se va finaliza printr-un raport care va cuprinde solutii pentru remedierea eventualelor deficiente, prioritizarea lucrarilor de reparatii si/ sau reabilitare in functie de urgenta executarii acestora.

Ofertantii trebuie sa demonstreze ca in ultimii 3 ani calculati pana la data limita de depunere a ofertelor au prestat servicii similare cu cele care fac obiectul procedurii de atribuire, la nivelul unuia sau mai multor contracte. In situatia in care se decaleaza termenul limita de depunere al ofertelor, perioada aferenta experienței similare (ultimii 3 ani impliniti la data termenului limita pentru depunerea ofertelor) se va extinde in mod corespunzator cu perioada de decalare.

”Expertiza Tehnica va verifica: – Modul de respectare al proiectului; – Calitatea executiei lucrarilor; – Modul in care exploatarea lucrarilor a influentat constructia si performantele de siguranta a pasajului pe perioada de la finalizarea lucrarilor (2011) si termenul actual de receptie la terminarea lucrarilor; – Starea tehnica a constructiei in conformitate cu reglementarile tehnice in vigoare si masurile de interventie care se impun”, arata datele din caietul de sarcini publicat in SEAP.

Podul a fost inceput in mandatul de primar al lui Traian Basescu si terminat de Sorin Oprescu.

Primaria a semnat contractul de proiectare si executie in 2006 cu Asocierea italo-spaniola (Astaldi-FCC), iar in iunie 2011, la inaugurare, s-a semnat doar un proces verbal de predare-primire pentru „punerea in functiune” pe o parte a investitiei. In 2015, la terminarea lucrarilor, s-a incheiat un proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor care a fost respins de Primarul General Sorin Oprescu, iar in 2017, in mandatul Gabrielei firea, s-a facut o noua expertiza tehnica respinsa in 2019.

Pasajul rutier Basarab are urmatoarele functiuni principale:

  • Supratraversarea cailor ferate din zona Garii de Nord – Basarab;
  • Supratraversarea Raului Dambovita;
  • Circulatia rutiera pe cate doua fire de circulatie pe sens si relatiile de circulatie cu: Calea Plevnei; Calea Giulesti; Calea Grivita; Soseaua Grozavesti; zona comerciala dezvoltata in zona
  • Circulatia pe pasaj si rampe;
  • Circulatia tramvaielor pe podul hobanat si un acces facil de la statia de tramvai de pe podul principal la trama stradala si la metrou
Articolul precedentCUM ARATA CALATORIA CU TRENUL INTERCITY – Intre Bucuresti la Brasov, trenul merge cu viteza maxima de 140 km/h, iar biletul costa 64 de lei
Articolul următorPRIMARIA GALATI CUMPARA 36 DE AUTOBUZE ELECTRICE, TRAMVAIE SI MICROBUZE – Investitia, prin PNRR, depaseste 37 milioane euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.