CFR SEMNEAZA INCA UN CONTRACT DE MILIARDE PRIN PNRR – Infrastructura feroviara dintre Lugoj si Timisoara Est va fi modernizata cu 1,91 miliarde lei.

CFR semneaza un contract de 1,91 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe sectiunea LUGOJ – TIMISOARA EST (LOT 2), aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebes – Timisoara – Aradˮ, finantat cu fonduri nerambursabile prevazute in Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Constructor este compania spaniola FCC CONSTRUCCION, iar durata contractului este de 42 de luni (6 luni proiectare si 36 luni executie).

Finantarea este asigurata din fonduri nerambursabile PNRR.

Este al patrulea contract de modernizare a cailor ferate, finantat prin PNRR, pe care CFR Infrastructura il semneaza anul acesta (7,64 miliarde de lei, fara TVA).

Inca un contract de 1,91 miliarde de lei, finantat prin PNRR, a fost semnat de CFR Infrastructura! Constructorul spaniol are la dispozitie 42 de luni (6 luni proiectare si 36 de luni executie) pentru modernizarea lotului 2 al tronsonului de cale ferata Caransebes-Timisoara-Arad (162,19 km)”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pe cei 54,13 km ai sectorului de cale ferata Lugoj-Timisoara Est (Lotul 2) constructorul trebuie sa execute urmatoarele lucrari:

– dublarea liniei de cale ferata,

– modernizarea statiilor Lugoj, Belint, Topolovat, Recas si Remetea Mare,

– modernizarea a 5 halte de calatori,

– modernizare a 14 poduri si 39 podete,

– montarea unor sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferata,

– implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu,

– constructia a 5 pasarele pietonale in statiile Lugoj, Belint, Topolovat, Recas, Remetea Mare,

– constructia a 2 pasarele pietonale in haltele Chizatau si Izvin,

– constructia unui pasaj superior in statia Lugoj (strada Banatului),

– montarea de panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 6.350 m.

Astazi am semnat un nou contract, in valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebes – Timisoara – Arad (162,19 km), finantat prin PNRR, si anume Lotul 2 Lugoj – Timisoara Est, o sectiune care va fi proiectata inclusiv pentru dublarea liniei pe intreaga distanta de 54,13 km. Avem pana in acest moment semnate contracte in valoare totala de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanta de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc sa mentionez faptul ca, astept din partea antreprenorilor sa-si respecte termenele contractuale, in contextul in care ei sunt cei care, in cadrul acestor contracte, elaboreaza inclusiv proiectele tehnice, in baza carora vor executa lucrarile de modernizare, ceea ce inseamna ca din start eliminam “eventualele probleme de proiectare”, asa cum s-a intamplat in celelalte proiecte feroviare de modernizare, in care proiectarea si executia lucrarilor au fost incluse in contracte separate”, spune Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

OBIECTIVE:

  • modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pentru viteza maxima de 160 km/h pe sectiunea LUGOJ – TIMISOARA EST (lotul 2), in lungime de 54,13 km
  • lucrari civile in statiile Lugoj, Belint, Topolovat, Recas si Remetea Mare
  • lucrari civile in 5 halte de calatori
  • modernizarea lucrarilor de arta – 14 poduri si 39 podete
  • sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferata
  • lucrari specifice de exploatare feroviara
  • lucrari de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 si GSM-R) pe intregul traseu

OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICA si FEROVIARA:

  • 5 pasarele pietonale in statiile Lugoj, Belint, Topolovat, Recas, Remetea Mare
  • 2 pasarele pietonale in haltele Chizatau si Izvin
  • 1 pasaj superior in statia Lugoj (strada Banatului)
  • panouri fonoabsorbante pe o lungime totala de 6.350 m;
  • rampe de incarcare-descarcare in statiile Lugoj, Belint, Topolovat, Remetea Mare

OBIECTIVUL GENERAL al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe intregul traseu, servicii feroviare moderne in spatiile destinate publicului calator, imbunatatirea conditiilor de exploatare si operare feroviara, necesare maximizarii volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:

  • imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h;
  • modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice;
  • modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
  • dublarea liniei (functie de conditiile de relief);
  • lucrari poduri/podete, sistem de drenaj, imbunatatirea terenului de fundare si a terasamentelor;
  • lucrari pentru ridicarea niveletei caii si protectia antierozionala a terasamentului de cale ferata in zonele inundabile;
  • montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati;
  • instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
  • modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
  • montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei CF.

Linia de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad (162,19 km) beneficiaza de finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Articolul precedentPRIMA AUTOSTRADA CHINEZEASCA – China Civil Engeneering Construction Corporation va construi Lotul 3 al Autostrazii de Centura Bucuresti Nord. Trei ani au durat contestatiile
Articolul următorSASE OFERTE PENTRU TRONSONUL 4 DIN AUTOSTRADA SIBIU-FAGARAS – Constructori din Romania, Turcia, Georgia si Ucraina concureaza pentru contractul de 1,16 miliarde de lei, fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.