UMBRARESCU A CASTIGAT TOATE CELE TREI LOTURI DIN AUTOSTRADA MOLDOVEI – Contractele depasesc 6,5 miliarde lei, fara TVA, din PNRR

Dorinel Umbrarescu, cel mai mare constructor roman, a castigat toate cele trei loturi din Autostrada Focsani – Bacau din A7 (Autostrada Moldovei).

Astfel, ASOCIEREA SPEDITION UMB SRL – SA&PE CONSTRUCT SRL – TEHNOSTRADE SRL a castigat contractele pentru toate cele 3 loturi ale Autostrazii FOCSANI – BACAU (95,9 km).

Vineri, 25.11.2022, dupa finalizarea procesului de evaluare a ofertelor in cadrul celor trei loturi ale sectorului Focsani – Bacau din A7 (Autostrada Moldovei), CNAIR a comunicat rezultatul pentru procedura de atribuire a contractelor de achizitie publica pentru ”EXECUTIE LUCRARI AUTOSTRADA FOCSANI – BACAU”. Ofertantul desemnat castigator in cadrul celor trei proceduri de achizitie publica este ASOCIEREA SPEDITION UMB SRL – SA&PE CONSTRUCT SRL – TEHNOSTRADE SRL”, informeaza CNAIR.

Pentru LOTUL 1 (Focsani-Domnesti Targ), cu o lungime de 35,60 km, valoarea de atribuire este de 2,354 miliarde de lei, fara TVA.

Pentru LOTUL 2 (Domnesti Targ-Racaciuni), cu o lungime de 38,78 km, valoare de atribuire este 2,485 miliarde de lei, fara TVA.

Pentru LOTUL 3 (Racaciuni-Bacau), cu o lungime de 21,52 km, valoare de atribuire este de 1,673 miliarde de lei, fara TVA.

Valoarea totala a contractelor este de 6.513.554.258,24 lei fara TVA, finantarea fiind asigurata din PNRR.

Durata de executie a fiecarui contract este de 30 de luni, ceea ce inseamna ca in anul 2025 se va putea circula si pe aceasta sectiune a Autoastrazii Moldovei (A7), a carei constructie este finantata prin PNRR. Depinde insa cat de repede vom putea semna contractele, deoarece timp de 10 zile ne aflam in perioada in care se pot depune contestatii”, precizeaza directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Autostrada Buzau – Focsani face parte din Coridorul 3 – Bucuresti – Regiunea NE (Moldova) si reprezinta una dintre prioritatile absolute la nivel national.

Inca o sectiune din Autostrada Moldovei (A7) are constructor desemnat! Contractele pentru executia celor 3 loturi ale Autostrazii Focsani-Bacau au fost castigate de un constructor roman. Dupa semnarea documentelor, firma are la dispozitie 30 de luni pentru finalizarea lucrarilor”, anunta, la randul sau, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pe traseul intregii sectiuni de autostrada Focsani-Bacau (95,9 km) vor fi construite 91 de poduri si pasaje, astfel:

– Lotul 1: 32 poduri/pasaje, in lungime totala de 4.909,50 m, dintre care pasajul superior peste Canal Siret – Baragan si peste CF500, Km 4+750 (1177,90m) avand o complexitate tehnica ridicata.

– Lotul 2: 35 poduri/pasaje, in lungime totala de 3.691,80 m, dintre care pasajul superior peste DN 2 si CF500, Km 36+449 (909,75 m)

– Lotul 3: 24 poduri/pasaje, in lungime totala de 3.581,20 m, dintre care pasajul superior peste CF500, drum local si canale, Km 83+548 (1.215,70 m)

Imi doresc sa nu existe contestatii, astfel incat sa putem semna contractele cat mai repede pentru aceasta autostrada finantata cu bani din PNRR”, adauga Grindeanu.

De asemenea, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, a fost pe santierul Autostrazii Moldova A7, la km 0, respectiv la Lotul 1 al Autostrazii Ploiesti – Buzau, unde va fi localizat noul nod rutier intre A3 Bucuresti-Ploiesti si Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel.

Lotul 1 este cuprins intre Dumbrava (Autostrada Bucuresti – Ploiesti) – Mizil (DJ 100C) si are o lungime de 21 km.

Stadiul lucrarilor pe Lotul 1:

Au fost forati, armati si turnati 21 piloti aferenti noului nod rutier de la km 0 – Dumbrava. Pe intregul lot se vor executa, in total, 1180 piloti (aproximativ 34.000 metri liniari de coloana);

Astazi au ajuns in santier inca 2 instalatii de forare pentru lucrarile la pasajele km 1+036 si km 0+000, iar zilele urmatoare se vor fora, arma si turna pilotii si pentru podul km 13+267;

S-a finalizat procesul de deminare a suprafetei santierului, existand confirmarea ca nu mai exista elemente pirotehnice;

S-a demarat realizarea de tronsoane experimentale pentru stabilizarea terenului cu lianti hidraulici si s-a finalizat realizarea intre km 0+000 – km 18+550, langa calea 1 a drumului tehnologic;

Se lucreaza la decaparea terenului vegetal intre km 4+700 – km 5+300 si km 7+500 – km 10+250, precum si in zona nodului rutier Dumbrava;

Sunt in curs de executie lucrarile de realizare a devierii DN1D, fiind executat stratul de balast pe care urmeaza a fi realizate testele de capacitate portanta;

S-au semnat inca 2 contracte cu firme subcontractoare pentru realizarea a 14 km din lungimea totala;

S-au finalizat activitatile in teren pentru 2 situri arheologice, 2 situri sunt in curs de descarcare arheologica, iar pentru alte 6 situri noi descoperite urmeaza obtinerea autorizatiilor.

Sunt prevazute in proiect construirea a: 15 poduri si pasaje, 2 noduri rutiere, un centru de intretinere si monitorizare.

Si pentru acest lot exista element de noutate, anume perdele forestiere (48.7303 ha).

Valoarea contractului este de 1,46 miliarde lei, fara TVA.

Reamintesc faptul ca lucrarile de executie la acest lot au inceput la finalul lunii august, iar constructorul, Asocierea de constructori romani si italieni, Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are termen de executie de 20 luni”, afirma Scriosteanu.

Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).

Articolul precedentMETROREX INLOCUIESTE SINELE DE METROU – Compania a cumparat 18 km de sina din Austria de 1 milion de euro
Articolul următorDRUMUL JUDETEAN 764 INTRE ASTILEU SI ROSIA A FOST REABILITAT – Lucrarile au costat 118 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.