Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat inchidere Transfagarasanului, de la Piscu Negru la Balea Cascada. Masura este luata ca urmare a conditiilor meteo nefavorabile, de lapovita si ninsoare, si a temperaturilor reduse in acea zona, chiar si de -11 grade.
In acest an, Transfagarasan celebreaza 50 de ani de existenta. Inaugurarea oficiala a drumului national Transfagarasan a avut loc in data de 20 septembrie 1974, fiind unul dintre obiectivele strategice ale Romaniei, realizat 100% cu proiectanti si constructori romani! O contributie masiva a avut inginerul roman Chireac Avadanei care a stabilit traseul Transfagarasanului si care a condus inclusiv echipa de proiectare a Canalului Dunare-Marea Neagra, un alt obiectiv strategic al Romaniei.
Altitudinea la care este construit Transfagarasanul (2.042m) plaseaza acest drum national pe locul al doilea in clasamentul soselelor alpine din Romania, dupa Transalpina (DN67C), care urca pana la altitudinea de 2.145 m.
Potrivit marturiilor inginerului Cornel Martincu, fostul director general al IPTANA (institut de specialitate al Ministerului Transporturilor din Romania care a creat Primul Master Plan al Romaniei in materie de autostrazi), Transfagarasanul reprezinta mandria celor care lucreaza in sectorul rutier din Romania, fiind construit in 4-5 ani pe planul realizat de inginerul Chireac Avadanei, in perioada in care Romania era inundata, iar programul de autostrazi a fost nevoie sa fie intrerupt.
„Principalul proiect de infrastructura din Romania din acea perioada a fost Transfagarasanul, care este mandria celor care lucreaza in sectorul rutier din Romania, facut in 4 ani sau 5 ani, proiect care nu a fost depasit ca complexitate de nicio investitie din Romania pana in prezent. Trebuie sa reamintesc de cel care a stat la baza stabilirii traseului Transfagarasanului, domnul inginer Chireac Avadanei. In acele vremuri a stat doua zile la Secretariatul General al Guvernului impreuna cu cativa specialisti de la Ministerul Apararii si au facut traseul Transfagarasanului. Nu au plecat de acolo pana nu au inchis traseul si ceea ce avem astazi este rodul celui care a fost un pionier in IPTANA si a ramas un nume de referinta, inginerul Chireac Avadanei.
Acesta este contextul in care Romania a intrerupt programul de autostrazi, ne-am ales cu Transfagarasanul si de fapt de aici s-a schimbat complet orientarea spre dezvoltarea infrastructurii de transport din Romania. Sectorul rutier intra intr-o perioada de acalmie. A fost mai mult o strategie ecologista care revine astazi. Ne-am indreptat spre transportul de marfa feroviar. S-a dezvoltat foarte mult reteaua feroviara si transportul naval”, a declarat inginerul Cornel Martincu pentru Grupul pentru Promovarea Infrastructurii.
Iata anuntul CNAIR:
„Marti, 12.11.2021, ora 8.00, circulatia rutiera se va inchide pe DN7C (Transfagarasan) de la km 104+000 (Piscu Negru) pana la km 130+800 (Balea Cascada).
Masura a fost adoptata de catre CNAIR din cauza conditiilor meteo nefavorabile cu temperaturi cuprinse intre -3 si -11 grade Celsius si precipitatii sub forma de lapovita si ninsoare, care pun in pericol siguranta traficului rutier.
Precizam ca la altitudine instabilitatea atmosferica este accentuata si poate produce fenomene meteorologice extreme in orice moment.
De asemenea, mentionam faptul ca sectorul de drum inchis circulatiei va fi semnalizat corespunzator.
Informatii suplimentare privind starea retelei de drumuri nationale si autostrazipot fi obtinute de la Dispeceratul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 si pe prima pagina in caseta din stanga: www.cnadnr.ro – DISPECERAT – Situatia Drumurilor Nationale, dar si pagina de FB https://www.facebook.com/cnadnr/ „.
Sursa foto: News Brasov