CFR anunta ca a semnat contractul de finantare, in valoare de 9,36 miliarde de lei, pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.
Dupa finalizarea lucrarilor viteza maxima de circulatie pe linia de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va ajunge la 160 km/h.
Pentru toate cele 4 loturi ale acestui obiectiv de 166,7 km – finantat prin PNRR – CFR SA a desemnat deja constructorii:
- Lotul 1: Cluj Napoca – Aghires (30,41 km) a fost desemnata castigatoare asocierea RAILWORKS (20.10.2022);
- Lotul 2: Aghires – Poieni (36,53 km) a fost desemnata castigatoare asocierea RAILWORKS (2.11.2022);
- Lotul 3: Poieni – Alesd (52,74 km) a fost desemnata castigatoare asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 (20.10.2022);
- Lotul 4: Alesd – Frontiera (46,74 km) a fost desemnata castigatoare asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI&C SPA – SALCEF SPA (20.10.2022)
Implementarea acestui proiect va aduce multiple avantaje:
- modernizarea a 33 de poduri feroviare si 210 podete
- reabilitarea a 5 tuneluri feroviare
- modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferata
- modernizarea statiilor, haltelor si a punctelor de oprire
- constructia unor cladiri noi pentru calatori in statiile Poieni si Oradea, dar si in Hm Ciucea
- constructia unor cladiri de exploatare/mentenanta in statiile Cluj-Napoca si Oradea, dar si in haltele Ciucea, Lacu Crisului si Butan
- modernizarea instalatiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicatii pe intregul traseu si montarea de bariere automate la trecerile la nivel
- implementarea sistemului european de management al traficului (ERMS) pe intregul tronson
- lucrari pentru protectia mediului.