TRENUL SIMBOL A TRECUT PRIN BUCURESTI – Connecting Europe Express, experimentul care prezinta avantajele transportului feroviar

Trenul simbol al Europei, “Connecting Europe Express”, a ajuns vineri, 17 septembrie 2021, in Gara de Nord din Bucuresti. La eveniment au participat comisarul european pentru Transporturi, Adina Valean, ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vilceanu, Primarul Bucurestiului, Nicusor Dan, reprezentanti ai Comisiei Europene, ai Guvernului si ai altor institutii.

Traseul trenului este de peste 20.000 km, incluzand traversarea a 26 de tari si oprirea in peste 100 de localitati. In Romania, Connecting Europe Express parcurge 900 de km.

Trenul a parasit Gara de Nord din Bucuresti sambata, 18 septembrie, traseul sau fiind continuat cu opriri la Brasov, Sibiu, Cluj Napoca, Arad si Oradea, inainte de a parasi teritoriul Romaniei. Punctul final va fi la data de 7 octombrie, la Paris.

Trenul a plecat din gara Lisabona la 2 septembrie si a traversat 33 de puncte de trecere a frontierei.

Am discutat despre investitiile care se vor face in infrastructura feroviara pana in 2030, pentru a atinge obiectivele stabilite impreuna cu Comisia Europeana. Suntem in Anul European al Cailor Ferate, prilej de organizare a evenimentului „TEN-T traverseaza anul european al Cailor Ferate 2021”, constand in 3 trenuri, care traverseaza Europa si promoveaza transportul pe calea ferata, pentru a atrage atentia asupra importantei calatoriei cu trenul pentru un viitor sustenabil„, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.

In prezent, exista prea multe bariere tehnice in transportul feroviar transfrontalier, iar circulatia unui tren peste frontierele nationale in Europa este o operatiune foarte complexa. Autoritatile isi doresc sa transfere transportul de marfuri de la transportul rutier catre cel feroviar.

“Sunt bucuroasa ca trenul Connecting Europe Express ajunge si in Romania, cea mai importanta “statie” pentru mine. E un tren experiment, un tren laborator, care ilustreaza nu numai avantajele transportului feroviar, ci si obstacolele pe care trebuie sa le depasim pentru a avea un spatiu unic feroviar european. Romania trebuie sa accelereze investitiile in infrastructura de cale ferata, pentru o mai buna conectivitate cu celelalte state membre ale Uniunii Europene’’, a declarat comisarul Adina Valean.

Pentru a marca acest eveniment, Reprezentanta Comisiei Europene in Romania spune povestea cailor ferate prin intermediul unei expozitii in Gara de Nord. Au fost selectate, cu ajutorul unui curator, 10 lucrari reprezentative din Romania, povesti vizuale extraordinare. Imaginile sunt realizate de catre artisti fotografi romani care au cunoscut excelenta in domeniul fotografiei si au fost rasplatite de-a lungul timpului cu numeroase premii si medalii la festivaluri si saloane nationale si internationale aflate sub patronajul celor mai reputate organizatii din domeniul artei fotografice.

Realizarea proiectului Connecting Europe Express a fost posibila datorita colaborarii partenerilor din sectorul feroviar european si a institutiilor de la nivel national, local si de la nivelul UE. Din cauza latimilor ecartamentului diferite din Europa, Connecting Europe Express va fi compus, de fapt, din trei trenuri – trenul iberic, trenul standard si trenul baltic – care se vor intalni de-a lungul calatoriei.

Proiectul subliniaza lipsa interoperabilitatii dintre unele parti ale retelei feroviare europene, dar arata totodata si cooperarea foarte buna dintre intreprinderile feroviare si administratorii de infrastructura.

Vagoanele care alcatuiesc trenul au fost oferite de diferite companii feroviare europene. Unul dintre acestea, oferit de MAV (Ungaria), va gazdui o expozitie mobila organizata de Agentia Executiva pentru Clima, Infrastructura si Mediu (CINEA) si de intreprinderea comuna Shift2Rail. In cadrul acestei expozitii vor fi prezentate numeroasele tehnologii si inovatii existente care imbunatatesc experienta in sectorul feroviar si va arata modul in care UE sprijina proiectele de infrastructura.

Trenul standard va mai fi dotat cu un vagon pentru conferinte (oferit de SNCF, Franta), doua vagoane standard (DB, Germania si SBB, Elvetia), un vagon-restaurant (FS, Italia) si un vagon de dormit (ÖBB, Austria). Trenul iberic care calatoreste intre Portugalia si Spania a fost oferit de operatorul spaniol Renfe, iar trenul baltic este operat de Lituania LTG.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.