PORTUL CONSTANTA, ”COCOSAT” DE RAU-PLATNICI – Administratia Porturilor Maritime Constanta are de luat 110 milioane de lei de la 170 de companii

Administratia Porturilor Maritime Constanta avea in august de incasat, de la operatorii portuari, creante de 110 milioane de lei. Peste 170 de firme au fost somate sa isi achite datoriile.

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, vicepremierul Sorin Grindeanu, spune ca Portul Constanta este un punct strategic, iar dezvoltarea sa nu trebuie sa fie ingreunata de rau-platnici.

Perioada in care operatorii economici au avut parte de mult prea multa toleranta s-a incheiat! Managementul Portului este indreptatit sa ia toate masurile legale pentru incasarea sumelor restante!”, afirma Grindeanu.

Oficialul a verificat stadiul proiectelor din Portul Constanta. CFR infrastructura a finalizat deja lucrarile la 19 linii de cale ferata, iar pana la jumatatea lunii noiembrie finalizeaza reparatiile la alte 16.

Reparatiile vor continua cu operationalizarea altor 64 de linii de cale ferata care vor creste si mai mult capacitatea operationala feroviara a Portului Constanta. Tot pentru sporirea eficientei feroviare din Port, CFR Infrastructura va investi peste 1 miliard de euro din fonduri europene! Sumele vor fi alocate in special pentru electrificarea si dotarea cu sisteme moderne de semnalizare a cailor ferate din port. Administratia Canalelor Navigabile a finalizat la randul ei un proiect extrem de important pentru optimizarea potentialului Portului Constanta: astazi a avut loc receptia definitiva a Proiectului de modernizare a echipamentelor si instalatiilor ecluzelor de pe Canalul Dunare-Marea Neagra si Canalul Poarta Alba- Midia-Navodari. Receptia proiectului – cu o valoare de peste 350 milioane de euro – a fost realizata cu 2 luni mai devreme decat prevedea contractual”, precizeaza ministrul.

Pentru neplata chiriilor au fost notificati 70 de agenti economici, iar pentru neplata utilitatilor, 104 societati, a spus Grindeanu, care a mers la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime (CNAPM) Constanta.

In 15 august anul acesta (…) Portul Constanta avea de incasat creante totale in valoare de 110 milioane lei. Din diverse motive. Vreo 10 milioane, de la cei care au considerat necesar ca nu trebuie sa-si plateasca apa, curentul, ce tine de utilitati, vreo 30 de milioane de la cei care au considerat ca, daca au concesionat un teren, nu mai trebuie sa plateasca chiria”, a afirmat ministrul.

Pentru neplata utilitatilor au fost notificate in aceasta perioada 104 societati. Pentru neplata chiriilor si a penalitatilor aferente au fost notificate 70 de societati.

Eu vreau sa transmit un mesaj. Inteleg ca de astazi, sper sa nu gresesc, pentru cei care nu au platit, desi marea majoritate a celor care au fost notificati, de exemplu pentru utilitati, au venit si au platit, marea majoritate, de asemenea, a companiilor care au fost notificate pentru chirii au venit si au platit, dar mai sunt unii care nu au facut acest lucru. Inteleg ca de astazi, cel putin pe ceea ce inseamna utilitati, se intrerup. Eu nu inteleg acest mod de a face, sa zicem, afaceri. (…) Asa ceva, acest mod de a face activitati portuare aici, la Constanta, se termina. Daca ei au considerat ca aici avem un El Dorado si suntem ca in Vestul Salbatic, ii anunt ca perioada ‘romantica’ s-a incheiat. Au fost trimise aceste notificari, se intra in decizii care tin de executor judecatoresc, toate aceste lucruri”, a afirmat Grindeanu.

In fruntea datornicilor catre CNAPM Constanta ar fi Grup Servicii Petroliere.

Grindeanu a fost solicitat de presa sa prezinte un top trei al datornicilor.

„Prima e cea de care spuneti dumneavoastra. (…) Pentru utilitati, valoarea totala a datoriilor era de peste 9,7 milioane, dintre care compania de care aminteati avea datorii de 8,1 milioane si ceva. Celelalte 102 societati, ca v-am spus ca erau 104, toate impreuna, 1,6 milioane. Si mare parte dintre aceste societati au platit. Pentru chirii, totalul este de 20 de milioane, chirii si penalitati, totalul pe care trebuia sa il aiba compania de incasat este de 29,930 milioane de lei”, a spus ministrul Grindeanu.

Pana acum au fost transmise prin executor judecatoresc 14 notificari de reziliere a contractelor.

Au fost transmise prin executor judecatoresc 14 notificari de reziliere pe contractele de care aminteam mai devreme, si anume cele de inchiriere teren domeniu public. Au produs efecte imediate de reziliere opt contracte deja de inchiriere teren. Suprafata totala pe aceste opt contracte este undeva de 13,5 hectare. S-a decis sistarea furnizarii de energie electrica, au fost executate garantii contractuale in valoare de aproximativ doua milioane de lei”, a declarat Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a mai spus ca sunt operatori portuari care au construit fara autorizatie, in unele cazuri chiar si pe terenuri pe care nu le aveau inchiriate, cladirile respective fiind demolate.

Din cate stiu eu, mai avem o situatie in care s-au facut constructii fara autorizatii de constructie si care au fost ridicate nici macar pe terenul pe care il aveau in chirie. (…) E peste tot aceasta situatie si nu ma intereseaza compania. Una dintre ele a fost deja demolata, a doua e in curs, a treia va fi demolata”, afirmat Sorin Grindeanu.

Articolul precedentCINCI PODURI SE CONSTRUIESC IN CLUJ PE DJ 107M – Podurile vor fi date in trafic in acest an
Articolul următorAU INCEPUT TESTELE LA PASAJUL DOMNESTI – Cel mai important pasaj de pe Centura Capitalei se va deschide pe 15 noiembrie. Sistemul de iluminat va fi reglat in functie de trafic, pentru a economisi energia electrica

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.