Cele cinci poduri sunt in constructie pe drumul judetean 107M, din care trei sunt complet noi, construite de la zero. Podurile vor fi redate traficului pana la sfarsitul anului.
Lucrarile desfasurate de Consiliul Judetean Cluj in vederea finalizarii modernizarii, cu fonduri europene, a drumului judetean 107M Luna de Sus – Baisoara – Iara – Surduc – Buru – limita cu judetul Alba, in lungime de 42 de kilometri, continua cu lucrari la cele cinci poduri aflate in reabilitare, realizarea de santuri, acostamente si accese la proprietati.
Cele cinci poduri, dintre care trei noi, construite de la zero, vor fi redate circulatiei rutiere pana la sfarsitul acestui an, iar cel de pe raza localitatii Iara cel tarziu pana la sfarsitul lunii noiembrie.
”Avanseaza rapid lucrarile de modernizare a acestui drum judetean ce traverseaza una dintre cele mai pitoresti zone montane si turistice din judet. Finalizarea acestora va avea un impact major asupra localitatilor din zona, cu avantaje evidente atat pentru localnici, cat si pentru turisti. Imbunatatirea drumului judetean 107M este importanta intrucat acesta face legatura intre drumurile nationale DN 1 (E60) si DN 75 care asigura accesul spre municipiul Cluj-Napoca si spre judetul Bihor (DN 1), respectiv spre judetul Alba (DN 75)”, spune Alin Tise, presedintele Consiliului Judetean Cluj.
De asemenea, pe 22 de kilometri ai drumului a fost deja asternut primul strat de asfalt, iar pe opt kilometri a fost asternut si cel de al doilea strat, cel de uzura.
Totodata, au fost deja executate circa 60 de accese la proprietati pe raza localitatilor Buru si Surduc, acostamente pe o lungime insumata de peste 17 kilometri si au fost montate 23 de podete tubulare noi.
Termenul de finalizare a lucrarilor este luna august 2023.
De asemenea, lucrarile desfasurate de Consiliul Judetean Cluj in vederea finalizarii, cu fonduri europene, a modernizarii drumului judetean DJ 107P Gilau (DN 1) – Somesu Rece – Marisel – DN 1R, in lungime de 44,26 kilometri, continua cu lucrari la cele zece poduri aflate in reabilitare, printre care un pod nou la care s-a asigurat varianta ocolitoare.
Totodata, pe mai mult de jumatate din lungimea drumului, mai exact pe 24 de kilometri, a fost deja asternut primul strat de asfalt, fiind demarate si lucrarile de asternere a celui de-al doilea strat, cel de uzura.
De asemenea, au fost montate 76 de podete tubulare noi si au fost realizate santuri de pamant si santuri betonate pe o lungime insumata de peste 32 de kilometri.
”Urmarim indeaproape intregul process de reabilitare si modernizare, astfel incat la finalul lucrarilor acesta sa indeplineasca toate standardele de calitate si siguranta. Data find importanta strategica si turistica a drumului judetean 107P, ne dorim ca in cel mai scurt timp posibil acesta sa se prezinte in conditii optime”, a spus Alin Tise.
In aceasta etapa se mai executa operatiuni constand in lucrari de asfaltare, realizarea de ziduri de sprijin, rigole si santuri.