CFR SEMNEAZA CONTRACT DE 8,77 MILIARDE LEI โ€“ Este cel mai important contract de finantare pentru domeniul feroviar din PNRR

Primul si cel ๐—†๐–บ๐—‚ ๐—‚๐—†๐—‰๐—ˆ๐—‹๐—๐–บ๐—‡๐— ๐–ผ๐—ˆ๐—‡๐—๐—‹๐–บ๐–ผ๐— ๐–ฝ๐–พ ๐–ฟ๐—‚๐—‡๐–บ๐—‡t๐–บ๐—‹๐–พ ๐—‰๐–พ๐—‡๐—๐—‹๐—Ž ๐–ฝ๐—ˆ๐—†๐–พ๐—‡๐—‚๐—Ž๐—… ๐–ฟ๐–พ๐—‹๐—ˆ๐—๐—‚๐–บ๐—‹, i๐—‡ ๐—๐–บ๐—…๐—ˆ๐–บ๐—‹๐–พ ๐–ฝ๐–พ ๐Ÿช,๐Ÿฉ๐Ÿฉ ๐—†๐—‚๐—…๐—‚๐–บ๐—‹๐–ฝ๐–พ ๐—…๐–พ๐—‚, ๐–ฝ๐—‚๐—‡ ๐–ผ๐–บ๐–ฝ๐—‹๐—Ž๐—… ๐–ฏ๐—‹๐—ˆ๐—€๐—‹๐–บ๐—†๐—Ž๐—…๐—Ž๐—‚ ๐–ญ๐–บt๐—‚๐—ˆ๐—‡๐–บ๐—… ๐–ฝ๐–พ ๐–ฑ๐–พ๐–ฝ๐—‹๐–พ๐—Œ๐–บ๐—‹๐–พ s๐—‚ ๐–ฑ๐–พ๐—“๐—‚๐—…๐—‚๐–พ๐—‡ta (๐–ฏ๐–ญ๐–ฑ๐–ฑ), a fost semnat.

Investitia are drept scop modenizarea liniei de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad, pe o lungime totala de 162 km.

Linia de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad se afla pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a retelei feroviare TEN-T Core, si beneficiaza de cea mai mare finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Contractul de finantare a fost semnat de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, si de directorul general al Companiei Nationale de Cai Ferate, Ion Simu Alexandru.

โ€žEste cel mai important contract de finantare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastra, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviara din zona de vest a tarii sa se alinieze standardelor europene de transport si sa ofere calatorilor, care opteaza pentru transportul feroviar, atat pe distante lungi, cat si pe distante scurte, conditii moderne de calatorie, si aici ne referim la o infrastructura care va permite o viteza maxima de circulatie de 160 km/h, statii moderne, servicii publice de calitate pentru calatori, facilitati sigure de tranzitare sau stationare in zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces si de deplasare pentru persoanele cu dizabilitati. Modernizarea liniei de cale ferata Caransebes โ€“ Timisoara โ€“ Arad va contribui cu siguranta la nu doar la cresterea economica nationala, dar si la cea locala, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviara moderna intre localitatile adiacente acestui tronson de cale ferata si reteaua nationalaโ€, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferata Caransebes – Timisoara โ€“ Arad este structurat in urmatoarele 4 loturi, fiecare lot avand deja constructorul desemnat, in cadrul procedurilor de licitatie publica pentru proiectare si executie lucrari, astfel:

Lotul 1: Caransebes – Lugoj

Lotul 2: Lugoj – Timisoara Est

Lotul 3: Timisoara Est – Ronat Triaj Gr. D

Lotul 4: Ronat Triaj Gr. D – Arad

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spune ca acesta este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul tarii, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean.

โ€Am semnat un contract foarte important de finantare prin PNRR pentru modernizarea infrastructurii feroviare! In valoare de 8,77 miliarde lei, contractul va asigura banii pentru modenizarea celor 162 de km ai liniei de cale ferata Caransebes โ€“ Timisoara โ€“ Arad. Toate cele 4 loturi ale acestui proiect au deja constructori desemnatiโ€, a scris ministrul pe Facebook.

Potrivit lui Grindeanu, contractele pentru proiectare si executie vor fi semnate dupa solutionarea contestatiilor.

Sumele asigurate prin PNRR vor fi folosite pentru lucrari complexe necesare dezvoltarii infrastructurii din sud-vestul tarii:

โ€“ dublarea liniei de cale ferata pe tot traseul,

โ€“ refacerea liniilor si corectarea traseului pentru ca trenurile sa poata circula cu viteze de 160 km/h;

โ€“ modernizarea garilor;

โ€“ construirea de pasarele pietonale si adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
โ€“ infiintarea unor halte de calatori in zonele urbane, pentru accesul direct la reteaua feroviara de transport;

โ€“ desfiintarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate.

โ€“ construirea a doua noi cladiri pentru mentenanta si a unui centru regional de management al traficului si sistem ERTMS.

โ€Modernizarea acestei linii de cale ferata, care beneficiaza de cea mai mare finantare prin PNRR, este inclusa in Planul Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 โ€“ 2030. Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul tarii, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteraneanโ€, mai arata Grindeanu.

Articolul precedentVESTI BUNE PENTRU AUTOSTRADA PLOIESTI-BUZAU: Incep oficial lucrarile pe lotul 1 Dumbrava โ€“ Mizil
Articolul urmฤƒtorO ASOCIERE ROMANEASCA REFACE DRUMURILE IN BRASOV โ€“ Reabilitarea tronsonului de drum dintre Vulcan si Holbav, de 6,5 km, va costa peste 21 milioane lei

Lฤ‚SAศšI UN MESAJ

Vฤƒ rugฤƒm sฤƒ introduceศ›i comentariul dvs.!
Introduceศ›i aici numele dvs.