Transport Trade Services (TTS), unul dintre cei mai mari transportatori de marfuri pe ape interioare din bazinul Dunarii, a inaugurat un proiect logistic complex dedicat exporturilor ucrainene. Operationalizarea acestui proiect asigura o crestere importanta a fluxurilor de marfa ucrainene transportate din porturile Reni si Ismail via canalul Dunare-Marea Neagra pana la incarcarea pe nave maritime in Portul Constanta, fara utilizarea danelor si spatiilor de depozitare din port.
Acest lucru este posibil prin utilizarea terminalului de geamanduri al TTS din rada interioara a portului Constanta unde marfurile sunt transbordate direct din barje in navele maritime.
„Punerea in practica a acestui proiect logistic deosebit de complex, care solicita o coordonare extrem de atenta – prin efortul comun al TTS, al partenerului sau ucrainean, al Administratiei Portului Constanta si al autoritatilor portuare din Ismail si Reni, reprezinta materializarea vastei experiente cumulate de toate partile implicate in proiect in numele unor valori comune”, spun reprezentantii companiei.
Dupa mai mult de o luna de pregatiri logistice intense realizate de TTS impreuna cu partenerul sau ucrainean (producator si exportator de produse agricole), prima nava maritima cu o capacitate de 31.000 tone a ancorat sambata 2 iulie, transbordul pentru primul convoi de grau fiind deja realizat.
Pregatirea lantului logistic a presupus organizarea de catre partenerul ucrainean, pe de-o parte, a lantului logistic terestru din depozite pana in porturile Reni si Ismail si organizarea transbordului in barje, si, pe de alta parte, reabilitarea de catre TTS a complexului de acostare la geamanduri si organizarea mecanismelor de coordonare intre toate partile implicate, incluzand aici administratiile portuare din Constanta, Reni si Ismail.
Intrucat marfa nu atinge uscatul dupa plecarea din Reni si Ismail si pana la incarcarea in navele maritime, factorul critic in acest proiect este coordonarea.
Spre deosebire de un lant logistic standard in care marfa livrata de convoaie este depozitata temporar intr-un siloz pana la atingerea cantitatii tinta si abia apoi incarcata in nava maritima, in lantul logistic inaugurat de TTS nava maritima acosteaza de la inceput la geamanduri, convoaiele intrand imediat la descarcare intr-un ritm constant.
Complexitatea proiectului vine tocmai din faptul ca aceste convoaie trebuie sa livreze marfa ”just-in-time”, fapt care presupune un efort de coordonare pe intreg lantul de la depozitele din Ucraina pana la punctul de incarcare.
Ceea ce face ca acest proiect sa fie unic, sunt cele trei premiere pe care le reprezinta:
1. Intreaga logistica pe apa – transport pe Dunare din Ismail si Reni pana in portul Constanta Sud la terminalul de geamanduri TTS si operatiunea de descarcare a barjelor direct in nava maritima cu ajutorul macaralelor plutitoare este efectuata de un singur grup de companii, TTS, utilizand exclusiv mijloace tehnice proprii. Toate echipamentele – macarale plutitoare si terminalul de geamanduri sunt proprietatea TTS, flota de barje apartine subsidiarei Navrom, iar operarea in Constanta este asigurata de catre subsidiara TTS Operator.
2. Intreaga marfa apartine unui singur exportator ucrainean, partenerul TTS in cadrul proiectului.
3. Pe intregul lant logistic din Ucraina la incarcarea pe nave maritime in Constanta marfa nu atinge uscatul, intregul lant logistic operat de TTS desfasurandu-se pe ape interioare.
Transport Trade Services (BVB: TTS) este unul dintre cei mai mari transportatori de marfuri pe ape interioare din bazinul Dunarii. Activitatea TTS (Grup) se desfasoara pe 3 segmente principale: expeditie internationala de marfuri, transport fluvial si operare portuara.
TTS (Grup) detine cea mai mare flota fluviala din bazinul dunarean, formata din unitati fluviale cu o capacitate de peste 800.000 tone, macarale plutitoare, precum terminale portuare proprii in Constanta si in 7 porturi fluviale dunarene.
Actiunile TTS au fost admise la tranzactionare in piata principala a Bursei de Valori Bucuresti (BVB) in iunie 2021 si incluse ulterior atat in indicele BET, indicele principal al BVB, cat si in indicele global dedicat pietelor emergente, FTSE Global Micro Cap.