50 de tone de sina noua au ajuns in PORTUL CONSTANTA. Primul transport de sina noua, pentru cele 35 de linii CF incluse in PRIORITATEA I, a ajuns in Portul Constanta, in aceasta dimineata, la ora 08.02, anunta CFR.
PRIORITATEA I (2 LOTURI) – 35 de linii (13,398 km) si 75 de aparate de cale
Lucrarile de reparatii si intretinerea a infrastructurii feroviare publice din incinta Portului Constanta au fost stabilite in conformitate cu prevederile Memorandum-ului pentru stabilirea unor masuri de eficientizare a activitatii de transport feroviar de marfa din zona Portului Constanta – Masura 4.1
LOTUL I (Port Zona A si Port Zona B)
- 19 linii (6.589 km)
- 32 aparate de cale
Constructor este SC WIEBE Romania SRL.
LOTUL II (Port Zona B si Port Mol V):
- 16 linii (6,809 km)
- 43 aparate de cale
Constructor este SC ARCADA COMPANY.
De asemenea, reparatiile la linia de CALE FERATA cu ecartament mixt (CALE LARGA/CALE NORMALA) din PORTUL GALATI sunt in plina desfasurare.
Lucrari necesare pentru redeschiderea liniei:
- inlocuirea a 1.100 traverse din lemn speciale de 2,80 m si a 250 de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale
- inlocuirea materialului marunt de prindere
- completarea prismei de piatra sparta
- executarea burajelor tehnologice
Lucrarile sunt executate in REGIE PROPRIE de SRCF GALATI – L1 Galati, L3 Buzau, L4 Focsani, L2 Braila si SRLU Buzau
”Reparatiile la linia de cale ferata cu ecartament larg din Portul Galati sunt in plina desfasurare! Pentru a redeveni functionala lucrarile la aceasta sina de cale ferata presupun: inlocuirea a 1.100 traverse din lemn speciale de 2,80 m si a 250 de traverse din lemn speciale de pe zona aparatelor de cale; inlocuirea materialului marunt de prindere; completarea prismei de piatra sparta; executarea burajelor tehnologice”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
O parte din aceste operatiuni sunt executate manual de lucratorii Regionalei CFR Galati, deoarece pentru acest tip de sina cu ecartament sovietic nu exista in Romania utilaje grele de cale.
Pana in acest moment au fost inlocuite 698 de traverse speciale din lemn (2,80 m) dintre care 245 de traverse pe aparatele de cale.
Au mai fost inlocuite aproape 4.000 de tone de material marunt de prindere si a fost completata prisma cu 120 de tone de piatra sparta.
Burajul traverselor cu utilaje de mica mecanizare a fost realizat pe 1.280 metri liniari de cale.
Lucrarile, care sunt realizate in regie proprie de Regionala de Cai Ferate Galati, au inceput in luna iunie si urmeaza sa fie finalizate in luna august, anul acesta (2022).
”Redeschiderea acestei linii de cale ferata va permite transportul mai eficient al cerealelor din Ucrainia (via Republica Moldova) in Portul Galati”, spune ministrul.