Lucrarile pe santierul Sectiunii Nusfalau – Suplacu de Barcau (Autostrada Transilvania) au ajuns la un stadiu fizic de 28%, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
“Constructorul turc a fost obligat sa creasca mobilizarea pentru a recupera intarzierile inregistrate pana acum (20% fata de graficul stabilit in contract)”, spune oficialul.
In prezent, 462 de muncitori (cu 173 de utilaje) lucreaza, in doua schimburi, la terasamente si la structurile podurilor si pasajelor.
“Lucrarile pe cei 13,55 de km au inceput in februarie 2021 si, potrivit graficului asumat, trebuie sa fie finalizate in prima parte a anului viitor”, adauga ministrul Sorin Grindeanu.
Contractul pentru proiectare si executie, in valoare de peste 76 de milioane de euro (fara TVA) a fost semnat in septembrie 2020 si este finantat prin POIM 2014-2020.
Ministerul Transporturilor a emis in iulie 2021 autorizatie de construire pentru Autostrada Transilvania, pentru lotul dintre Nusfalau si Suplacu de Barcau. Este vorba despre un tronson de autostrada cu o lungime de 13,5 kilometri in judetele Salaj si Bihor, constructor fiind compania Nurol Insaat Ticaret din Turcia care, de la momentul emiterii Ordinului pentru Inceperea Lucrarilor, are termen un an si jumatate pentru finalizarea lucrarilor.
Pe cei 13,5 km ai subsectiunii Nusfalau – Suplacu de Barcau, denumita tehnic „3B5”, se vor construi: un nod rutier la Nusfalau, 7 pasaje, 5 poduri, o parcare de scurta durata si o descarcare provizorie prin sens giratoriu la Suplacu de Barcau.
Exproprierile necesare sectorului Nusfalau – Suplacu de Barcau de pe Autostrada A3 Transilvania au fost aprobate in luna aprilie 2021. Ministrul Transporturilor de la acea data, Catalin Drula, spunea atunci ca Autrostrada Transilvania devine realitate dupa ce, prea multi ani s-a construit doar pe hartie.
Contractul pentru proiectarea s executia sectorului Nusfalau – Suplacu de Barcau (abandonat de Bechtel) a fost semnat in 30 septembrie 2020 pentru 384 milioane lei si o garantie de 12 ani.