Lucrarile pe Lotul 3 al A0 Sud au inceput in urma cu 8 luni. Insa, desi constructorul s-a mobilizat in ultima perioada, oficialii din Ministerul Transporturilor se arata nemultumiti de stadiul lucrarilor si au cerut antreprenorului, asocierea AKTOR โ EUROCONSTRUCT TRADING โ98, sa aduca mai multi muncitori si mai multe utilaje pe santier. Secretarul de stat din minister Irinel Ionel Scriosteanu a fost in control pe santierul lucrarilor si prezinta situatia la zi pe Lotul 3 al A0 Sud din Autostrada Bucurestiului.
La acest moment, constructorul are in santier 200 de oameni, 4 utilaje de forat, 130 de camioane si 50 de alte tipuri de utilaje.
โChiar daca, in ultima perioada, constructorul s-a mobilizat mai bine, sunt in continuare nemultumit de ritmul lucrarilor si i-am solicitat antreprenorului sa creasca numarul de muncitori si de utilaje in santier, in asa fel incat sa se respecte graficul si termenul contractual de finalizare a lucrarii. Va reamintesc ca lucrarile pe Lotul 3 al A0 Sud au inceput in urma cu 8 luniโ, anunta Scriosteanu.
Acum se lucreaza la cinci dintre cele 13 poduri si pasaje de pe acest tronson de autostrada.
La pasajul nodului rutier peste A1 (km 0+000) a fost turnat primul radier, iar pana joi va fi turnata si prima pila. La acest pasaj au fost forati, armati si turnati toti pilotii necesari.
40 de piloti au fost forati, armati si turnati deja la pasajul peste raul Ciorogarla (km 99+932).
La pasajul peste DJ 601 mai sunt de forat, armat si turnat 18 piloti, 86 fiind executati deja (km 98+272).
8 dintr-un total de 40 de piloti au fost forati, armati si turnati si la pasajul peste raul Sabar (km 94+322).
La pasajul peste calea ferata (km 93+396) au fost executati 16, dintre cei 256 de piloti necesari.
Au fost executate 18 dintre cele 36 de podete pentru a permite trecerea apelor pluviale.
Se lucreaza la relocarea retelelor de utilitati din zona pentru a permite desfasurarea lucrarilor.
Se desfasoara lucrari de imbunatatire teren de fundare cu liant hidraulic, lucrari de decopertare strat vegetal, umplutura corp drum cu material necoeziv.
Din 19 octombrie 2021 se lucreaza pe Lotul III al A0 Sud.
Lotul III al A0 Sud leaga DN6, in zona Bragadiru-Cornetu, pana la A1, in zona localitatilor Ciorogarla-Dragomiresti Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 si A1) si are o lungime de 18 km.
Vor fi construite 9 pasaje si 4 poduri, un nod rutier la intersectia cu A1, doua parcari de scurta durata si doua spatii de servicii.
Constructor este Asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading SRL, iar valoarea contractului este de 853,4 milioane de lei.
Comisia Tehnico-Economica din cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat pe 13 octombrie 2021 proiectul tehnic pentru Lotul III al Autostrazii de Centura a Bucurestiului Sud (A0 Sud).
Pe 14 octombrie 2021, CNAIR a dat Ordinul de Incepere a Lucrarilor pentru contractul โProiectare si Executie Autostrada de Centura Bucuresti Sud, LOTUL 3, Sector 1, km 85+300 – km 100- 765, aferent Centura Sud si Sector 2, km 0+000- km 2+500, aferent Centura Nordโ.
Antreprenorul general este ASOCIEREA AKTOR โ EUROCONSTRUCT TRADING โ98.
Perioada pentru executia lucrarilor este de 30 de luni, iar garantia oferita de antreprenor este de 60 de luni.
Valoarea totala a contractului este 853.422.022 lei fara TVA.
Sursa de finantare este din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 -2020 si Guvernul Romaniei.
Lotul III al A0 Sud este incadrat intre Bragadiru si Joita (de la intersectia cu DN6, prin localitatile Clinceni si Domnesti, pana in apropiere de Autostrada A1, Bucuresti-Pitesti), are o lungime totala de 17,965 kilometri.
Conform datelor publice, darea in trafic a portiunii de autostrada din sudul Capitalei este estimata sa aiba loc in decembrie 2022. Durata de executie a lucrarilor prevazuta in contract este insa de 30 de luni, calculata de la inceperea efectiva a lucrarilor, astfel incat termenul de finalizare ar urma sa fie modificat.