CNAIR a primit in acest an mai multi bani de la buget decat anul trecut, pentru realizarea infrastructurii, pentru mentinerea infrastructurii existente si pentru dezvoltarea de noi infrastructuri rutiere, a declarat directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, în cadrul emisiunii ”Lumea Infrastructurii” realizata de jurnalistii Dana Chera si Razvan Savaliuc la postul de televiziune Etno TV. Pistol a precizat ca nu va tolera constructorii ”care stau pe lucrari”.
”Anul acesta avem mai multi bani decat anul trecut. Intotdeauna a fost o crestere a bugetului companiei, pentru realizarea infrastructurii, pentru mentinerea infrastructurii existente si, evident, pentru dezvoltarea de noi infrastructuri rutiere. Cresterea a fost substantiala de la anul 2021 la anul 2022. Am avut sprijnul ministrului Transporturilor, care s-a batut alaturi de noi pentru obtinerea unui buget bun pentru intretinere si investitii”, a declarat directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, în cadrul emisiunii ”Lumea Infrastructurii” realizata de jurnalistii Dana Chera si Razvan Savaliuc la postul de televiziune Etno TV.
Mare parte a bugetului CNAIR este compusa din fonduri europene.
”Aproape tot ce dezvolta compania ca infrastructura rutiera este finantat din fonduri europene. Aici beneficiem de Programul Operational de Infrastructura Mare, de Planul National de Redresare si Rezilienta si de viitorul Program Operational de Transport. Toti banii pe care ii avem ii folosim pentru infrastructura si banii respectivi se regasesc in teren”, adauga Pistol.
Acesta precizeaza ca, in cea mai mare parte, vizitele si verificarile pe santier au fost inopinante.
”Am incercat sa vad si sa iau pulsul real al constructorilor si al stadiului lucrarilor, fara a fi nevoie de o primire festiva. Drept pentru care, la preluarea mandatului, in prima luna, in septembrie-octombrie anul trecut, am fost pe santierul autostrazii de la Sebes la Turda, lotul 2, un lot cu care am avut foarte multe probleme, cu o alunecare de teren, un lot care era foarte intarziat si premisele erau sa nu fie gata la nivelul lui 2021. Mobilizarea care a avut-o antreprenorul a fost una buna, dupa aceea. Eram hotarat, in cazul in care nu se tine de cuvant si nu reusim sa dam in circulatie acel tronson lipsa al autostrazii Sebes-Turda, sa relizez contractul”, a spus seful CNAIR.
Acesta este un contract foarte vechi, iar preturile erau mai mici.
”Noi, in contractile pe care le avem in vigoare avem formule de actualizare a preturilor. Ei nu au tinut pasul cu ritmul cresterii lor in piata. A fost nevoie chiar de o interventie de la firma-mama din strinatate de a suplimenta bugetul lor pentru darea in circulatie. Adica au facut un efort si ei”, a mai explicat Pistol.
El precizeaza ca antreprenorii inteleg atunci cand li se explica ca ”nu sunt tolerati sa sta pe lucrari”.
In ultima perioada, mai ales de cand a falimentat compania de asigurari City Insurance, multi constructori nu au mai reusit sa gaseasca solutii de finantare pentru acele garantii bancare, necesare pentru obtinerea avansului.
Emisiunea poate fi urmarite integral aici: https://www.youtube.com/watch?v=9XNmnCJNxKE&t=194s