AVIZ PENTRU DRUMUL CARE OCOLESTE ORADEA – Studiul de fezabilitate pentru inelul rutier metropolitan a fost aprobat

In sedinta extraordinara a Consiliului Judetean Bihor, a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru inelul rutier metropolitan. Drumul va ocoli Municipiul Oradea in partea de sud, la o distanta de aproximativ 5 kilometri de actuala centura. Drumul ar putea fi finalizat in toamna anului 2024.

Inelul metropolitan va avea o lungime de 17 kilometri si va asigura legatura cu drumurile nationale DN1, DN 76 si DN 79, inspre Cluj-Napoca, Deva si Arad, si cu centurile din zona metropolitana a Municipiului Oradea, respectiv centura Osorhei, centura Nojorid si centura Sanmartin.

Executia lucrarilor va fi realizata pe doua tronsoane. Primul tronson are o lungime de 9 kilometri si este cuprins intre Nojorid si viaductul care va fi construit peste DN76, la iesirea din Baile Felix. Cel de-al doilea sector de drum porneste de la acest viaduct si ajunge in Orsorhei, ocolind localitatile Baile 1 Mai si Cheriu.  

Aceasta retea de drumuri va face ca circulatia in zona metropolitana a Municipiului Oradea sa fie descongestionata in anii urmatori. De asemenea, va constitui un coridor de dezvoltare pentru localitatile din linia a doua, care astazi nu au acces direct la drumuri modernizate. Impreuna cu cele trei primarii, Osorhei, Nojorid si Sanmartin am realizat studiul de fezabilitate si am stabilit traseul acestui inel”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.

Drumul este prevazut cu doua benzi, cate una pe sensul de circulatie. Pe traseu vor fi construite doua poduri, mai multe giratii si doua viaducte cu o lungime de 335,8 de metri, respectiv 395,8 de metri.

Conform studiului de fezabilitate, valoarea totala estimata a investitiei este de 289.414.866,11 lei, inclusiv TVA. Finantarea va fi asigurata prin Programul National „Anghel Saligny”, din alocarile pentru Municipiul Oradea si Consiliul Judetean Bihor. Cele doua institutii au alocate impreuna peste 180 de milioane de lei.

Ne propunem ca in perioada urmatoare sa semnam contractul de finantare pe programul „Anghel Saligny” si sa derulam procedura de licitatie pentru selectarea unui consortiu pentru proiectul tehnic si executia lucrarilor. Durata de proiectare este estimata la 4 luni, iar durata efectiva de constructie, la un an si jumatate. Daca nu vor fi probleme, in aceasta toamna am putea avea echipa de constructori si proiectanti, iar la primavara anului viitor ar putea incepe lucrarile. Drumul ar putea fi finalizat in toamna anului 2024”, a mai spus presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan.

Pentru realizarea acestei investitii, Consiliul Judetean Bihor a incheiat protocoale de colaborare cu Primaria Municipiului Oradea si primariile comunelor Osorhei, Sanmartin si Nojorid.

Articolul precedentRYANAIR, ANCHETATA IN UNGARIA – Compania aeriana este acuzata ca a transferat consumatorilor costul taxei exceptionale asupra companiilor aeriene
Articolul următorPESTE 47.000 DE MASINI NOI AU FOST INMATRICULATE IN ROMANIA – Cele mai cautate marci au fost Dacia, Ford, Hyundai si Toyota

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.