TATA MOTORS CUMPARA O FABRICA FORD – Gigantul auto din India vrea sa creasca productia de masini electrice

Producatorul auto indian Tata Motors Ltd a semnat un acord pentru potentiala achizitie a fabricii Ford din vestul statului Gujarat, deoarece vrea sa-si extinda productia de vehicule electrice, transmite Reuters.


Proprietarul Jaguar Land Rover deja domina piata vehiculelor electrice din India, in conditiile in care Guvernul a aprobat o schema de 3,5 miliarde de dolari pentru a stimula productia de vehiculele nepoluante, in vederea reducerii importurilor de petrol si a poluarii.


Memorandumul de intelegere acopera reglementarile privind terenul, activele si toti angajatii eligibili care lucreaza la facilitatea din Sanand, statul Gujarat. Detaliile financiare ale tranzactiei nu au fost date publicitatii, scrie Agerpres.


Tata Motor va investi in noi utilaje si echipamente la aceasta fabrica, prin divizia sa de mobilitate electrica, pentru a produce anual 300.000 de unitati, dupa finalizarea lucrarilor. Ulterior, capacitatea poate fi majorata la peste 400.000 de unitati pe an.

Sporirea preferintei consumatorilor pentru vehiculele de pasageri si electrice produse de Tata Motors a dus la o crestere semnificativa a comenzilor, aceasta potentiala tranzactie va sprijini extinderea capacitatii„, a afirmat Shailesh Chandra, director in cadrul Tata Passenger Electric Mobility Ltd.


Anul trecut, Tata a obtinut un miliard de dolari de la firma de private equity TPG pentru afacerea sa de vehicule electrice si concureaza pe acest segment cu producatorul auto indian Mahindra and Mahindra.


In februarie, Ford anuntase ca ia in considerare producerea de vehicule electrice in India pentru export si posibil pentru vanzarea pe piata indiana, dupa ce in septembrie a informat ca intentioneaza sa opreasca productia de automobile in India si isi va inchide ambele uzine din aceasta tara. Compania auto americana ar urma sa-si lichideze operatiunile de la fabrica Chennai, unde sunt produse autoturisme si motoare, din statul Tamil Nadu, si la uzina din statul Gujarat.


Este un raport bun cost-beneficiu pentru a fabrica masini in India, iar compania a exportat timp indelungat vehicule in America de Nord si Europa, ambele piete in crestere rapida pentru masinile electrice, aprecia recent Gaurav Vangaal, director in cadrul IHS Markit.

Probleme pentru sectorul auto din Rusia

In acelasi timp, peste 5.000 de angajati ai producatorului rus de camioane Kamaz au fost trimisi in somaj. Producatorul rus de camioane a dat asigurari ca acestor persoane le-au fost oferite locuri de munca temporare, pentru a le permite sa-si mentina nivelul veniturilor si sa fie conservata de asemenea mana de lucru, a precizat Sergei Romaniuk.

La randul sau, AvtoVAZ, producatorul automobilelor marca Lada, a fost nevoit sa trimita o parte dintre muncitori acasa. O mare parte dintre cei aproape 40.000 de angajati ai grupului AvtoVAZ sunt in somaj partial, fiind platiti cu doua treimi din salariu, de la inceputul lunii aprilie si cel putin pana la data de 6 iunie.

In cazul Kamaz, somajul temporar este impus de penuria de componente aparuta in urma sanctiunilor occidentale impuse Moscovei pentru ofensiva sa in Ucraina.

La Kamaz, a fost introdusa o saptamana de lucru de trei zile: responsabilii, specialistii si angajatii de la uzinele de productie se confrunta cu o penurie de componente care a inceput sa conduca la un program de lucru redus.

Masura vizeaza 5.500 de persoane, a precizat Sergei Romaniuk, directorul departamentului de resurse umane de la Kamaz.

Somajul ascuns afecteaza numeroase sectoare ale economiei rusesti, pe masura ce se resimte impactul sanctiunilor occidentale fara precedent impuse Moscovei.

Trimiterea in somaj partial este deseori utilizata pentru a evita concedierile insa este insotita de o reducere a salariului.

Articolul precedentSE REIAU LUCRARILE DE MODERNIZARE LA DJ 109A – Contractul cu vechiul antreprenor a fost reziliat
Articolul următorS-A SCUMPIT CENTURA DE EST A ARADULUI – Indicatorii economici ai investitiei, repusi in dezbatere publica. Cei 11 km ai drumului vor costa 372 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.