PREMIERA IN ITALIA – O companie feroviara cumpara trenuri cu hidrogen de la Alstom

Ferrovie Nord Milano (FNM), principalul grup de transport public din regiunea Lombardia, va cumpara sase trenuri alimentate cu celule de hidrogen, cu optiunea de a achizitiona inca alte opt.

Noile trenuri se bazeaza pe platforma Coradia Stream a Alstom, dedicata pietei europene, si sunt deja in productie pentru Italia la principalele fabrici ale Alstom. In comunicatul de presa, firma sustine ca trenurile cu hidrogen vor egala performanta trenurilor Diesel, inclusiv in ce priveste autonomia.

Trenul Coradia Stream va fi echipat cu aceeasi baterie de propulsie cu hidrogen care a fost introdusa pe modelul sau precedent Coradia iLint. Modelul Stream atinge o viteza de 140 kilometri pe ora si poate calatori pana la 600–800 kilometri cand rezervorul este umplut cu hidrogen la capacitate maxima.

Coradia iLint a fost primul tren de pasageri din lume pus in miscare de o baterie (celula) electrica bazata pe hidrogen. Modelul se afla in productie inca din 1999 si exista in variantele Diesel si cu hidrogen, conform informatiilor de pe site-ul companiei.

Acest tren cu zero emisii de dioxid de carbon este silentios si elimina doar aburi si apa condensata. iLint se distinge printr-o combinatie de elemente inovatoare: conversie curata a energiei si stocarea ei flexibila, precum si administrarea inteligenta a fortei de tractiune si a energiei disponibile. Conceput in mod expres pentru sine ne-electrificate, noul model de tren functioneaza sustenabil si curat, cu performanta ridicata, conform comunicatului Alstom.

https://www.alstom.com/press-releases-news/2020/11/alstom-supply-italys-first-hydrogen-trains

Trenurile Coradia Stream destinate FNM vor fi produse de Alstom in Italia. Pe parcursul proiectului, cea mai mare parte a productiei si a certificarii vor fi executate la fabrica Alstom din Savigliano, iar sistemele de semnalizare vor fi executate la fabrica din Bologna, conform site-ului globalrailwayreview.

Gian Luca Erbacci, prim-vicepresedintele Alstom Europe, a declarat ca modelul de tren, care a fost deja folosit in Germania, „reprezinta un al pas major catre tranzitia spre sisteme sustenabile globale de transport”.

Articolul precedentEUROSTAR ARE PROBLEME – Afectat de restrictiile contra Covid, cere ajutor de la Guvern
Articolul următorUE NU NE DA BANI PENTRU DEZVOLTARE – Comisia Europeana refuza sa aprobe finantarea pentru magistrala de metrou M6 Baneasa-Otopeni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.