Exproprierile pentru constructia variantei de ocolire Arad-Est vor costa 10,6 milioane lei (circa 2,1 milioane euro).
Vor fi expropriate 489 imobile, reprezentand teren, avand suprafata totala de 448.148 mp (teren). Suma a rezultat din Raportul de expertiza intocmit in anul 2022 de catre expertul autoriza ANEVAR Valentin Ostiadal, arata un proiect de Hotarare a Guvernului privind declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est”.
Per total, varianta ocolitoare a Municipiului Arad – Est din judetul Arad va costa 245,75 milioane lei, inclusiv TVA. Finantarea acestui proiect va fi suportata „din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii„.
Durata de executie a obiectivului este de 18 luni.
Drumul va avea lungimea de 11 km.
”Pentru realizarea obiectivului de investitie „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est”, este necesara ocuparea definitiva, prin procedura de expropriere, a unui numar de 489 imobile proprietate privata, reprezentand teren, avand o suprafata totala de 448.148 mp, imobile care se situeaza pe raza Municipiului Arad si a comunelor Fantanele si Vladimirescu, din judetul Arad. Suma necesara aferenta despagubirii pentru imobilele proprietate privata situate pe amplasamentul lucrarii de utilitate publica este de 10.601.350 pentru 489 imobile cu suprafata totala de 448.148 mp”, arata Nota de fundamentare consultata de ”Lumea Infrastructurii”.
Pentru realizarea obiectivului de investitie „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est”, prin Hotararea Guvernului nr. 89/2022 au fost aprobati indicatorii tehnico – economici.
De asemenea, pentru realizarea lucrarii de utilitate publica de interes national „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est„, este necesara ocuparea unei suprafete de 6.022 mp apartinand proprietatii private a statului si o suprafata de 18.397 mp apartinand proprietatii publice a unitatilor administrativ-teritoriale Municipiul Arad si comunele Fantanele si Vladimirescu, din judetul Arad. In acest sens, avand in vedere dispozitiile art. 5 alin. (11) lit. a) si b) din Lege nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica de interes national, judetean si local, cu modificarile si completarile ulterioare, prin proiectul de act normativ se propune aprobarea listei imobilelor proprietate publica a statului care fac parte din coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Varianta ocolitoare a Municipiului Arad-Est”, precum si schimbarea titularului dreptului de administrare al acestora in favoarea reprezentantului expropriatorului.
Conform studiului de trafic, traficul mediu zilnic anual la nivelul de perspectiva (MZA, vehicule etalon) al anului 2035 este estimat la 17.367 vehicule etalon turism/zi respectiv 7.353 vehicule fizice/zi.
Potrivit unui studiu de fezabilitate realizat de catre Consiliul Judetean Arad, construirea unei variante de ocolire prin zona de est a Municipiului este necesara pentru asigurarea unei legaturi facile intre autostrada A1 si DN 7.
Ȋn prezent, zona de est a Municipiului Arad este grevata de fluxurile de trafic spre si dinspre autostrada A1, DN 69, DJ 682,DJ 682C, DC 68 si DN 7.
Traseul incepe la km 46+115 pe DN 69, la intersectia giratorie existenta cu breteaua nordica a nodului rutier Arad Sud al autostrazii A1, de unde are o orientare spre est, traverseaza denivelat linia CF 218 Timisoara – Arad, se inscrie pe un culoar intre Municipul Arad si localitatea Fantanele, traveseaza cu pod Raul Mures, se evita zona de protectie a viitoarei conducte magistrale de transport gaze BRUA, ocoleste localitatea Vladimirescu si se finalizeaza in DN 7 cu amenajarea unei giratii. Traseul intersecteaza o serie de drumuri clasificate: DJ 682,DJ 682C si DC 68 pentru care sunt amenajate intersectii la nivel.
Proiectul prevede si constructia unui pod peste Raul Mures, cu o lungimea totala a de 1.115 metri si a unui pasaj peste calea ferata 218 Timisoara-Arad km 49+047 C.F.
Este totodata prevazuta amenajarea pistei pentru ciclisti cu lungimea de 6,80 km si latimea de 3 m (dublu sens), amplasata pe partea stanga a traseului Variantei ocolitoare, in afara amprizei acesteia, cu exceptia zonei de traversare a Raului Mures unde pista de ciclisti este amenajata pe pod.