CORIDORUL IV PAN EUROPEAN, SUB LUPA LUI SAVOIU– Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Ionut Savoiu si directorul general al CFR Alexandru Simu au vizitat santierele CFR. Oficialii au anuntat ca revin in 2 luni in teren

Se schimb modul de lucru in Ministerul Transporturilor. In locul cafelelor si a lungilor intalniri prin birourile Ministerului Transporturilor, reprezentatii Ministerului au ales sa iasa pe teren pentru a se convinge personal care este stadiul lucrarilor de infrastructura si cum avanseaza marile proiecte. Lumea Infrastructurii a aflat astfel ca inca de la inceputul acestei saptamani, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionut Savoiu, insotit de director general al CFR, Alexandru Simu, au pornit un tur de forta prin tara pentru a vizita santierele CFR aflate pe Coridorul IV Pan European Feroviar.

Importanta acestor proiecte vizitate de secretarul de stat Ionut Savoiu – expert in domeniul geodeziei si cartografierii si insarcinat in cadrul Ministerului Transporturilor cu problemele sectorului feroviar – este majora, mai ales in contextul actual, cand se simte nevoia existentei unor retele de cale ferata la standarde internationale. Astfel, conform datelor pe care le avem, in zilele de luni si marti (9 si 10 mai 2022) Ionut Savoiu impreuna cu directorul general al CFR au vizitat santierele FCC, WEBUILD, AKTOR, ARCADA, ALSTOM si EUROCONSTRUCT.

Mai exact, vorbim despre tronsonul Brasov-Sighisoara din M300, pentru care CFR a semnat, in 2020, contractul cu asocierea Railworks (Euroconstruct Trading 98 , AKTOR, ARCADA si ALSTOM) dar si despre tronsonul Simeria-km 614 din M200, unde se desfasoara lucrari de modernizare pe toate cele patru loturi, respectivLotul 3 Simeria-Gurasada (FCC+WEBUILD+CONTRAS Y VENTAS), Lotul 2C Gurasada-Ilteu (ALSTOM+AKTOR+ARCADA), Lotul 2B Ilteu-Barzava km (ALSTADI+FCC+SALCEF+THALES) si Lotul 2A Barzava-km 614 (WEBUILD+FCC+SALCEF+THALES).

Astfel, prezenti pe santier, secretarul de stat Ionut Savoiu si directorul general al CFR Alexandru Simu si-au facut o imagine clara asupra stadiului lucrarilor si a problemelor intampinate in cadrul acestui proces, oficialii promitand cu acest prilej antreprenorilor ca vor reveni peste 2 luni la fata locului pentru a vedea progresul real al lucrarilor. Aceste vizite sunt totusi necesare, fiind utila o buna colaborare si un dialog deschis intre antreprenori si autoritati pentru a se preintampina situatiile care ar putea atrage aplicarea clauzelor contractuale care, suprapuse cu noua legislatie, pot duce la primirea de Certificate Colorate.

Ne bucura sa vedem ca stilul de abordare a marilor proiecte de infrastructura s-a schimbat, sefii Ministerului Transporturilor alegand sa iasa in strada pentru a urmari indeproape ritmul de lucru si evolutia lucrarilor, practica despre care inaintasii lor doar auzeau pe holurile Ministerului. Se pare astfel ca ministrul Sorin Grindeanu a facut o alegere foarte buna cand a decis numirea lui Ionut Savoiu in functia de secretar de stat si pe a lui Alexandru Simu la CFR.

Lucrari de anvergura pe Coridorul IV Pan European Feroviar

Coridorul IV pan-european feroviar (Rin-Dunare) este de o importanta majora pentru tara noastra, desfasurandu-se din orasul Constanta pana in vest, la Curtici Frontiera. Lucrarile pentru modernizarea caii ferate pe acest segment vizeaza crestera vitezei maxime de circulatie a trenurilor la 160 km/h. Vorbim despre investitii care se ridica la miliarde de euro, bani alocati din Fondul de coeziune – fonduri nerambursabile – pentru modernizarea Coridorului IV pan-european feroviar.

Traseul intreg al Coridorului IV pan-european feroviar pe teritoriul Romaniei este urmatorul:

Constanta-Medgidia-Fetesti-Ciulnita-Bucuresti Nord-Buftea-Crivina-Ploiesti Vest-Campina-Sinaia-Predeal-Brasov-Sighisoara-Medias-Copsa Mica-Blaj-Coslariu-Alba Iulia-Orastie-Simeria-Deva-Mintia-Ilia-Conop-Radna-Paulis-Ghioroc-Arad-Curtici Fr.

Principalele magistrale care strabat coridorul sunt:

M800 (225 km /reabilitat intre 2006-2014)

M300 reprezentand tronsoanele:

Bucuresti-Campina (92 km/reabilitat intre 2001-2004)

Campina-Predeal (48 km)/reabilitat intre 2008-2012)

Predeal-Brasov (SF)

Brasov-Sighisoara (130 km)

Pentru acest segment a fost semnat contractul intre CFR S.A si asociatia Railworks (Euroconstruct Trading 98 , Aktor , Arcada si Alstom) pe data de 4 martie 2020

Lotul 1: Brasov-Apata (37 km). Lucrarile de modernizare au inceput in iulie 2020

Lotul 2: Apata-Cata (45 km). Lucrarile de modernizare au inceput in Octombrie 2020

Lotul 3: Cata-Sighisoara (45 km ) Lucrarile de modernizare au inceput in Aprilie 2020

Sighisoara-Coslariu (105 km / finalizat in 2020)

M200A (Coslariu-Vintu de Jos ( 25 de km/finalizat in 2019)

M200 (235km) reprezentand tronsoanele:

-Vintu de Jos-Simeria (50km/finalizat 2020) ,

-Simeria-km 614 (141 km/in curs de modernizare estimandu-se finalizarea lucrarilor in 2022-2023):

Lotul 3 Simeria-Gurasada/39 km (FCC+WEBUILD+CONTRAS Y VENTAS)

Lotul 2C Gurasada-Ilteu/24 km (ALSTOM+AKTOR+ARCADA)

Lotul 2B Ilteu-Barzava /34 km(WEBUILD+FCC+SALCEF+THALES)

Lotul 2A Barzava-km 614 /59 km (WEBUILD+FCC+SALCEF+THALES)

-km 614-Curtici Frontiera (41 km /finalizat 2015)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.