Primii km de drum expres, construiti in Romania, vor fi dati in trafic joi, 21 aprilie 2022, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu. Se va rezolva astfel ocolirea oraselor Bals si Slatina, o solutie asteptata de ani de zile.
De altfel, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta la inceputul acestei luni ca primul lot al Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Pitesti va fi deschis inainte de Paste iar lotul 2 la scurt timp dupa aceea.
Drumul Expres Craiova – Pitesti este impartit in 4 tronsoane. Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens. Vor fi realizate 10 intersectii rutiere si 75 de poduri si pasaje.
”Primii km de drum expres, construiti in Romania, vor fi dati in trafic joi. Am facut astazi ultima vizita pe santierul Drumului Expres Craiova – Pitesti, inainte de receptia si darea in folosinta a Lotului 1 al Tronsonului 2, care va asigura preluarea traficului in zona orasului Bals. Este vorba despre primii 18,5 km din Drumul Expres Craiova – Pitesti, respectiv Lot 1 km 17+700 – km 36+200 din Tronsonul 2”, anunta oficialul.
Dupa deschiderea circulatiei rutiere, accesul pe acest lot se va face astfel:
- pe relatia Craiova-Pitesti, accesul se face din DN65, prin sensul giratoriu executat in apropiere de Bals
- pe relatia Pitesti-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN65, spre localitatea Piatra Olt
In scurt timp va fi dat in trafic si Lotul 2 al Tronsonului 2, mai spune secretarul de stat.
Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, iar ca punct final Municipiul Slatina, la intersectia cu DN 65. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.
In anul 2024 se va putea deschide circulatia pe intreg drumul expres, potrivit promisiunilor autoritatilor.
DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km.
Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens si este impartit in 4 tronsoane. Lucrarile prevad realizarea a 10 intersectii rutiere si a 75 de poduri si pasaje.
Tronsonul 1 care ajunge pana la Bals a obtinut deja o amanare de 1 an de la prima estimare de finalizare a lucrarilor. Pe santier, in timpul excavarilor a fost descoperit un sit arhelogic, iar traseul a trebuit sa fie modificat. Investitia pe drumul de 17 km dintre Craiova si Bals se ridica la peste 358 de milioane de lei fara TVA.
Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, iar cu punct final Municipiul Slatina, la intersectia cu DN 65. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.
Tronsonul 3 are 31,75 de km si se desfasoara pe teritoriul judetului Olt, cu punct de inceput zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare) si cu punct final limita judetelor Olt si Arges. Sunt traversate localitatile Barasti, Colonesti, Optasi-Magura, Priseaca, Scornicesti, Tatulesti si Valea Mare, din judetul Olt.
Tronsonul 4 are o lungime de 31,8 km, cu punct de inceput localitatea Colonesti si punct final aproximativ km 103 al autostrazii. Traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja din judetul Arges.