AEROPORTUL OTOPENI SE MODERNIZEAZA – Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti pregateste licitatii pentru investitii de 800 milioane lei

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti anunta lansarea unor proceduri de achizitie publica pentru lucrari de infrastructura aeroportuara in valoare de aproape 800 milioane lei la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB).

Cea mai mare parte a acestei sume – circa 773 milioane lei – urmeaza sa fie investita in programul de sistematizare a suprafetei de miscare a AIHCB in vederea cresterii capacitatii operationale si asigurarii conformarii cu prevederile Regulamentului European 139/2014. Astfel, urmeaza sa fie reabilitate, in sensul cresterii capacitatii portante, majoritatea cailor de rulare precum si cele de degajare rapida pentru a se asigura operarea fara restrictii a aeronavelor de categorie 4E (cum ar fi Airbus A340 si A350 sau Boeing B777 si B787).

Totdata, vor fi extinse platformele 1 si 2 de parcare a aeronavelor si se va realiza o noua cale de rulare paralela la Pista 1, obtinandu-se astfel cresterea atat a numarului de pozitii de parcare cat si a capacitatii de operare a aeroportului.

O alta procedura de licitatie este organizata pentru extinderea catre nord a Platformei 1. Lucrarile de extindere au demarat in 2019 si, din cauza nerespectarii repetate a clauzelor contractuale si depasirii cu mult a termenului de executie de catre antreprenor, CNAB a parcurs toate procedurile legale de reziliere a contractului, etapa incheiata in februarie 2022. Lucrarile de remediere si ”rest de executat” se ridica la 10,4 milioane lei, durata lor fiind de maximum 12 saptamani.

De asemenea, au fost scoase la licitatie lucrarile de proiectare si executie pentru o copertina in zona de acces al pasagerilor pe fluxul de sosiri interne, intre peronul de debarcare din autobuzele de platforma si cladirea terminalului. Aceasta copertina va asigura confortul pentru pasageri, in special in conditii meteorologice nefavorabile.

Lucrarile sunt estimate la 815.000 lei – proiectare si executie – si urmeaza sa dureze 6 luni.

 Totodata, CNAB anunta ca s-a finalizat inlocuirea lifturilor din aerogara Plecari (instalate in 1997), precum si a scarilor rulante din aerogara Sosiri (instalate in 2002). Tot in aerogara Sosiri urmeaza ca, in scurt timp, sa fie inlocuite si lifturile panoramice.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) estimeaza pentru acest an un profit net de 56,5 milioane lei.

Veniturile totale au fost estimate in crestere in anul 2022 fata de cele realizate/preliminate in anul 2021 cu 30,25%, respectiv in valoare de 755,11 milioane lei. Cresterea veniturilor totale cu 30,25%, va fi influentata de evolutia ascendenta a traficului aeroportuar, care este in crestere cu 39,98% fata de valoarea preliminata/realizata a anului 2021.

Sursele necesare finantarii investitiilor pentru anul 2022, in valoare de 284,48 milioane lei, au fost estimate in crestere cu 37,89% fata de cele preliminate/realizate la data de 31 decembrie 2021.

Cifra de afaceri, in valoare de 592,18 milioane lei, care reprezinta venituri din prestari servicii, a fost programata in crestere in anul 2022, cu 35,49% fata de cea preliminata/realizata in anul 2021. Ponderea veniturilor din activitatea de baza (cifra de afaceri), corelate direct cu traficul aerian, este de 78,94% in veniturile de exploatare ale companiei.

Compania are circa 1.500 de angajati.

La intocmirea proiectului de Buget de venituri si cheltuieli  pentru perioada 2022 – 2024 Compania  Nationala „Aeroporturi – Bucuresti” a programat venituri pentru aproximativ 97% din numarul de pasageri aferent scenariului mediu de trafic aerian, conform prognozelor ACI, de 9.690.000 pasageri. Acest numar de pasageri,  reprezinta aproximativ 66% din nivelul realizat in anul 2019.

Articolul precedentAEROPORTUL DIN DUBAI, CEL MAI AGLOMERAT HUB DIN LUME – Numarul total de pasageri la nivel mondial in 2021 este estimat la 4,5 miliarde
Articolul următorPE DRUMURILE EXPRES, CA PE AUTOSTRADA – Viteza de circulatie pe drumurile expres va fi de 120 km/h

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.