Portul Constanta a devenit cel mai important port la Marea Neagra. Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anuntat ca fluxul de marfuri transportate a crescut constant de la declansarea conflictului din Ucraina, iar Romania are sansa de a valorifica inclusiv potentialul feroviar al portului.
”Am abordat aceasta oportunitate in discutiile dintre delegatia romana condusa de Presedintele Camerei Deputatilor, Marcel Ciolacu si delegatia americana condusa de Kevin McCarthy, liderul minoritatii Republicane din Camera Reprezentantilor. In circumstantele actuale, consolidarea conectivitatii dintre nordul si sudul Flancului Estic al NATO reprezinta un element critic in fortificarea pozitiei aliate de aparare. Ne dorim sa cooperam strans pentru a avansa implementarea proiectelor prioritare de infrastructura, de interes comun si de importanta strategica, in special Rail2Sea (calea ferata intre Portul Constanta si portul polonez Gdansk) si Via Carpathia”, a spus Grindeanu.
Foarte important pentru Romania este sa avanseze implementarea Rail2Sea si Via Carpathia, cu implicarea financiara a SUA, inclusiv ca si contrapondere la incercarile Rusiei si Chinei de a-si spori influenta politica si economica prin investitii in infrastructura critica, adauga ministrul Transporturilor.
De asemenea, Grindeanu a discutat cu Excelenta Sa Ambasadorul Elvetiei, Arthur Mattli, despre sprijinul pe care expertii elvetieni il pot oferi Romaniei in domeniul transportului intermodal.
”Am convenit organizarea unei intalniri la nivelul autoritatilor si al companiilor din domeniu pentru a discuta despre solutii eficiente pentru acest tip de transport. Mai mult, am pus accent pe conectarea capacitatilor feroviare cu transportul urban, in special in marile orase”, a spus oficialul.
Va urma o intrevedere intre sefii Companiilor nationale de cai ferate din Romania si Elvetia pe tema solutiilor din sectorul feroviar.
”In acest context, am reamintit ca Romania are la dispozitie, prin PNRR, 4,17 miliarde de euro pentru transportul feroviar si am lansat companiilor elvetiene invitatia de a participa la licitatiile publice organizate in urmatoarea perioada. Transportul feroviar reprezinta o componenta importanta pe care trebuie sa o dezvoltam in anii viitori. Pe langa beneficiul strict economic, transportul feroviar are cel mai mic impact asupra mediului din perspectiva transportului terestru”, precizeaza ministrul Grindeanu.