Alstom castiga cel mai mare contract de material rulant din Egipt, pentru imbunatatirea transportului public din Cairo. Alstom si Autoritatea Nationala pentru Tuneluri (NAT) au anuntat un acord pentru 55 de trenuri Metropolis (9 vagoane/ tren) si un contract pentru servicii de mentenanta pe opt ani, in valoare de 876 de milioane de euro, pentru modernizarea Liniei 1 de metrou din Cairo. Acordul beneficiaza de finantare din partea guvernului francez iar anuntul a fost facut in cadrul evenimentului TransMEA 2021.
Lansata in 1987, Magistrala 1 a metroului Cairo este cea mai veche linie de metrou din Egipt, transportand aproximativ 2,5 milioane de pasageri pe zi intre El Marg si Helwan. Aceste modernizari fac parte din planurile tarii de a creste si de a imbunatati capacitatea de transport public, precum si confortul si siguranta pasagerilor.
„Suntem onorati sa contribuim la dezvoltarea si modernizarea retelei de transport urban a Egiptului si suntem recunoscatori pentru increderea Autoritatii Nationale pentru Tuneluri in solutia Metropolis de la Alstom. Este o platforma cu fiabilitate dovedita in operare si avansata din punct de vedere tehnologic. Cu o flota de aproximativ 495 de vagoane Metropolis, un numar mai mare de locuitori vor putea face naveta in siguranta si confortabil in fiecare zi. Multumim Excelentei Sale Kamel El-Wazir, ministrul egiptean al Transporturilor, Autoritatii Nationale a Tunelurilor, autoritatilor franceze si tuturor celor care au facut posibil acest proiect in beneficiul poporului egiptean”, a declarat Henri Poupart-Lafarge, CEO al grupului Alstom.
Este vorba de un metrou de ultima generatie. Configuratia sa interioara este adaptata cerintelor specifice ale liniei si este conceput pentru a maximiza capacitatea trenului, sporind in acelasi timp confortul, accesibilitatea si fluxul de pasageri.
Are coridoare largi si va dispune de o zona dedicata femeilor, in conformitate cu cerintele.
La orele de varf, fiecare tren va putea transporta 2.580 de pasageri, iar designul sau ecologic aduce o eficienta energetica sporita, trenul fiind reciclabil in proportie de pana la 98%. Propunerea Alstom include un design unic, care va ilustra istoria si cultura orasului Cairo.
Solutiile digitale incorporate permit aplicatii precum informarea pasagerilor in timp real, harti dinamice ale rutelor, afisaje video si supraveghere video. De asemenea, este inclusa solutia de mentenanta predictiva de ultima ora de la Alstom, cunoscuta sub numele de HealthHub. Prin colectarea optimizata a datelor, sistemul reduce costurile ciclului de viata, economiseste pana la 20% din cheltuielile cu intretinerea preventiva si reduce cu 15% consumul de materiale.
Lucrarile de mentenanta vor fi efectuate la depoul din Cairo si vor fi gestionate la nivel local, creand oportunitati de angajare pe termen lung pentru forta de munca locala. Un plan de formare si dezvoltare va fi lansat in parteneriat cu Compania Egipteana pentru Metrouri (ECM) – operatorul Liniei 1.
Semnarea contractului este urmarea acordului semnat la 13 iunie 2021 intre Bruno Le Maire, ministrul francez al Economiei, Finantelor si Redresarii, si Excelenta Sa Kamel El-Wazir, ministrul egiptean al Transporturilor, cu privire la finantarea acestui acord si a contractului de intretinere, pentru dezvoltarea metroului din Cairo.
Trenurile Metropolis vor fi proiectate si fabricate in Franta, la sediul Alstom din Valenciennes Petite-Foret. Celelalte locatii franceze implicate sunt Le Creusot, pentru boghiuri si integrarea motoarelor, Villeurbanne, pentru sistemele de informare a pasagerilor si Toulouse, pentru inginerie electrica.
Alstom este partener al cailor ferate egiptene din 1971, sustinand dezvoltarea infrastructurii feroviare din tara. Alstom Egipt a infiintat o echipa locala puternica si un Centru de excelenta pentru sisteme de semnalizare, alimentare cu energie si ateliere de mentenanta pentru a deservi proiecte in regiunea Africa-Orientul Mijlociu-Asia Centrala (AMECA). In prezent, Alstom are aproximativ 500 de angajati in Egipt, implicati in mai multe proiecte in derulare, inclusiv un consortiu pentru proiectarea, implementarea, operarea si intretinerea a doua linii de monorail care leaga regiunile Noua Capitala si Orasul 6 Octombrie de regiunea metropolitana Cairo.
Compania Alstom dezvolta si comercializeaza solutii de mobilitate care asigura fundatii sustenabile pentru transportul viitorului. Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gama diversa, de la trenuri de mare viteza, metrouri, vehicule tip monorail si tramvaie, pana la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructura, controlul traficului si solutii digitale de mobilitate. Alstom are 150.000 de vehicule in operare comerciala in intreaga lume. Dupa ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, cifra de afaceri combinata a noului Grup s-a ridicat la 14 miliarde de euro pentru perioada de 12 luni incheiata la 31 martie 2020. Compania Alstom are sediul principal in Franta si este prezenta in 70 de tari, avand peste 70.000 de angajati.
Angajatii Alstom din Franta totalizeaza aproximativ 12.500, cumuland o varietate de specializari, pentru a deservi clientii francezi si internationali. Aproximativ 30.000 de locuri de munca sunt create in Franta, prin cei 4.500 de furnizori francezi ai sai.