Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a efectuat o vizita in Portul Constanta. Oficialul a declarat ca Portul Constanta este acum cel mai important port de la Marea Neagra. Insa zona feroviara a portului nu este utilizata nici la jumatate, iar 700 de vagoane blocheaza liniile ferate din port, unele fiind blocate acolo de zeci de ani.
“Alaturi de Presedintele Camerei Deputatilor, Marcel Ciolacu, am discutat astazi la Constanta cu reprezentantii Companiilor care au un rol in dezvoltarea potentialului portului. Ani de zile nu a fost folosit la adevarata sa capacitate, iar optimizarea este necesara atat cu privire la zona navala, cat si la partea feroviara. Autoritatile portuare trebuie sa stabileasca, in urmatoarele 2 saptamani, o strategie eficienta impreuna cu reprezentantii CFR Infrastructura si CFR Marfa”, spune Sorin Grindeanu.
Interesul statului roman este de a valorifica la capacitate maxima potentialul Portului Constanta, adauga Grindeanu.
“Rapid vom actiona si pe zona de CFR Infrastructura pentru a veni cu investitii si a revitaliza zona de infrastructura si de a face procedurii rapide astfel incat degajarea acestor vagoane care blocheaza cu alte porturi aflate la Marea Neagra, competitie pe care statul roman nu isi permite sa o piarda. Eu inteleg interesele si cu totii intelegem interesele marilor companii care isi desfasoara activitatea in portul Constanta si rostul vizitei noastre nu este acela de a pune frana, ci de a sublinia ca primul interes al statului roman este de a valorifica potentialul Portului Constanta la maxim. Si au aceste zile, putine, astfel incat saptamana viitoare, urmare a discutiilor pe care le vom avea, inclusiv astazi cu primul ministru, sa venim cu propuneri si in Guvern si care merg spre Parlament si sa deblocam situatia”, a spus Sorin Grindeanu.
Traficul de marfuri in Portul Constanta a crescut cu opt procente dupa inceperea razboiului din Ucraina, precizand ca daca inainte de acest conflict erau operate aici 33 de nave pe zi acum numarul acestora a ajuns la 50.
“Au fost cresteri in ultima perioada legate de circulatia marfurilor. Urmare a situatiei geopolitice a crescut undeva cu 8% traficul. Cele mai mari cresteri s-au inregistrat pe zona de produse petroliere, undeva 53% de cand a aparut conflictul din Ucraina, pe echipamente masini – 97,6%, pe ingrasaminte pe la 20% si pe combustibili minerali solizi pe la 17 – 18%. Daca vorbim in mii de tone zilnic media zilnica a cantitatilor de marfuri operate a crescut cu circa 30.000 de tone pe zi comparativ cu ceea ce s-a intamplat in aceeasi perioada a anului trecut, de la 130.000 cat era anul trecut la 160.000. Anul trecut erau in medie de 33 de nave pe zi care operau aici, acum am ajuns la aproape 50”, a declarat Sorin Grindeanu.
Dupa inceperea razboiului, multe nave care urmau sa ajunga in porturi din Ucraina sosesc in Portul Constanta.