Termenele de executie sunt deja depasite la Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti, acuza ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Stadiul lucrarilor a ajuns la numai 45%. Oficialul ameninta ca, in cazul unei rezilieri, proiectele pot fi reluate cu alti constructori. Pe Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti lucreaza firma italiana Tirrena Scavi S.P.A., care a inceput lucrarile in 2019, iar in iunie 2021 a fost emisa ultima autorizatie de construire.
De asemenea, Lotul 1 din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitesti va fi deschis inainte de Paste, promite ministrul.
Circulatia pe acest tronson trebuie deschisa anul acesta.
“Termenele de executie sunt deja depasite la Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitesti, iar mobilizarea lasa de dorit! I-am atras atentia constructorului italian ca trebuia, inca de IERI sa recupereze timpul pierdut! Termenul de finalizare al contractului este sfarsitul anului, iar constructorul a ajuns la doar 45% progres fizic! I-am atentionat ca am schimbat cadrul legislativ si, in cazul unei rezilieri, putem sa reluam mult mai rapid proiectele cu alti constructori. Nu imi doresc sa se ajunga la rezilierea contractului, insa vreau ca toti constructorii sa isi respecte prevederile contractuale”, spune ministrul.
De asemenea, Lotul 1 din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitesti va fi deschis inainte de Paste. Acest lot va rezolva inclusiv problema aglomeratiei din orasul Bals.
“In scurt timp va fi deschis si lotul 2 al aceluiasi Tronson, care va duce la eliminarea blocajelor din Slatina. Vorbim de 40 de km de drum modern de mare viteza. Acestea sunt rezultate obtinute de constructori care iau in serios contractele”, spune Grindeanu.
In anul 2024 se va putea deschide circulatia pe intreg drumul expres, potrivit promisiunilor autoritatilor.
DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km.
Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens si este impartit in 4 tronsoane. Lucrarile prevad realizarea a 10 intersectii rutiere si a 75 de poduri si pasaje.
Tronsonul 1 care ajunge pana la Bals a obtinut deja o amanare de 1 an de la prima estimare de finalizare a lucrarilor. Pe santier, in timpul excavarilor a fost descoperit un sit arhelogic, iar traseul a trebuit sa fie modificat. Investitia pe drumul de 17 km dintre Craiova si Bals se ridica la peste 358 de milioane de lei fara TVA.
Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, iar cu punct final Municipiul Slatina, la intersectia cu DN 65. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.
Tronsonul 3 are 31,75 de km si se desfasoara pe teritoriul judetului Olt, cu punct de inceput zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare) si cu punct final limita judetelor Olt si Arges. Sunt traversate localitatile Barasti, Colonesti, Optasi-Magura, Priseaca, Scornicesti, Tatulesti si Valea Mare, din judetul Olt.
Tronsonul 4 are o lungime de 31,8 km, cu punct de inceput localitatea Colonesti si punct final aproximativ km 103 al autostrazii. Traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja din judetul Arges.