CEL MAI MARE PASAJ DE PE CENTURA CAPITALEI ESTE IN GRAFIC – Saptamana viitoare vor fi montate ultimele 14 grinzi dintre cele 73 necesare pasajului Oltenitei

Cel mai mare sim ai complex pasaj care se afla in constructive pe centura Capitalei, pasajul Oltenitei-Popesti Leordeni, este in grafic. Acesta este cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

Saptamana trecuta s-au montat inca 14 grinzi de beton, pe primele deschideri ale rampelor de urcare/coborare dinspre Bucuresti, și de urcare/coborare dinspre Oltenita, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.

Iar saptamana viitoare vor fi montate ultimele 14 grinzi dintre cele 73 necesare pasajului.

Continua sa soseasca in șantier elementele necesare tablierului metalic al pasajului, care sunt asamblate la sol. Dupa ce s-au finalizat toate elevatiile, se lucreaza la ultima rigla a pasajului, aferenta rampei de coborare spre Oltenita. S-a finalizat armatura și astazi a inceput turnarea placii de suprabetonare la rampa de urcare dinspre Berceni”, spune Scriosteanu.

S-a finalizat montarea predalelor și a inceput realizarea armaturii la rampa de coborare spre Glina.

Continua construirea bazinului de retentie a apei pluviale din zona pasajului, care va avea o capacitate de acumulare a apei de 1.000 de mc. De asemenea, continua și executia canalului colector, care se va conecta la acest bazin de retentie, și care va avea diametrul de 1.400 mm. Continua realizarea infrastructurii pentru dublarea la 4 benzi a DN4 spre Oltenita, precum și lucrarile pentru dublarea la 4 benzi a Centurii Bucureștiului spre Berceni.

De asemenea, continua devierea utilitatilor și realizarea canalizarii pluviale aferente pasajului.

Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.

Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.

Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.

Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.

Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.

Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.

Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.

Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.