PRIMARUL, IN VIZITA PE SANTIER – Tronsonul II al lucrarilor la Prelungirea Ghencea, intre strazile Brasov si Raul Doamnei, va fi finalizat vara aceasta

Tronsonul II al lucrarilor la Prelungirea Ghencea, cuprins intre strazile Brasov si Raul Doamnei, are ca termen de finalizare vara aceasta. Proiectul in ansamblul sau urmeaza sa fie finalizat peste doi ani si jumatate.

In prezent se lucreaza la schimbarea retelelor de utilitati (electricitate, internet, apa, canalizare), urmand ca apoi sa se faca trotuarele.

Municipalitatea urmeaza sa vireze banii pentru exproprieri, iar in luna mai a acestui an se estimeaza ca vor incepe demolarile pe terenurile dintre strada Raul Doamnei si Soseaua de Centura.

Primarul general al Capitalei, Nicusor Dan, a vizitat joi stadiul lucarilor care vizeaza largirea strazii Prelungirea Ghencea.

Pentru acest tronson II termenul este vara aceasta, pentru tronsonul I, termenul este: pentru jumatatea dreapta – sfarsitul anului, pentru jumatatea stanga – jumatatea anului viitor. Ce este important este ca sunt patru benzi pe aceste tronsoane. (…) Termenul de finalizare a intregii lucrari este doi ani si jumatate din momentul acesta, dar mult mai repede o sa fie patru benzi provizorii”, a spus primarul.

Lucrarile se vor finaliza etapizat pe diferite zone, dar ca „inclusiv in conditii de santier” se asigura traficul rutier pe patru benzi de sosea, cate doua pe fiecare sens.

Cea mai complexa lucrare la acest tip de investitii este schimbarea retelelor. Pentru tronsonul II, toate retelele – mai putin apa, canal – s-au schimbat. Acum suntem in faza in care se pun trotuarele. Dupa ce aceste trotuare vor fi integral puse pe aceasta lungime, pe trotuarul existent se vor face sapaturi pentru retelele de apa si canal. E important ca in tot acest timp sunt patru benzi pentru circulatie. Se circula si pe tronsonul viitoarei linii de tramvai. In fata noastra este tronsonul I – cel dintre punctul de intoarcere al liniei de tramvai 41 si strada Brasov – acolo au inceput lucrarile pe partea dreapta, inspre oras. Acolo se schimba utilitatile, se asfalteaza, vor fi doua benzi definitive, dupa care se muta pe partea stanga unde se vor schimba utilitatile, se fac doua benzi definitive si o sa ramana locul pentru linia de tramvai”, a spus primarul, potrivit Agerpres.

Nicusor Dan a estimat ca exista „toate perspectivele” pentru ca activitatea de pe santier sa avanseze „in ritm normal”, dupa ce Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat hotararea care vizeaza continuarea exproprierilor.

Dificultatea incepe de la Raul Doamnei catre Soseaua de Centura. Cu oarecare dificultate, CGMB a votat zilele trecute declansarea procedurii de expropriere. Avem banii, o sa punem banii in cont. Sunt niste termene legale, dupa care undeva in luna mai vor incepe demolarile a tot ce inseamna tronsonul viitor. Odata ce demolarile vor fi terminate, cam in doua luni, o sa putem sa asiguram patru benzi provizorii, ceea ce va rezolva problema de trafic, astfel incat sa putem lucra in liniste la tot ce inseamna utilitati si asfaltari definitive”, a afirmat Nicusor Dan.

Directorul Trustului de Cladiri Metropolitane, Cristian Jean Michel Hiver, a precizat ca utilitatile vor fi amplasate sub trotuare, astfel incat sa nu fie necesara spargerea carosabilului in cazul unor avarii.

In plus fata de cele patru benzi provizorii vrem sa asiguram si un trafic pietonal optim. De aceea ne-am concentrat pe terminarea acestor trotuare. Sub aceste trotuare trec toate utilitatile. In caz de avarii, in viitor, nu se mai sparge strada si se poate lucra pe trotuar. Langa trotuar va veni si pista de biciclete si vom incerca sa asiguram in permanenta pe tot santierul un anumit confort si siguranta atat pentru pietoni, cat si pentru participantii la trafic”, a spus el.

Articolul precedentUN NOU PUNCT FEROVIAR CU REPUBLICA MOLDOVA – CFR redeschide linia Zorleni – Falciu – Falciu Frontiera
Articolul următorAEROPORTUL DIN IASI VA AVEA UN NOU TERMINAL – Investitia de aproape 100 milioane euro va fi gata anul viitor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.