Compania Nationala de Cai Ferate CFR si CONSIS PROIECT SRL au semnat contractul, in valoare de 2,9 milioane lei (fara TVA) pentru elaborarea studiului de fezabilitate, prima etapa a programului pentru electrificarea liniei de cale ferata RADULESTI – GIURGIU NORD (57 km).
Linia este simpla, neelectrificata.
Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, veniturile propria ale CFR, precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Lungimea traseului este de circa 57 km.
Studiul de fezabilitate pentru electrificarea liniei de cale ferata Radulesti – Giurgiu Nord (57 km) trebuie sa identifice cea mai eficienta solutie din punct de vedere tehnico-economic, in vederea obtinerii sursei de finantare pentru implementarea obiectivului de investitie, cu asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul Romaniei si respectarea conformitatii standardelor impuse pentru Coridoarele Europene si Coridoarele TEN-T.
Studiul de fezabilitate are termen de elaborare 9 luni.
Intre caracteristicile tehnice ale liniei sunt si cele zece puncte de sectionare: Radulesti, Tarnavele, Vlasca, Rasuceni, Toporu, Chiriacu, Stanesti, Oncesti, Balanoaia, Cetatea.
Studiul de fezabilitate va cuprinde inclusiv toate datele necesare pentru obtinerea tuturor avizarilor in vederea promovarii Hotararii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico – economici si pentru exproprierea imobilelor aferente obiectivului de investitii ”Electrificarea si reabilitarea liniei feroviare Radulesti – Giurgiu Nord”, inclusiv completarea/modificarea (daca este cazul) a documentatiei, prin implementarea tuturor cerintelor/solicitarilor emitentilor de avize.
Obiectivele specifice ale programului sunt urmatoarele:
- cresterea vitezei medii de circulatie a trenurilor;
- cresterea atractivitatii transportului feroviar pe acest tronson ti a volumului de transport pe calea ferata;
- minimizarea efectelor negative asupra mediului;
- descongestionarea traficului feroviar din Bucuresti si zonele limitrofe;
- mentinerea si, eventual, atragerea de noi transporturi de pe Coridorul European de Marfa RFC 7 Praga – Atena pe teritoriul Romaniei;
- cresterea veniturilor CFR din taxa de utilizare a infrastructurii.