RYANAIR, PIERDERI DE CIRCA 100 MILIOANE EURO – Compania face angajari peste tot in lume

Transportatorul aerian low-cost Ryanair a raportat pierderi nete de 96 milioane de euro in trimestrul IV din 2021. Comparativ, in trimestrul IV din 2020, Ryanair a raportat pierderi de 306 milioane de euro, dupa ce in ultimele trei luni din 2019 a inregistrat un profit de 88 milioane de euro.

Compania se asteapta la pierderi cuprinse intre 250 si 450 milioane de euro in anul financiar care se va incheia la 31 martie 2022, fata de pierderile de 815 milioane de euro in anul anterior. De asemenea, Ryanair se asteapta sa transporte aproape 100 milioane de pasageri in anul financiar care se va incheia la 31 martie 2022.

Veniturile Ryanair au urcat in trimestrul patru din 2021 cu 331%, la 1,47 miliarde de euro, fata de 0,34 miliarde de euro in perioada similara din 2020. Cresterea a fost determinata de redresarea traficului, dupa ce compania a transportat 31,1 milioane de pasageri, fata de 8,1 milioane de pasageri anul precedent.

Planul nostru de crestere pe 5 ani va crea peste 6.000 de noi locuri de munca bine platite pentru piloti cu inalta calificare, echipaj de cabina si ingineri din toata Europa. In octombrie anul trecut, Ryanair a investit 50 de milioane de euro intr-un centru de formare de ultima ora in domeniul aviației din Dublin si intentionam sa investim peste 100 de milioane de euro in alte 2 centre de formare cu competente inalte (unul posibil in Spania/Portugalia si unul in Europa Centrala si de Est) in aceasta perioada. Pentru a facilita aceasta crestere, Ryanair a comandat recent pana la 8 simulatoare complete de zbor CAE (la o valoare de peste 80 milioane dolari). Primul dintre acestea va fi livrat in anul fiscal 2023„, anunta compania.

In ultimele 9 luni, compania a negociat cu partenerii aeroportuari pentru costuri mai mici ale aeroportului, stimulente de recuperare si oferte de crestere. Pe langa cele 15 baze noi (Agadir, Billund, Chania, Corfu, Cork, Madeira, Newcastle, Nürnberg, Riga, Stockholm, Veneția -Marco-Polo si Treviso – Torino, Zadar si Zagreb), au fost anuntate 720 de rute noi. Grupul si-a dublat capacitatea la Roma (FCO), Lisabona, Viena si va plasa 33 de avioane la baza din Dublin in acest an.

Baza de 5 avioane de la Frankfurt Main se va inchide in martie, deoarece cresterile prețurilor din Frankfurt au facut-o incapabila sa concureze cu numeroasele aeroporturi low-cost din Europa si Germania (Nürnberg), care cauta sa accelereze redresarea si cresterea traficului.

Perspectivele raman extrem de nesigure, a avertizat directorul general Michael O’Leary.

Prognoza de trafic a Ryanair pe intregul an ramane neschimbata, la putin sub 100 de milioane de pasageri, dar din cauza incertitudinii legate de Covid, indicatiile privind pierderile nete pentru anul financiar 2022 se mențin intr-un interval mai larg decat normal, de 250 de milioane de euro pana la 450 de milioane de euro. Acest rezultat este extrem de sensibil la orice flux suplimentar de stiri pozitive sau negative despre Covid si, prin urmare, ii avertizam pe toți acționarii sa se astepte la noi intreruperi legate de Covid inainte ca noi sa putem declara in sfarsit aici in Europa si in lume ca aceasta criza Covid a trecut„, spune el.

Dupa cum a anuntat pe 22 decembrie 2021, capacitatea companiei din ianuarie a fost redusa cu 33% (reducerea traficului de la aproximativ 10 milioane la 6-7 milioane).


In urmatorii 5 ani, traficul nostru va creste cu 50%, pana la 225 milioane pe an. Aceasta crestere va fi furnizata de o flota de aeronave noi B737 Gamechanger, care ofera cu 4% mai multe locuri, dar consuma cu 16% mai puțin combustibil si reduc emisiile de zgomot cu 40%. Ryanair spera sa alimenteze 12,5% din zborurile noastre folosind combustibil durabil pentru aviație (sustainable aviation fuel – SAF) pana in 2030. Ryanair urmareste sa reduca emisiile de dioxid de carbon per pasager/km cu 10% pana la mai puțin de 60 de grame pana in 2030„, spune Michael O’Leary.

Ryanair, cea mai mare companie aeriana low-cost din Europa dupa numarul de pasageri, opera 21 de rute de pe aeroporturile din Romania, respectiv Bucuresti si Craiova.

Articolul precedentMINISTERUL TRANSPORTURILOR PREGATESTE INVESTITII DE 23 MILIOANE EURO LA PORTUL GALATI – Cea mai mare problema: timpul mare de operare al marfurilor la danele cu acostare indirecta
Articolul următorTOYOTA RAMANE CEL MAI MARE PRODUCATOR AUTO IN LUME – Se pregatesc investitii de miliarde de euro in sectorul masinilor electrice

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.