A7 INTRA IN LICITATIE – CNAIR cauta constructor pentru A7 Buzau-Focsani. Autostrada Moldovei este cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis spre publicare anuntul de participare in SICAP privind documentatia de atribuire pentru contractul de executie lucrari autostrada Buzau – Focsani, pe doua tronsoane in lungime de 15,54 km, respectiv: tronson 1 km 0+000 – km 4+600 Buzau si Vadu Pasii,in lungime de 4,60 km; tronson4km 71+500 – km 82+440 Mandresti Munteni – Focsani Nord, in lungime de 10,94 km”, arata CNAIR.

Durata de executie a lucrarilor este de 20 luni, perioada de garantie fiind de 60 de luni.

Durata contractelor poate varia in functie de perioada de garantie a lucrarilor ofertata de operatorii economici desemnati castigatori.

Autostrada Buzau – Focsani face parte din Coridorul 3 – Bucuresti – Regiunea NE (Moldova) (OR3) si reprezinta o prioritate absoluta la nivel national, conform analizei din Modelul National de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin constructia unei autostrazi in lungul acestui coridor va conduce la cresterea traficului rutier prin generarea de noi calatorii si atragerea de noi investitii in ariile urbane.

Coridorul faciliteaza accesul in zona turistica Neamt si nordul Moldovei. Acesta se desfasoara la intalnirea dintre Subcarpatii Curburii si Campia Romana intre Ploiesti si Marasesti, Culoarul Siretului intre Marasesti si Pascani, Podisul Sucevei intre Pascani si Siret.

Anuntul de participare va fi vizibil in perioada imediat urmatoare, ulterior publicarii acestuia in cadrul Jurnalului Oficial al Uniunii Europene.

Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) a emis in ianuarie 2022 acordul de mediu in vederea construirii segentului Buzau – Focsani din Autostrada Moldovei (A7). Autostrada Buzau – Focsani are o lungime de 82,44 km.

Valoarea totala a investitiei este de 6,12 miliarde de lei, fara TVA. Din aceasta suma, valoarea lucrarilor de constructie si montaj reprezinta 5,26 miliarde de lei, fara TVA. Asta inseamna ca un kilometru de autostrada va costa 15 milioane de euro.

Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.

Proiectul tehnic al Autostrazii Buzau-Focsani a fost avizat deja, dupa cum informa CNAIR la finalul anului trecut.

Tronsonul va avea patru loturi:

Lotul 1 – Buzau (Autostrada Ploiesti – Buzau) si Vadu Pasii (Drum de legatura catre DN 2) – lungime 4,60 km (km 0+000 – km 4+600);

Lotul 2 – Vadu Pasii (Drum de legatura catre DN 2) – Ramnicu Sarat (DN 22) – lungime 30,80 km (km 4+600 – km 35+400);

Lotul 3 – Ramnicu Sarat (DN 22) – Mandresti Munteni (DN 23) – lungime 36,10 km (km 35+400 – km 71+500);

Lotul 4 –Mandresti Munteni (DN 23) – Focsani Nord (DN 2) – lungime 10,94 km (km 71+500 – km 82+440).

Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat indicatorii tehnico-economici ai Autostrazii Buzau-Focsani, sector al A7 -Autostrada Moldovei, care va avea o lungime de 82,44 kilometri. Sectorul de autostrada dintre Buzau si Focsani, care cuprinde si realizarea unei variante de ocolire pentru municipiul Focsani, in zona de Est, intre DN 2 si DN 2D.

Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.

Valoarea totala a investiţiei este de 6,11 miliarde lei, fara TVA.

Finantarea pentru executia lucrarilor destinate Autostrazii Buzau – Focsani va fi asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta.

Proiectul cuprinde inclusiv realizarea unei variante de ocolire pentru Municipiul Focsani, in zona de Est, intre DN 2 si DN 2D.

Autostrada Buzau – Focsani va avea totodata 41 de poduri/pasaje/viaducte si sase noduri rutiere, cu o lungime a bretelelor de aproximativ 38 km, plus sisteme I.T.S.

In plus, tronsonul de autostrada va avea si drumuri de intretinere stg./dr. (pe toata lungimea autostrazii, cu o latime de 3,5 metri), dar si doua parcari securizate. Acestea vor fi dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilitati.

Au fost prevazute spatii comerciale disponibile pentru concesionare: magazin, restaurant, benzinarie, service auto, hotel.

Va avea si 22 de statii de incarcare pentru autoturisme electrice.

Sunt prevazute si perdele forestiere cu rol antiinzapezire pe 205 hectare.

Traseul autostrazii va traversa teritoriile administrative ale judetelor Buzau si Vrancea si va tranzita 16 localitati. In judetul Buzau: Municipiul Buzau, Comuna Vadu Pasii, Comuna Cochirleanca, Comuna Ziduri, Comuna Valea Ramnicului, Comuna Ramnicelu, Municipiul Ramnicu Sarat. In judetul Vrancea: Comuna Sihlea, Comuna Gugesti, Comuna Slobozia Ciorasti, Comuna Milcovul, Comuna Rastoaca, Comuna Vanatori, Comuna Campineanca, Orasul Odobesti, Municipiul Focsani.

Autostrada este prevazuta cu parcari de scurta durata: 2 Parcari Tip S1 si 2 parcari Tip S3, precum si doua Centre de Intretinere si coordonare.

Articolul precedentLOTUL 3 CHETANI-CAMPIA TURZII AL A3 ARE CONSTRUCTOR DESEMNAT – Ministrul Grindeanu garanteaza ca din 2023 se va circula doar pe autostrada pe cei 100 de km dintre Cluj-Napoca si Targu Mures
Articolul următorCAMPIA TURZII INITIAZA PROPRIUL SISTEM DE TRANSPORT PUBLIC LOCAL – Orasul isi cumpara sapte autobuze hibride cu peste 12 milioane lei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.