Constructorul de aeronave european Airbus a lansat un nou serviciu de transport aerian de marfa, folosind flota sa unica BelugaST: transport de marfa de mari dimensiuni.
Noul serviciu – Airbus Beluga Transport – le va oferi clientilor comerciali dintr-o varietate de sectoare, inclusiv spatial, energetic, militar, aeronautic, maritim si umanitar, o solutie pentru nevoile lor de transport de marfuri agabaritice.
„Sectiunea transversala mai larga a Beluga va deschide noi piete si noi posibilitati logistice pentru clienti. In cazul incarcarii elicopterelor – faptul ca nu este nevoie sa le dezmembreze mai intai – este intr-adevar un plus. In acelasi timp, poate gazdui cele mai mari motoare de avioane comerciale intr-o configuratie complet echipata”, spune Phillippe Sabo, Sef ATI si Transport Aerian cu Gabarit Depasit in cadrul Airbus.
Construite pe platforma A300-600, cele cinci aeronave BelugaST de mare putere, care au fost pana acum coloana vertebrala a transportului Airbus de sectiuni mari de aeronave intre punctele de lucru, sunt acum inlocuite de sase BelugaXL de noua generatie pentru a sprijini cresterea productiei de avioane de linie a Airbus.
Noul serviciu de transport Airbus Beluga poate acoperi o multitudine de aplicatii posibile pe piata, deoarece aeronavele au cea mai mare sectiune transversala interioara din lume a unei aeronave de transport, gazduind incarcaturi uriase de pana la 7,1 m latime si 6,7 m inaltime.
In viitorul apropiat, odata ce Airbus va pune in functiune toate cele sase noi BelugaXL, flota BelugaST va fi predata unei companii aeriene subsidiare nou-create, care va avea propriul certificat de operator aerian (AOC) si propriul personal.
„Noua companie aeriana va fi flexibila si agila pentru a raspunde nevoilor pietelor externe la nivel mondial”, afirma Philippe Sabo.
Sunt dezvoltate noi tehnici si echipamente de incarcare, pentru a maximiza capacitatea de raspuns a BelugaST pentru baza sa de clienti internationali tinta. Aceste solutii includ un sistem de incarcare automat de marfa la bord (OBCL) pentru misiunile in care o platforma de incarcare/descarcare nu este disponibila la aeroportul de origine sau de destinatie.
Prima misiune a avut loc la sfarsitul anului 2021 cu o livrare de la unitatea de productie a Airbus Helicopters din Marignane, Franta, catre Kobe, in Japonia, pentru un client a carui identitate nu a fost divulgata.
Beluga s-a oprit pentru a alimenta la Varsovia (Polonia), Novosibirsk (Rusia) si Seul (Coreea).