Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Asocierea Search Corporation SRL – Primacons Group SRL care realizeaza documentatiile de proiectare, a solicitat Consiliului Judetean Brasov eliberarea Certificatului de Urbanism in vederea implementarii obiectivului de investitii „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Autostrada Brasov – Bacau”.
Autostrada A13 de la Brasov – Bacau este una din cele doua autostrazi în plan care sa traverseze Carpatii Orientali si sa lege Moldova de Transilvania.
Autostrada va avea circa 76 km.
CNAIR a semnat pe 22 mai 2020 contractul „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Autostrada Brasov – Bacau“ in valoare de 20 de milioane de lei, finantarea fiind asigurata din fonduri europene nerambursabile.
Consiliul Judetean Brasov anunta ca solicitarea cu documentatia aferenta a fost inregistrata in data de 28 decembrie, iar pentru eliberarea Certificatului de Urbanism administatia judeteana asteapta primirea avizelor din partea autoritatilor publice locale al caror teritoriu administrativ este strabatut de viitoarea sosea de viteza A13. Este vorba despre primariile municipiilor Brasov si Codlea, alaturi de cele din Halchiu, Bod, Sanpetru, Harman si Prejmer.
Traseul autostrazii Brasov – Bacau incepe la nord de municipiul Codlea, acolo unde este prevazuta realizarea unui nod rutier care sa lege A13 de viitoarele tronsoanele Brasov – Fagaras si Ploiesti – Brasov din autostrada A3.
Consiliul Tehnico-Economic al CNAIR a avizat in data de 10 decembrie 2021 studiul si Raportul Alternativelor de Traseu – Analiza Muticriteriala de Traseu Etapa 2, in cadrul caruia a fost definitivat traseul autostrazii A13. Ulterior, planul de situatie al variantei finale pentru sectorul de drum cuprins intre Brasov si Bacau a fost transmis Consiliului Judetean.
”Conducerea CNAIR a solicitat administratiei judetene ca la emiterea certificatelor de urbanism pentru viitoarele proiecte de dezvoltari industriale sau de constructii in zona adiacenta autostrazii sa tina cont de traseul aprobat si totodata sa fie solicitat in prealabil avizul sau acordul specific al CNAIR”, arata Consiliul Judetean Brasov.
De asemenea, specialistii CNAIR au cerut sprijinul autoritatilor publice din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale strabatute de viitoarea autostrada in ceea ce priveste accesul in teren pentru realizarea unor investigatii necesare elaborarii studiului de fezabilitate: masuratori topografice, foraje geotehnice, cercetari arheologice.
Studiul de Fezabilitate si Proiectul Tehnic de Executie pentru Autostrada Brasov – Bacau beneficiaza de finantare nerambursabila in cadrul Programului Operational Infrastructura Mare 2014-2020.
„Construirea autostrazii Brasov – Bacau este un obiectiv pe care l-am sustinut de la bun inceput, impreuna cu colegii de la Consiliul Judetean Covasna. Am participat la mai multe intalniri de lucru cu reprezentantii CNAIR care impreuna cu proiectantii au prezentat diverse variante de traseu. Toate acestea au fost analizate cu primarii si specialistii in urbanism din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale prin care trece autostrada. Varianta de traseu definitivata este cu siguranta cea mai fezabila si cea care integreaza toate necesitatile de transport pentru fiecare localitate in parte. Am convingerea ca implementarea celor trei proiecte de autostrazi care strabat judetul nostru va rezolva descongestionarea traficului din intreaga zona periurbana a municipiului Brasov, va asigura accesul la obiectivele importante din proximitate, asa cum este Aeroportul International Brasov si va elimina traficul de tranzit din localitati”, a spus presedintele Consiliului Judetean Brasov, Adrian-Ioan Vestea.
Tronsonul Ploiesti – Brasov este in faza de revizuire a studiului de fezabilitate
In ceea ce priveste tronsonul Ploiesti – Brasov din autostrada Bucuresti – Brasov, proiectul este in faza de completare/revizuire a Studiului de Fezabilitate si elaborare Proiect Tehnic, realizata de firma Consitrans SRL.
In momentul de fata, Etapa 1 din Analiza Multicriteriala de Traseu este incheiata, fiind propuse cinci posibile variante de traseu pentru segmentul Ploiesti – Brasov. In perioada urmatoare, acestea vor fi discutate si analizate cu factorii de decizie din judetele Prahova si Brasov si cu autoritatile si institutiile teritoriale implicate in procesul de aprobare si avizare a proiectului.
Cat despre segmentul Brasov – Fagaras din autostrada A3, in lungime de 48 de kilometri, contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectulului Tehnic de Detaliu a fost atribuit asocierii Search Corporation – Protelco – Like Consulting – Mega Muhendislik Musavirlik AS (Mega Engineering Consulting Inc.), in urma procedurilor de achizitie desfasurate de CNAIR.
Reabilitarea retelei de drumuri judetene, prioritatea Consiliului Judetean Brasov
”Reabilitarea retelei de drumuri judetene pe care o administram la nivelul Consiliului Judetean ramane o prioritate in activitatea noastra din acest an. In prezent, avem in desfasurare doua proceduri de achizitie publica vizand refacerea infrastructurii rutiere, al caror termen de depunere a ofertelor este sfarsitul lunii ianuarie”, spune Adrian Ioan Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov.
O achizitie se refera la atribuirea contractului de executie a lucrarilor pentru obiectivul „Reabilitare DJ 105 – Alunecare de teren pe DJ 105, km 9+400”, cu o valoare estimata, fara TVA, de 2.306.020 lei.
Autoritatile isi propun sa refaca drumul in zona afectata, care se situeaza pe raza comunei Cincu si sa consolideze infrastructura pentru a preintampina efectele nedorite ale eroziunii solului, astfel incat sa poata asigura un trafic in conditii optime de siguranta si confort.
Termenul pentru depunerea ofertelor este stabilit pentru 25 ianuarie 2022.
Cea de-a doua achizitie vizeaza realizarea proiectului tehnic si executia lucrarilor de reabilitare a drumului DJ 106 B Vulcan (DJ 112 A) – Holbav, in lungime de 6,505 km.
Valoarea totala a fost estimata la 20.669.371,08 lei (fara TVA), iar termenul pentru depunerea ofertelor este 31 ianuarie 2022.
”Intentia noastra este sa modernizam acest drum, prin intermediul caruia sa avem o mai buna conexiune a comunelor Vulcan si Holbav cu Tara Barsei si sa reusim o mai buna punere in valoare a potentialului de dezvoltare turistica a zonei. Ne propunem sa sustinem partea de proiectare din fondurile judetului si sa atragem cea mai mare parte a finantarii lucrarilor prin Programul National de Investitii „Anghel Saligny”. De altfel, intre cele 6 proiecte pe care le-am depus pentru finantare in cadrul acestui program guvernamental se regaseste si „Reabilitarea DJ 106 B Vulcan (DJ 112 A) – Holbav (km 0+000–6+505). Dorinta noastra ca pe parcursul anului 2022 sa implementam intr-o proportie substantiala cele doua obiective investitionale aflate acum in procedura de achizitie”, adauga Vestea.
Sursa foto: weradio.ro