Bugetul Ministerului Transporturilor va avea anul viitor o crestere cu 20,5% pana la 17,01 miliarde de lei, fata de executia din 2021 (14,12 miliarde de lei). Intre prioritatile ministerului in 2022 vor fi Drumul Expres Craiova-Pitesti, Autostrada Sibiu-Pitesti, A7-Autostrada Moldova, dar si continuarea lucrarilor la Magistrala 5 a metroului din Bucuresti si liniile de cale ferata Arad-Timisoara-Caransebes, Curtici-Simeria si Bucuresti-Giurgiu.
”A fost aprobat bugetul Ministerului Transporturilor, acum la Comisia Parlamentara pentru transporturi. Majoritatea colegilor parlamentari a inteles importanta dezvoltarii infrastructurii. Anul viitor avem la dispozitie peste 17 miliarde de lei. O crestere de 20% fata de anul acesta. Peste 9 miliarde de lei reprezinta finantare europeana, pentru proiecte esentiale de infrastructura. Cu 30% mai multi bani europeni, fata de 2021”, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Oficialul a dat si cateva exemple de proiecte care se afla in atentia sa:
– Drumul Expres Craiova-Pitesti, Autostrada Sibiu-Pitesti, A7-Autostrada Moldova, pe modul rutier.
– Liniile de cale ferata: Arad-Timisoara-Caransebes, Curtici-Simeria, Bucuresti-Giurgiu si legatura cu frontiera.
– Continuarea lucrarilor la Magistrala 5 a metroului din Bucuresti si asigurarea legaturii cu Aeroportul Henri Coanda.
– Dezvoltarea infrastructurii portuare, la Constanta, dar si la Tulcea.
De asemenea, Grindeanu a mai anuntat ca a semnat conventiile cu DGASPC, in baza carora persoanele cu nevoi speciale sunt scutite de plata rovinietei. CNAIR va trimite miercuri, 22 decembrie, la DGASPC aceste conventii, in baza carora se vor elibera roviniete pentru cei care beneficiaza de aceasta facilitate, in conformitate cu solicitarile DGASPC.
Sedinta comisiilor pentru transporturi din Senat si Camera Deputatilor pentru avizarea Bugetului Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pentru anul 2022 a fost condusa de Toma Petcu, presedintele Comisiei pentru transporturi si infrastructura din Senat.
Cu majoritate de voturi avizul a fost unul favorabil. Bugetul Ministerului Transporturilor va avea o crestere cu 20,5% in 2022 (17,01 miliarde de lei) fata de executia din 2021 (14,12 miliarde de lei).
”In cadrul sedintei, precum si in discutiile cu reprezentantii Ministerului, m-am asigurat ca toate proiectele giurgiuvenilor legate de infrastructura si transporturi vor fi continuate. Am primit asigurari din partea CNAIR si CFR ca toate proiectele in executie, in pregatire sau receptionate vor primi atentia cuvenita iar Ministerul se va apleca cu maxim interes asupra dezvoltarii transporturilor si infrastructurii din judetul Giurgiu. Este vorba despre modernizarea DN 5, Bucuresti – Adunatii Copaceni, drumul de mare viteza Bucuresti – Alexandria, varianta de ocolire Giurgiu”, anunta Toma Petcu.
In ceea ce priveste domeniul feroviar, proiectul de electrificare a caii ferate Videle-Giurgiu TEN-T Comprehensive – missing link de electrificare pentru coridor transfrontalier va fi realizat prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR).
De asemenea, dupa 16 ani, de la anul, va fi posibila circulatia pe linia de cale ferata Bucuresti – Giurgiu, prima linie de cale ferata din Romania, anunta Toma Petcu.
In ceea ce priveste reabilitarea si modernizarea infrastructurii portuare va fi continuat proiectul „FAST Danube – Asistenta tehnica pentru revizuirea si completarea studiului de fezabilitate privind imbunatatirea conditiilor de navigatie pe sectorul comun romano-bulgar al Dunarii si studii complementare„, prin Programul Operational Transport 2021-2027.