PRIMA „AUTOSTRADA NEMTEASCA” DIN ROMANIA, GATA INAINTE DE TERMEN – Drumul de legatura DN5-Soseaua de centura-Pod Prieteniei a costat 106,6 milioane de lei, fara TVA

Drumul de legatura DN5-Soseaua de centura-Pod Prieteniei, prima „autostrada nemteasca” din Romania, va fi gata inainte de termen. Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, a efectuat ultima vizita inainte de darea in trafic, pe santierul drumului de intrare in tara, dinspre Bulgaria (Drum de legatura DN5-Soseaua de centura-Pod Prieteniei).

Antreprenorul lucrarii este SC PORR CONSTRUCT, iar valoarea contractului a fost de 106,6 milioane de lei, fara TVA. Durata executiei obiectivului, conform contract, era de 18 luni.

Finantarea lucrarii a fost asigurata din fonduri europene nerambursabile.

Marcajul rutier este deja efectuat pe 90% din lucrare. Continua montarea panourilor anti-orbire. A fost finalizata montarea parapetului median. Continua montarea parapetului metalic de protectie. S-a finalizat asfaltarea giratoriului din proximitatea punctului vamal Giurgiu si continua montarea sistemului de iluminat, a semnalizarii verticale, precum si a pavajului din interiorul giratoriului. Inca o lucrare pe care am inceput-o in 2020 si pe care o finalizam inainte de termen„, anunta oficialul.

Este prima „autostrada nemteasca” din Romania, un drum expres realizat din beton rutier, care s-a asternut prin turnare continua.

Pe 20 octombrie 2020 a fost emisa autorizatia de construire, iar pe 21 octombrie 2020 a fost emis ordinul de incepere a lucrarilor. Pe 28 octombrie 2020 au inceput lucrarile.

Drumul de legatura DN 5 km 60+500 – Soseaua de Centura – Pod Prieteniei km 61+400, in lungime 5,72 km, are scopul de a asigura conexiunea rutiera intre DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Acesta se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersectie giratorie si continua spre sud, intersectandu-se cu DN 5 si DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge in sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, fiind executat la 4 benzi, doua pe fiecare sens, cu aceeasi structura ca a variantei ocolitoare.

Un pas inainte pentru Autostrada Buzau-Focsani

De asemenea, a fost avizat proiectul tehnic al Autostrazii Buzau-Focsani, care face parte din Autostrada Moldovei – A7.

Comisia Tehnica de la nivelul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a avizat proiectul tehnic pentru cei 82,4 km, sectorul de autostrada dintre Buzau si Focsani, care cuprinde si realizarea unei variante de ocolire pentru municipiul Focsani, in zona de Est, intre DN 2 si DN 2D. Vor fi realizate 41 de poduri, pasaje, viaducte si 6 noduri rutiere.

Valoarea proiectului este de 6,1 miliarde de lei, fara TVA.

Autostrada Moldovei va fi primul drum de mare viteza care va lega Moldova de Muntenia si reprezinta cel mai mare proiect de infrastructura finantat prin PNRR.

Secretarul de stat mai anunta ca a fost desemnat castigatorul pentru proiectarea si executia Lotului III al A0 Nord.

CNAIR a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor si a declarat castigatorul, respectiv compania IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş, pentru sectorul de autostrada de 8,6 km, de pe zona de Nord a Autostrazii Bucurestiului.

Traseul Lotului III al A0 Nord este pe teritoriul judetului Ilfov, intre DN 2, in dreptul localitatii Afumati si DN3, in zona Cernica.

Proiectul prevede si realizarea a 7 pasaje si a unui nod rutier (la intersectia cu DN2 Bucuresti – Urziceni, la km 40+230).

Valoarea proiectului este de 466,2 milioane de lei, fara TVA.

Autostrada de centura Bucuresti Nord este impartita in patru loturi, iar din 2 noiembrie 2021 a inceput organzirea de santier pe Lotul II, in lungime de 19 km, care va facilita accesul catre DN1, catre A3, dar si catre viitorul terminal al Aeroportului Henri Coanda.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.