In cadrul sedintei Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR a fost avizata varianta 1 de traseu, din cele patru propuse initial, pentru centura de vest a Timisoarei. Viitoarea sosea va avea o lungime de aproximativ 14 km si traverseaza Timisoara, Sacalaz si Utvin.
In proiectul viitoarei sosele ocolitoare a Timisoarei sunt prevazute patru noduri rutiere: la intersectia cu DN 69 (Timisoara – Arad) si centura de ocolire Timisoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timisoara – Cenad), cu DN 59A (Timisoara – Jimbolia) si cu Timisoara printr-un drum de legatura.
”Ministerul Transporturilor si Infrastructurii anunta ca in cadrul sedintei Comisiei Tehnico-Economice a CNAIR a fost avizata varianta 1 de traseu (din cele patru propuse initial) pentru Varianta de Ocolire Timisoara Vest. Varianta de traseu avizata in luna noiembrie are o lungime de aproximativ 14 km si traverseaza unitatile administrativ teritoriale Timisoara, Sacalaz si Utvin. Sunt prevazute patru noduri rutiere: la intersectia cu DN 69 (Timisoara – Arad) si centura de ocolire Timisoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timisoara – Cenad), cu DN 59A (Timisoara – Jimbolia) si cu Timisoara printr-un drum de legatura”, informeaza Ministerul Transporturilor.
Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orasului din zona intersectiei DN 69 (Timisoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timisoara Sud, acum in constructie), ce va inconjura orasul prin vest, rezultand astfel inchiderea inelului de centura a municipiului Timisoara.
De asemenea, VO Timisoara Vest va avea noua lucrari de arta (poduri si pasaje).
In perioada urmatoare, vor avea loc si alte studii necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate, contractul fiind derulat de SEARCH CORPORATION SRL.
„Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orasului din zona intersectiei DN 69 Timisoara – Arad, cu DJ 591 – unde se va lega cu varianta de ocolire Timisoara Sud, acum in constructie -, ce va inconjura orasul prin vest, rezultand astfel inchiderea inelului de centura a municipiului Timisoara. De asemenea, varianta de ocolire Timisoara Vest va avea noua lucrari de arta, poduri si pasaje”, anunta DRDP Timisoara.
In ceea ce priveste centura de sud a Timisoarei, lucrarile au ajuns la un stadiu de 45%.
Ministerul Transporturilor a alocat 2,3 milioane de lei in 2021 pentru studiul de fezabilitate al Centurii Timisoara Vest. Ordinul de incepere pentru elaborarea studiului e fezabilitate s-a dat in ianuarie 2021. Studiul trebuie sa fie predat CNAIR in 12 luni, este intocmit de Search Corporation SRL si costa 4,3 milioane de lei cu tot cu TVA.
Primarul Timisoarei, Dominic Fritz, spunea in luna aprilie ca varianta ocolitoare de vest a Timisoarei „va intra in proiectare si executie anul viitor”.
Centura de Vest a Timisoarei va avea o lungime de 14 kilometri si va fi construita intre DN 69 (Timisoara-Arad) si DJ 591 (unde se leaga de centura Timisoara Sud).