CNAIR DOARME PE DRUMURI EXPRES – A fost semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Drumul Expres Bucuresti-Alexandria. DX Buzau-Focsani si DX Suceava-Siret suporta noi amanari

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), condusa de Cristian Pistol, se impotmoleste in drumuri expres. Vestea cea buna este ca vineri, 26 noiembrie 2021, CNAIR a anuntat ca, in 24 noiembrie 2021, a fost semnat contractul de finantare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum de Mare Viteza Bucuresti – Alexandria” in vederea acordarii finantarii nerambursabile alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Potrivit precizarilor CNAIR, valoarea totala a proiectului este de 21.566.535,33 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 15.466.702,64 lei, 15% contributia proprie- 2.729.418,10 lei, diferenta reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA. CNAIR precizeaza ca in cazul acestui proiect a fost prevazuta o perioada de implementare de 2 ani, de la 1 ianuarie 2022 pana la finalul anului 2023.

Vestea cea rea este ca in aceeasi zi au fost semnate doua acte aditionale pentru modificarea valorilor contractelor avand ca obiect „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Drum Expres Suceava-Siret” si Elaborarea documentatiei tehnico-economice pentru Drum expres Buzau-Focsani.

Astfel in ce priveste Studiul de Fezabilitate pentru Drum Expres Suceava-Siret, potrivit precizarilor CNAIR, a fost modificata din nou valoarea totala a contractului, respectiv de la 12.490.686,96 lei la 12.628.443,83 lei, dupa ce initial era prevazuta suma de 16.039.287,25 lei.

In ce priveste durata de executie a lucrarii, ultima modificare adusa de CNAIR a fost in luna august 2021, cand durata initial de 27 luni a fost prelungita la 29 luni, respectiv pana la data de 28 februarie 2023.

Nici in cazul Drumului Expres Buzau-Focsani nu stau prea bine lucrurile, de vreme ce la 24 noiembrie 2021 CNAIR a modificat atat valoarea totala a contractului, cat si durata acestuia. Concret, proiectul ”Elaborarea documentatiei tehnico-economice pentru Drum expres Buzau-Focsani” care avea initial prevazut un termen de 24 luni de implementare (de la 31.10.2018 si 30.09.2020 ) a ajuns in prezent la 62 luni pentru realizarea documentatiei, fiind avansat ca nou termen data de 31 decembrie 2023.

Atentie, vorbim doar despre elaborarea documentatiei tehnico-economice pentru Drum expres Buzau-Focsani, nu despre constructia propriu zisa.

Iata anuntul privind „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum de Mare Viteza Bucuresti – Alexandria”:

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar al finantarii si MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, in calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit in data de 24.11.2021, incheierea Contractului de Finantare nr.126 pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Drum de Mare Viteza Bucuresti – Alexandria” in vederea acordarii finantarii nerambursabile alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, in cadrul Axei Prioritare 1-Imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a metroului OS 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea- Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T centrala.

Obiectivul general ale proiectului este: imbunatatirea competitivitatii economice a României este ca parte din TEN-T CORE prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt :

1. Studiu de Fezabilitate elaborat;

2. Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru procedura de atribuire a proiectarii si executiei lucrarilor;

3. Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru sustinerea aplicatiei de finantare.

Valoarea totala a proiectului este de 21.566.535,33 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 15.466.702,64 lei, 15% contributia proprie- 2.729.418,10 lei, diferenta reprezentand valoare neeligibila inclusiv TVA.

Durata proiectului: Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni, respectiv intre data de 01.01.2022 si 31.12.2023 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 1152094.

Proiect cofinanţat de Uniunea Europeana din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Iata anuntul privind „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Drum Expres Suceava-Siret”:

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 24.11.2021, Actul Aditional nr.2, la Contractul de Finantare nr. 44/25.09.2019, pentru proiectul: „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Drum Expres Suceava-Siret”.

Prin semnarea Actului Aditional nr.2 se modifica urmatoarele conditii importante:

  • Art.I. La conditii generale Articolul 3 – Valoarea contractului, alin (1)

Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 12.628.443,83 lei;

Valoare eligibila nerambursabila din Fondul de Coeziune in suma de 9.093.748,39 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila aprobata.

  • Art.II. (6) Valoarea eligibila nerambursabila din bugetul national, reprezentand co-finantare publica de 15% la POIM, in valoare de 1.604.779,13 lei.

Valoarea neeligibila inclusiv TVA este 1.929.916,31 lei.

Cod proiect:126715.

Proiect cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul de Coeziune prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Iata anuntul privind „Elaborarea documentatiei tehnico-economice pentru Drum expres Buzau-Focsani”:

COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 24.11.2021, Actul Aditional nr.3, la Contractul de Finantare nr. 4/14.05.2018, pentru proiectul: „Elaborarea documentatiei tehnico-economice pentru Drum expres Buzau-Focsani”.

Prin semnarea Actului Aditional nr.3 se modifica urmatoarele conditii importante:

  • Art.I. La Conditii Generale, Articolul 2 – Durata contractului si perioada de implementare a proiectului, alin. (2): „Perioada de implementare a Proiectului este de 62 de luni, respectiv intre data 12.11.2018 si data 31.12.2023 la care se adauga daca este cazul si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.”
  • Art.I. La conditii generale Articolul 3 – Valoarea contractului, alin (1)

Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 28.825.859,32 lei;

Valoare eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala in suma de 20.686.980,40 lei, echivalenta cu 85% din valoarea totala eligibila aprobata.

  • Art.II. (6) Valoarea eligibila nerambursabila din bugetul national, reprezentand co-finantare publica de 15% la POIM, in valoare de 3.650.643,61 lei.

Valoarea neeligibila inclusiv TVA este 4.488.235,31 lei.

Cod proiect:115750.

Proiect cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.

Articolul precedent1,6 MILIOANE EURO PE O PASARELA – Primaria Timisoarei toaca peste 8 milioane lei din programul Anghel Saligny pe Pasarela Gelu-Crizantemelor
Articolul următorROMATSA CUMPARA BILETE DE AVION – Desi a estimat pierderi de sute de milioane lei in 2021, Romatsa investeste alte milioane in „deplasari in strainatate ale personalului ce intentioneaza sa calatoreasca pe rute externe in interes de serviciu pentru scolarizare, intalniri, conferinte”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.