Incepe procedura de licitatie pentru constructia unui nou lot al autostrazii Craiova – Filiasi. CNAIR a transmis la ANAP pentru validare documentatia pentru lansarea in licitatie a contractului necesar constructiei Lotului 2 (14,4 km) al acestei autostrazi.
Lotul 2 porneste din zona Nodului rutier Craiova Nord (care asigura inclusiv conexiunea cu DN 65F) si continua pana la conexiunea cu lotul 3 (zona localitatii Beharca, judetul Dolj).
Contractul finantat prin PT aloca 10 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie (34 de luni in total) iar pe traseu vor fi construite inclusiv:
– un viaduct peste CF100 (CF900), DN6/E70 si peste raul Bradesti (843 m),
– un pod pe peste raul Amaradia (264 m),
– un nod rutier (Craiova Nord) prin care se asigura si conexiunea cu DN65F,
– doua spatii de servicii (dotate cu minimum 8 statii de incarcare pentru autoturisme electrice).
”Anuntul de Participare la licitatie va fi publicat dupa validarea de catre ANAP a documentatiei de atribuire. Cu aceasta ocazie va fi anuntata si data limita pentru depunerea ofertelor”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
La randul sau, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, spune ca, cu o lungime de aproximativ 14,40 km, pe traseul acestui lot se vor construi inclusiv 14 lucrari de arta, printre un viaduct si un pod de o complexitate tehnica ridicata:
– Viaduct (km 22+920) peste CF100 (CF900), DN6/E70 si peste raul Bradesti, in lungime de 843 m,
– Pod (km 13+088) peste raul Amaradia, in lungime de 264 m.
Contractul mai prevede constructia a doua spatii de servicii (dotate cu cel putin 8 statii de incarcare pentru autoturisme electrice) dar si a Nodului Rutier Craiova Nord (km 10+860).
Acesta este cel de-al doilea lot din cele 6 aferente Drumului de Mare Viteza Craiova-Targu Jiu (3 loturi Autostrada Craiova – Filiasi si 3 loturi Drumul Expres Filiasi – Targu Jiu), dupa ce, in urma cu 2 zile, a fost transmisa documentatia pentru primul lot, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Publicatia ”Lumea Infrastructurii” scria pe 22 iulie ca incepe licitatia pentru constructia autostrazii Craiova-Filiasi, de 51 km. CNAIR a transmis astazi la ANAP documentatia pentru lansarea in licitatie a constructiei primului lot (10,3 km) al acestei autostrazi.
Acest lot porneste din Drumul Expres Craiova – Pitesti, (in apropierea Vaii Ursoaia din comuna Ghercesti) si continua pana la Nodul rutier Craiova Nord (prin care se asigura si conexiunea cu DN 65F).
Sursa de finantare a acestui contract este asigurata din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027, iar durata contractului este de 34 luni, din care 10 luni pentru etapa de proiectare si 24 luni pentru etapa de executie.
Drumul de Mare Viteza Craiova-Targu Jiu va realiza conexiunea intre Craiova si Targu Jiu prin autostrada si drum expres pe o lungime de 110 km, dupa cum urmeaza:
- Autostrada Craiova – Filiasi, 3 loturi cu o lungime totala de 51 km (km 0+000 – km 51+503)
- Drum expres Filiasi – Targu Jiu, 3 loturi cu o lungime totala de 58,6 km (km 51+503 – km 110+100)
Traseul acestui drum de mare viteza este structurat in 6 loturi cu o lungime totala de 110 km si se va desprinde din Drumul Expres Craiova-Pitesti, din nord-estul Municipiului Craiova si va avea ca punct final in sud-estul Municipiului Targu Jiu, in Varianta Ocolitoare Targu Jiu si va traversa urmatoarele U.A.T.-uri:
- Judetul DOLJ (47,3 km): Ghercesti, Simnicu de Sus, Craiova, Isalnita, Almaj, Cotofenii din Fata, Bradesti, Filiasi
- Judetul GORJ (62,7 km): Tantareni, Turburea, Aninoasa, Saulesti, Vladimir, Barbatesti, Jupanesti, Targu Carbunesti, Scoarta, Danesti, Targu Jiu